Prístrešok Prístrešky na Veľkom Lopeníku

Koncom apríla 2013 sme s Mivym plánovali dvojdňovku z Trenčianskych Bohuslavíc na Veľký Lopeník a ďalej niekam po hrebeni. Pri hľadaní, kde by sme prvý deň sklonili na noc hlavy, som pri zadaní fotografie na turistickamapa.sk, našiel pod Veľkým Lopeníkom fotku prístrešku.

Biele Karpaty: Veľký Lopeník, v blízkosti vrcholovej rozhľadne
749 m n. m.
6 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou na laviciach a stole
trojsezónna (bez vykurovacieho telesa)
Spojenie
Veľký Lopeník (modrá) Nová Bošáca (bus)
Dalšie info
vonkajšie ohnisko, suchý záchod (latrína)

Ide o altánok o rozmeroch asi 3 x 3 m. Strecha je kvalitná, nemalo by cez ňu zatekať. Prístrešok má tri steny, pričom zadná – oproti vchodu a na ľavej strane, sú od zeme po strechu. Nie sú síce bez fúg a v horných rohoch sú vynechané, ale je to lepšie ako nič. Stena napravo od vchodu je len do výšky pásu a tiež s medzerami. Okolo stien sú široké lavice a uprostred je široký stôl do L. Na tom všetkom sa aj bez karimatky vyspí pohodlne šesť ľudí. Miesto pre ďalších je na zemi vysypanej drobnými kamienkami, tu už však treba mať niečo pod spacák. Ak sa steny vylepšia pončami, či celtami, myslím si, že vznikne veľmi prijateľné trojsezónne ubytovanie pre tých, čo netrvajú na chate.

Pri rozhľadni

Pred altánkom je ohnisko. Navyše je možnosť sa ukryť aj v bufete oproti rozhľadni na Veľkom Lopeníku (912 m n. m.), postavený hasičmi z Novej Bošácej. Na Veľkom Lopeníku sú v blízkosti dokonca suché latríny. Dreva je v okolí besiedky všade dosť. Vodu som v okolí prístreškov nevidel žiadnu a treba si nabrať dole v dedine pred začatím výstupu. Keďže objekty sú priamo na značke, nie je možné ich minúť. V každom je dokonca smetný kôš, no myslím si, že odpadky by si každý mal zobrať so sebou.