Prístrešok Rolincová nad Bošácou

27. 07. 2013
Koncom apríla 2013 sme s Mivym plánovali dvojdňovku z Trenčianskych Bohuslavíc na Veľký Lopeník a ďalej niekam po hrebeni. Pri hľadaní, kde by sme prvý deň sklonili na noc hlavy, som pri zadaní fotografie na TuristickaMapa.sk našiel pod Veľkým Lopeníkom fotku prístrešku. Dvojdňovka napokon sa premenila na sobotňajšiu túru, pri ktorej sme nad Bošácou a pri smerovníku Rolincová našli obdobné prístrešky.

Ide o altánky s rozmermi asi 3 x 3 m. Strechy sú všetky kvalitné, nemalo by cez ne zatekať. Altánok má tri steny, pričom zadná – oproti vchodu a na ľavej strane, sú od zeme po strechu. Nie sú síce bez fúg a v horných rohoch sú vynechané, ale je to lepšie ako nič. Stena napravo od vchodu je len do výšky pásu a tiež s medzerami. Okolo stien sú široké lavice a uprostred je široký stôl do L. Na tom všetkom sa aj bez karimatky vyspí pohodlne šesť ľudí. Miesto pre ďalších je na zemi vysypanej drobnými kamienkami, tu už však treba mať niečo pod spací vak. Ak sa steny vylepšia pončami či celtami, myslím si, že vznikne veľmi prijateľné trojsezónne ubytovanie pre tých, čo netrvajú na chate.

Pred každým altánkom je ohnisko, na Rolincovej dokonca zabezpečené ráfom z kolesa nákladného auta. Dreva je v okolí altánkov všade dosť. V čase našej prítomnosti pri altánku nad Bošácou (341 m n. m.) bola dokonca nachystaná pyramída miestnymi hasičmi na asi prvomájovú vatru. Aj keď v Zemianskom Podhradí zase chystali v danú sobotu vraj vatru na svätého Juraja, čo bola pre mňa novinka, lebo som vedel len o jánskych vatrách. Vodu som v okolí altánkov nevidel žiadnu. Predpokladám však, že na Rolincovej by sa dala vypýtať v niektorom z domov a do druhého z altánkov si treba nabrať dole v dedine pred začatím výstupu. Keďže prístrešky sú priamo na značke, nie je možné ich minúť. V každom je dokonca smetný kôš, no myslím si, že odpadky by si každý mal zobrať so sebou.

Prístrešok Rolincová nad Bošácou 27/07/13 00:00 nová téma

Túra Žarnovica – rozhľadňa Háj – Nová Baňa Koncom apríla som sa mal nachádzať na inom kontinente, no pandémia a príslušné opatrenia zariadili, že si dovolenku čerpám doma. Aspoň že nemusím byť len v okrese bydliska a po lese môžem chodiť bez rúška! Vypísal som si trinásť rozhľadní dosiahnuteľných na otočku aj s túrou z Bratislavy a po štvordňovom prechode Prašník – Patrónka, som mohol začať behať po rozhľadniach. 25/05/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Prístrešok Raková Keď sme pred rokom išli pochod na počesť gen. M. R. Štefánika, bol plán prespať v tomto prístrešku. Vzhľadom na lejak, ktorý potom v noci prišiel, bol som rád, že sme prespali v chate Lámaná skala. No keď som sa teraz v apríli chystal po rokoch na prechod 'na ťažko', pre istotu som si z TuristickaMapa.sk, vypísal nielen pramene, ale aj možnosti prespania. Tak som zistil, že možnosť prespania v prístrešku Raková nie je popísaná a ponúkam svoje skúsenosti. 16/05/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra Trek na Malý M´Goun (2) Pred piatimi dňami sme prileteli zo srdca Európy a nám sa to zdá byť strašne dávno. Zvykli sme si, že k životu mnohé veci zrazu nielenže nepotrebujeme, ale si na ne ani nespomenieme. Kopce, cez ktoré prechádzame, mi v mnohom, hlavne farebnosťou, pripomínajú Dúhové hory na Islande. Vytvorili sme fajn partiu, kde každý s každým dokáže kráčať zopár hodín a kecať. Došli sme pod Malý M´Goun a dúfame, že všetci bez nehody vystúpime na jeho vrchol a hlavne tiež zostúpime do základného tábora. 12/05/20 Miroslav Svítek Svet

Túra Na najvyšší kopec galantského okresu Počas veľkonočných sviatkov som si všimol, že na Hikingu nie je opis trasy, ktorá by ležala celá v galantskom okrese. Rozhodol som sa, že to napravím. Ale kam ísť, keď je v okrese také množstvo atraktívnych turistických cieľov? Vybral som sa na najvyšší kopec okresu, na Šalgočskú dvojtisícovku. dnes Martin Knor Podunajsko
Túra Zo Soriškej planiny na vrch Možic Sedíme pod pancierovým pozorovacím zvonom, Lucia aj so svojimi miniatúrnymi kamzíkmi šplhá po strmej lúke a celé Júlske Alpy aj s jazerom Bohinj máme ako na dlani. Sme ohromení a prekvapení, že nenápadne vyzerajúce vrcholky, ktoré nás na mape zaujali predovšetkým lúkami, ponúkajú tak strhujúce výhľady doplnené o štipku vojenskej histórie. Na rozdiel od neďalekého Vogla sme si tu však nemuseli pomôcť lanovkou, ktorá malým deťom veľmi nesvedčí, a výlet si tak mohla naplno užiť aj 17-mesačná Lucia. včera Jitka Švarcová Svet
Extra Poznáte slovenské hory? Overte si svoje vedomosti! Máte toho pochodeného veľa a ste si istí, že dobre poznáte všetky štíty a pohoria vlastnej krajiny? Cudzinec by vám o vašej domovine nič nové nepovedal? Dobre, tak skúste test, ktorý pre vás pripravila Poľka. Uvidíme, či naozaj ste v tom áčko. Pre najlepšieho čaká malá odmena. včera Beata Okulińska Zaujímavosti

Prístrešok Rolincová nad Bošácou 27/07/13 00:00 nová téma
    • Biele Karpaty: na rázcestí zelenej a žltej značky - Rolincová nad Bošácou
    • 6 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou na laviciach a stole
    • Rolincová - Bošáca (bus)