Búda na Minčole

24.08.13
Počas túry na vrchol Minčola, najvyššieho vrcholu Oravskej Magury, som na okraji mladiny, takmer ukrytú v hustej burine zahliadol šindľovú strechu akéhosi prístrešku. Keďže v tomto pohorí nie je veľa možností prístrešia, pri ceste späť som stavbu preskúmal.

Búda sa nachádza na hrebeni Oravskej Magury, na vrchole zjazdových tratí lyžiarskeho strediska na Kubínskej holi. Je vcelku nenápadne ukrytá na okraji mladého smrekového lesa, za stožiarom obsypaným anténami a šesťuholníkovou drevenou budovou s ihlanovou strechou. Hrebeňová červená turistická trasa prechádza len pár metrov povedľa nej. Pri postupe od rázcestia s modrou je špicatá strecha viditeľná za stožiarom, pri zostupe z plochého zalesneného vrcholu Minčola ju pozorné oko zahliadne ponad burinu vpravo krátko pred vyjdením na lúčne priestranstvo.

- žltá a červená od Chaty na Kubínskej holi, 0.55 h
- modrá a červená od Chaty na Kubínskej holi, 0.50 h
- červená zo sedla Príslop, 2.55 h
- červená zo Zázrivej, 3.10 h
- žltá a modrá zo Zázrivej, časť Kozinská, 1.55 h

z Dolného Kubína ku Chate na Kubínskej holi:
- žltá a modrá cez Kamenný závoz, 2.05 h
- zelená cez Koliesko, 2.50 h

Búda je celodrevená, konštrukcia tvaru A, pokrytá dreveným šindľom v dobrom stave. Vnútro je tiež obložené drevom, podlaha z dosák. Vchod je z východnej strany, dvere sa dajú zatvárať. Z opačnej strany je v trojuholníkovom výklenku malé okno, zakryté kusom plechu. Zariadenie tvoria tri kovové postele, na jednej drevené palety, na druhej plastové podložky. Celkovo je vnútri poriadok a celý objekt je zachovalý.

Voda sa dá najbližšie nabrať z horného toku potoka, prameniaceho pod sedlom Kubínskej hole tečúceho pomedzi skalky pri žltej značke (cca 25 minút). Z vrcholových lúk sú výborné výhľady na všetky strany okrem západu.

Búda na Minčole 20/01/18 22:24 4 príspevky

Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Prístrešok Pod Krkavou skalou Po dlhšom čase som si ako prístup na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry zvolil zelenú značku z Ružomberka ponad Vlkolínec. Celý čas som šliapal hustou hmlou s dohľadnosťou len pár desiatok metrov. Zrovna keď som dorazil k malej kaplnke, hmla sa začala trhať a povyše na okraji lesa som zbadal prístrešok. 23/11/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry

Búda Prístrešok a búda pred Čuntavou Okolie Čuntavy poskytuje dostatok možností na úkryt pred nepriazňou počasia alebo k núdzovému prenocovaniu. K týmto možnostiam môžeme pripojiť aj dva drevené objekty pri turistickom smerovníku „Pred Čuntavou.“ Obe ležia len pár metrov od seba a nachádzajú sa hneď pri turistickom chodníku. dnes Gabriela Ferencová Slovenský raj, Stolické vrchy, +
Skialp Na pásoch cez Železnú bránu a sedlo Váhy Je smutný, dlhý a zasoplený november. Zimné radovánky nie a nie začať. V rámci starostlivosti o spomienkový optimizmus snorím medzi fotkami so snehovými a ľadovými scenériami. A tu, aha, aká pekná skialpovačka z februára roku 2017... včera Michal Diviak Vysoké a Belianske Tatry
Túra Jaskyňa v Skalke - tip na výlet s deťmi na Spiši Našu trilógiu hľadania verejnosti voľne prístupných jaskýň Belianských Tatier a Spišskej Magury zavŕšime Jaskyňou v Skalke. Ide o poslednú sprístupnenú jaskyňu v rámci danej lokality. Neobmedzený pohyb pri pátraní nám zabezpečí fakt, že sa budeme nachádzať mimo ochranného pásma Pieninského národného parku. 12/12/19 Roman Matkovčík Jaskyne

Búda na Minčole 20/01/18 22:24 4 príspevky
    • Oravská Magura: pod Minčolom
    • 4 osoby
    • potok pri žltej značke pod sedlom Kubínskej hole smerom k Chate na Kubínskej holi (cca 25 minút)