Búda na Minčole

24.08.13
Počas túry na vrchol Minčola, najvyššieho vrcholu Oravskej Magury, som na okraji mladiny, takmer ukrytú v hustej burine zahliadol šindľovú strechu akéhosi prístrešku. Keďže v tomto pohorí nie je veľa možností prístrešia, pri ceste späť som stavbu preskúmal.

Búda sa nachádza na hrebeni Oravskej Magury, na vrchole zjazdových tratí lyžiarskeho strediska na Kubínskej holi. Je vcelku nenápadne ukrytá na okraji mladého smrekového lesa, za stožiarom obsypaným anténami a šesťuholníkovou drevenou budovou s ihlanovou strechou. Hrebeňová červená turistická trasa prechádza len pár metrov povedľa nej. Pri postupe od rázcestia s modrou je špicatá strecha viditeľná za stožiarom, pri zostupe z plochého zalesneného vrcholu Minčola ju pozorné oko zahliadne ponad burinu vpravo krátko pred vyjdením na lúčne priestranstvo.

- žltá a červená od Chaty na Kubínskej holi, 0.55 h
- modrá a červená od Chaty na Kubínskej holi, 0.50 h
- červená zo sedla Príslop, 2.55 h
- červená zo Zázrivej, 3.10 h
- žltá a modrá zo Zázrivej, časť Kozinská, 1.55 h

z Dolného Kubína ku Chate na Kubínskej holi:
- žltá a modrá cez Kamenný závoz, 2.05 h
- zelená cez Koliesko, 2.50 h

Búda je celodrevená, konštrukcia tvaru A, pokrytá dreveným šindľom v dobrom stave. Vnútro je tiež obložené drevom, podlaha z dosák. Vchod je z východnej strany, dvere sa dajú zatvárať. Z opačnej strany je v trojuholníkovom výklenku malé okno, zakryté kusom plechu. Zariadenie tvoria tri kovové postele, na jednej drevené palety, na druhej plastové podložky. Celkovo je vnútri poriadok a celý objekt je zachovalý.

Voda sa dá najbližšie nabrať z horného toku potoka, prameniaceho pod sedlom Kubínskej hole tečúceho pomedzi skalky pri žltej značke (cca 25 minút). Z vrcholových lúk sú výborné výhľady na všetky strany okrem západu.

Búda na Minčole 20/01/18 22:24 4 príspevky

Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj
Túra Roklina Piecky v zime Slovenský raj bol pred rokmi mojím pomerne častým cieľom turistiky, či už s partiou zo školy alebo s rodinou. Prechodil som asi všetky rokliny - ale výlučne v lete. Preto som dlho neváhal, keď mi syn v piatok navrhol víkend v Slovenskom raji. Mal tam už objednané ubytovanie na jednu noc, keďže v sobotu ráno mal naplánovaný zimné preteky na Podlesku. Ubytovanie predĺžil do nedele a na mne zostal výber túr. 11/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Túra Česká Kanada počas Veľkej noci Aj tento rok som privítal ponuku a s kamarátmi z TK Štart som sa rozhodol, ako pešiacka menšina, stráviť Veľkonočné sviatky. Pelé vybral Českú Kanadu a ubytovanie v kempe Komorník pri rybníku podobného mena a obci Strmilov. Dopravili sme sa sem v piatok piatimi autami pätnásti a desať bicyklov. Cestou sme sa zastavili v Jindřichovom Hradci a prezreli si pekné historické mestečko, zámok a Krýzovy Jesličky. Vraj je to najväčší, ľudový, pohyblivý Betlehem na svete s dĺžkou 17 m. Po príchode do kempu som obišiel rybník, ktorý je obklopený lesíkom, a tak množstvo chát nie je až tak na očiach. dnes Miroslav Svítek Svet
Túra Kalinovo – Bôrček – Breznička Mala to byť čisto botanická akcia! Chcela som nafotiť korunkovku strakatú a krivec najmenší. Cestou od jednej lokality k druhej sme však prešli krajinou, ktorá je síce turistom neznáma, ale určite nie nezaujímavá. Radi sa túlame menej známymi lokalitami a vždy tam dačo objavíme. Zaujímavé bývajú aj reakcie miestnych ľudí, s ktorými sa občas dáme do reči. Najskôr sa veľmi prekvapia, keď zbadajú turistov, potom sa pýtajú odkiaľ sme, no a keď počujú Zvolen, prekvapia sa ešte viac. Ich reakcia je väčšinou v duchu: „Veď nie tu, ale tam máte hory!“ Ale sú doslova hrdí, keď pochválime ich kraj, aj keď občas, akoby tomu ani neverili. včera Danka Tomášiková Juhoslovenská kotlina
Túra Bzovská motanica a prieskum Horných Fafákov Moja prvá túra osadami Veporských vrchov resp. Podpoľania sa konala pred 4 rokmi a bola naj - naj - naj. Nasledujúca sa mi podarila až na jeseň predminulého roka. Preto som si povedal, že nebudem otáľať s ďalšou návštevou, a tak sa mi podarilo jeden augustový víkend 2018 stráviť na značených, ale aj neznačených cestách západnej časti Veporských vrchov. 18/05/19 Henrich Tomáš Stolické vrchy, Veporské vrchy

Búda na Minčole 20/01/18 22:24 4 príspevky
    • Oravská Magura: pod Minčolom
    • 4 osoby
    • potok pri žltej značke pod sedlom Kubínskej hole smerom k Chate na Kubínskej holi (cca 25 minút)