Prístrešky na Veľkom Lopeníku

10.08.13
Koncom apríla 2013 sme s Mivym plánovali dvojdňovku z Trenčianskych Bohuslavíc na Veľký Lopeník a ďalej niekam po hrebeni. Pri hľadaní, kde by sme prvý deň sklonili na noc hlavy, som pri zadaní fotografie na turistickamapa.sk, našiel pod Veľkým Lopeníkom fotku prístrešku.

Ide o altánok o rozmeroch asi 3 x 3 m. Strecha je kvalitná, nemalo by cez ňu zatekať. Prístrešok má tri steny, pričom zadná – oproti vchodu a na ľavej strane, sú od zeme po strechu. Nie sú síce bez fúg a v horných rohoch sú vynechané, ale je to lepšie ako nič. Stena napravo od vchodu je len do výšky pásu a tiež s medzerami. Okolo stien sú široké lavice a uprostred je široký stôl do L. Na tom všetkom sa aj bez karimatky vyspí pohodlne šesť ľudí. Miesto pre ďalších je na zemi vysypanej drobnými kamienkami, tu už však treba mať niečo pod spacák. Ak sa steny vylepšia pončami, či celtami, myslím si, že vznikne veľmi prijateľné trojsezónne ubytovanie pre tých, čo netrvajú na chate.

Pri rozhľadni

Pred altánkom je ohnisko. Navyše je možnosť sa ukryť aj v bufete oproti rozhľadni na Veľkom Lopeníku (912 m n. m.), postavený hasičmi z Novej Bošácej. Na Veľkom Lopeníku sú v blízkosti dokonca suché latríny. Dreva je v okolí besiedky všade dosť. Vodu som v okolí prístreškov nevidel žiadnu a treba si nabrať dole v dedine pred začatím výstupu. Keďže objekty sú priamo na značke, nie je možné ich minúť. V každom je dokonca smetný kôš, no myslím si, že odpadky by si každý mal zobrať so sebou.

Prístrešky na Veľkom Lopeníku 23/04/19 19:43 3 príspevky

Túra Gajdoš, Kamenná brána a Peprovec Na pravidelnej utorňajšej stretávke v Malom Bajkale som popisoval, ako sme s Ivanou označovali kopce pre nový OTO 24 vrcholov MK BSK. Keď som spomenul, že mienim ísť opäť v sobotu označiť ďalšie, bol som vyzvaný, aby som to ponúkol ako oddielovú akciu. Vzhľadom na to, že kamarátka Majka mala mať o 18-tej s Devínskym chrámovým zborom AD HOC vystúpenie v devínskom kostole a my sme ju nechceli zmeškať, vybral som tri kopce v okolí Zochovej chaty. 20/02/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Extra Zimný výstup na Tŕstie Zorganizovať nejakú väčšiu akciu pre verejnosť je pomaly celoročná snaha s výsledkom veľmi neistým, a navyše, často neovplyvniteľným autorom projektu. Keď to všetko klapne, tak ako 15.02.2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát – Tŕstie, je spokojnosť účastníkov tá najväčšia odmena autorovi a realizátorovi projektu. 17/02/20 Miroslav Svítek Reportáže
Túra Sása – Babiná – Mäsiarsky bok – Krupina Miniseriál o túrach v širšom okolí Dudiniec ukončím popisom prvej túry, na ktorej som si overil, aké je skvelé, že obnovili prevádzku vláčika. Do obce Sása by som sa autobusom z Dudiniec dostal až o 11.24 h a to je na začiatok túry poriadne neskoro. Objavil som krásne kamenné polia, ktoré sa vyrovnajú Kamennému moru vo Vyhniach a asi sa o nich vo všeobecnosti veľa nevie. 16/02/20 Miroslav Svítek Krupinská planina

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. dnes Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
PR Hory a mesto: Bežkyňa Mira Rai a horolezkyňa Gerlinde Kaltenbru Po americkom horolezcovi Cedarovi Wrightovi predstavujeme ďalších hlavných hostí 21. ročníka festivalu Hory a mesto. Sú nimi ženy, ktoré sa stali ikonami v horolezectve a  trailovom behu. Každá má za sebou neobyčajnú a náročnú cestu k vrcholovému športu a obe prinášajú svedectvo o tom, že na zdolanie extrémne náročných podmienok sú predpokladom jedine vytrvalosť, húževnatosť a cieľavedomosť. včera sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Túra Hrebeňovka Považského Inovca Po prechode turistických magistrál konečne prišiel čas aj na "turistické chuťovky", ktorými sú hrebeňovky môjmu srdcu blízkych pohorí. Ani som nemusel dlho rozmýšľať a hneď som vedel, ktorá bude ako prvá. Považský Inovec mám veľmi rád a patrí medzi moje top pohoria. Nie je to síce pohorie, ktoré by vynikalo nadmorskou výškou alebo veľkou turistickou popularitou. Aj napriek tomu sa tu nachádza množstvo zákutí, ktoré sú nenápadné a predsa jedinečné. Veď kto by predsa nechcel navštíviť najstarší kostolík na Slovensku alebo zaujímavé jaskynné útvary v Krahulčích vrchoch. včera Pavel Forgáč Považský Inovec, Strážovské vrchy

Prístrešky na Veľkom Lopeníku 23/04/19 19:43 3 príspevky
    • Biele Karpaty: Veľký Lopeník, v blízkosti vrcholovej rozhľadne
    • 6 ľudí s vlastným spacím vakom a karimatkou na laviciach a stole
    • Veľký Lopeník (modrá) Nová Bošáca (bus)
    • vonkajšie ohnisko, suchý záchod (latrína)