Búda na Pieskovci

11.01.14
Pri letnej potulke Považským Inovcom som prechádzal okolo lesnej škôlky, pri ktorej stála drevená hospodárska stavba. V týchto končinách nie je veľa možností nájsť strechu nad hlavou na ukrytie sa pred nepohodou, tak sa o informáciu podelím.

Nachádza sa v strednej časti pohoria, južne od Novej Lehoty. Burinou zarastajúca plocha lesnej škôlky je na mierne sa zvažujúcej plošine, neďaleko križovatky lesných ciest. Jednou z nich stúpa modrá TZT od chát osady Dolina v údolí Bojnianky na hrebeň, na ktorý sa napája pri horárni pod Kostolným vrchom. Od križovatky je búda viditeľná, vzdialená asi 40 m.

- modrá od TIM Dolina, chaty, 0.30 h (z Podhradia 2.35 h),
- modrá od TIM Horáreň pod Kostolným vrchom, 0.30 h,
- červená z Bezovca okolo horárne, 1.30 h,
- modrá z Hubiny cez Kostolný vrch, 3.10 h.

Pôvodný pôdorys drevenej stodoly bol asi 4 x 15 m, severná tretina podľahla zubu času (alebo záľahe snehu) a je zvalená. Zvyšok je ako núdzová možnosť použiteľný. Drevená konštrukcia je obitá doskami, rovnako aj strecha pokrytá eternitom. Zo severnej strany je priestor nechránený, dnu sa dá vojsť otvorom v južnej stene. Časť vnútrajška je zaprataná všakovakým lesno-škôlkárskym neporiadkom.

Voda na okolí zrejme nie je, treba si ju doniesť, prípadne pohľadať v priľahlej Kozej doline na sever od objektu.

Búda na Pieskovci 11/01/14 00:00 nová téma

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč

PR Hory a mesto: Bežkyňa Mira Rai a horolezkyňa Gerlinde Kaltenbru Po americkom horolezcovi Cedarovi Wrightovi predstavujeme ďalších hlavných hostí 21. ročníka festivalu Hory a mesto. Sú nimi ženy, ktoré sa stali ikonami v horolezectve a  trailovom behu. Každá má za sebou neobyčajnú a náročnú cestu k vrcholovému športu a obe prinášajú svedectvo o tom, že na zdolanie extrémne náročných podmienok sú predpokladom jedine vytrvalosť, húževnatosť a cieľavedomosť. dnes sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Túra Hrebeňovka Považského Inovca Po prechode turistických magistrál konečne prišiel čas aj na "turistické chuťovky", ktorými sú hrebeňovky môjmu srdcu blízkych pohorí. Ani som nemusel dlho rozmýšľať a hneď som vedel, ktorá bude ako prvá. Považský Inovec mám veľmi rád a patrí medzi moje top pohoria. Nie je to síce pohorie, ktoré by vynikalo nadmorskou výškou alebo veľkou turistickou popularitou. Aj napriek tomu sa tu nachádza množstvo zákutí, ktoré sú nenápadné a predsa jedinečné. Veď kto by predsa nechcel navštíviť najstarší kostolík na Slovensku alebo zaujímavé jaskynné útvary v Krahulčích vrchoch. dnes Pavel Forgáč Považský Inovec, Strážovské vrchy
Túra Potulky s deťmi v okolí Makova Koniec jesene trávime s Hiking.sk partiou v Makove. Je to oddychová chata, rokmi pribudli deti a ubudlo prejdených kilometrov. Prírodu však máme radi, a tak každý deň zvládame pekné prechádzky miestnym chotárom. Keď budete v Makove a nebudete vedieť, kam ísť, tak sa pozrite na moje tipy. včera Andrea Morongová Javorníky, Západné Beskydy

Búda na Pieskovci 11/01/14 00:00 nová téma
    • Považský Inovec - stredná časť, južne od Novej Lehoty
    • 3 - 4 osoby
    • vodný tok v blízkej Kozej doline