Prístrešok Petrovka

02.11.13
Jednou z možností na strechu nad hlavou turistu je prístrešok, okolo ktorého som prechádzal pri zostupe z hrebeňa Oravskej Magury, keď som sa vracal z tohoročného narodeninového stretnutia priaznivcov HIKING.SK na Minčole. Podľa letopočtu na štíte bol vybudovaný v roku 2009.

Nachádza sa na malej čistine v plytkom sedielku bočného hrebeňa, ktorý vysiela vrch Budín II. (1185 m) na juhovýchod, smerom na Čížikovú (925 m) a Lučivný vrch (841 m). Okolo prístrešku prechádza modrá TZT z Podbiela na Šubovku na hlavnom hrebeni Oravskej Magury, takže sa nedá minúť. V blízkosti prechádza spevnená lesná cesta traverzujúca juhovýchodné svahy pohoria.

- modrá z Podbiela, 1.35 h,
- žltá a modrá z Nižnej, 2.00 h,
- modrá zo Šubovky, 0.40 h.

Prístrešok je celodrevený, tvaru A. Západná stena siaha po zem, východná a čelné štíty asi do výšky 1,5 m nad terénom. Dreveným stropom je vytvorený priestor, ktorý je neprístupný, čo je škoda. Zariadenie tvoria na pňoch umiestnený stôl a na pevno osadené lavice. Na trámoch sú povešané všakovaké "ozdoby", ale aj kniha návštev a cestovný poriadok z Podbiela. Prírodný povrch podlahy je dosť nerovný, ale v prípade potreby by sa tu na noc uchýlil zo traja nocľažníci s príslušnou výbavou.

Pred prístreškom je ohnisko a v priľahlom smrekovom lesíku sú rozmiestnené lavičky. Vodný zdroj som v najbližšom okolí nezbadal, ale predpokladám, že z prameňov potokov na východnej alebo západnej strane sedla sa bude dať voda nabrať. Ja som pri zostupe z hrebeňa naberal vodu z potôčika asi v týchto miestach.

Prístrešok Petrovka 04/08/16 09:20 9 príspevkov

Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj
Túra Roklina Piecky v zime Slovenský raj bol pred rokmi mojím pomerne častým cieľom turistiky, či už s partiou zo školy alebo s rodinou. Prechodil som asi všetky rokliny - ale výlučne v lete. Preto som dlho neváhal, keď mi syn v piatok navrhol víkend v Slovenskom raji. Mal tam už objednané ubytovanie na jednu noc, keďže v sobotu ráno mal naplánovaný zimné preteky na Podlesku. Ubytovanie predĺžil do nedele a na mne zostal výber túr. 11/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Správa Ministerstvo chce dať ŠOP právo zakázať plošné výruby V stredu 29. mája by sa na rokovanie vlády mala dostať novela zákona o ochrane prírody a krajiny. Ministerstvo životného prostredia (MŽP) ňou chce zakázať plošné výruby v chránených územiach od 2. stupňa ochrany. Štátna ochrana prírody (ŠOP) by mala mať rozhodujúce slovo pri plánovanej i náhodnej ťažbe. Novela obsahuje aj záväzok dosiahnuť bezzásahový stav najmenej na polovici územia národných parkov. včera Soňa Mäkká Správy
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. včera Boro Tomis Príbehy
PR Obnovené značenie k zaujímavostiam v Trenčianskom kraji Zatraktívniť menej známe cyklistické a turistické trasy vedúce krásnou prírodou Trenčianskeho kraja a uľahčiť milovníkom cyklistiky i peším turistom orientáciu v teréne každoročne pomáha obnovené turistické značenie či nové cyklosmerovníky. Vďaka úzkej spolupráci Trenčianskeho samosprávneho kraja, Slovenského cykloklubu a Klubu slovenských turistov sa od roku 2015 podarilo obnoviť v kraji drobnú cyklistickú i turistickú infraštruktúru na približne 1 760 kilometroch cyklotrás a turistických trás. 23/05/19 sponzorovaný článok

Prístrešok Petrovka 04/08/16 09:20 9 príspevkov
    • Oravská Magura: pod vrchom Budín v lokalite Petrovka (pri modrej značke)
    • 3 osoby
    • Podbiel (vlak, bus) - Petrovka (modrá značka)
    • vonkajšie sedenie a ohnisko