Búda na Pieskovci

11.01.14
Pri letnej potulke Považským Inovcom som prechádzal okolo lesnej škôlky, pri ktorej stála drevená hospodárska stavba. V týchto končinách nie je veľa možností nájsť strechu nad hlavou na ukrytie sa pred nepohodou, tak sa o informáciu podelím.

Nachádza sa v strednej časti pohoria, južne od Novej Lehoty. Burinou zarastajúca plocha lesnej škôlky je na mierne sa zvažujúcej plošine, neďaleko križovatky lesných ciest. Jednou z nich stúpa modrá TZT od chát osady Dolina v údolí Bojnianky na hrebeň, na ktorý sa napája pri horárni pod Kostolným vrchom. Od križovatky je búda viditeľná, vzdialená asi 40 m.

- modrá od TIM Dolina, chaty, 0.30 h (z Podhradia 2.35 h),
- modrá od TIM Horáreň pod Kostolným vrchom, 0.30 h,
- červená z Bezovca okolo horárne, 1.30 h,
- modrá z Hubiny cez Kostolný vrch, 3.10 h.

Pôvodný pôdorys drevenej stodoly bol asi 4 x 15 m, severná tretina podľahla zubu času (alebo záľahe snehu) a je zvalená. Zvyšok je ako núdzová možnosť použiteľný. Drevená konštrukcia je obitá doskami, rovnako aj strecha pokrytá eternitom. Zo severnej strany je priestor nechránený, dnu sa dá vojsť otvorom v južnej stene. Časť vnútrajška je zaprataná všakovakým lesno-škôlkárskym neporiadkom.

Voda na okolí zrejme nie je, treba si ju doniesť, prípadne pohľadať v priľahlej Kozej doline na sever od objektu.

Búda na Pieskovci 11/01/14 00:00 nová téma

Túra Roháče – Plačlivé a Ostrý Roháč Týždeň uplynul a po nevýraznom studenom fronte, ktorý načas zhoršil počasie cez víkend sa od západu znova rozširuje tlaková výš. Tradične, v sobotu sa chystá prechod ďalšieho, a tak, ignorujúc piatok 13-teho, znovu si so šéfom vybavujeme voľno v práci. Trasa je tentoraz jasná – pokračovanie hrebeňa Roháčov. 31/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Túra Roháče – Baníkov a Tri kopy Letné horúčavy pominuli a s nimi aj búrky na horách, ktoré v auguste hrozili takmer každodenne. Na prvý septembrový týždeň predpovede hlásili stabilné slnečné počasie, ale už v piatok mal opäť od západu prechádzať front. Našťastie, keď má človek za šéfa turisticky naladeného človeka, nie je problém uvoľniť sa aj v pracovný deň. Nakoniec si voľno vybavil aj samotný šéf a operatívne sme sa dohodli na štvrtok. 23/10/19 Michal Bukvai Západné Tatry
Prístrešok Chata Závršie Počas putovania Bielymi Karpatmi a Chvojnickou pahorkatinou som si spravil okruh zo Sobotišťa. Pod Uchánkom je možnosť nocľahu v obnovenej útulni. Jedinou nevýhodou je neprítomnosť vodného zdroja. Pri klesaní do doliny potoka Teplica som v lokalite Závršie natrafil na chátrajúcu poľovnícku chatu s voľne prístupnou terasou. Môže poslúžiť ako alternatíva, ak niekto nestíha pod Uchánok. 05/10/19 Michal Bukvai Myjavská pahorkatina, Záhorie

MTB Okolo Vršatca z Ilavy Severnú časť Bielych Karpát som navštívil viackrát, zväčša ako peší turista. Tentokrát som sa sem vrátil na bicykli, nakoľko ma inšpiroval článok v Krásach Slovenska (č. 9 - 10 / 2019), kde mal názov "K bradlovej kráse". No a po prejdení trasy ju taktiež odporúčam. dnes Milan Kiac Biele Karpaty
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Recenzia Tatry - turistický sprievodca Nová publikácia z vydavateľstva DAJAMA: Tatry Vysoké, Belianske, Západné z edície turistický sprievodca, ma oslovila pri poslednom love v kníhkupectve. Pri káve som si ju prelistovala a už nejaký čas je v našej tatranskej a turistickej knižnici. včera Daniela Mäkká Mapy a knihy

Búda na Pieskovci 11/01/14 00:00 nová téma
    • Považský Inovec - stredná časť, južne od Novej Lehoty
    • 3 - 4 osoby
    • vodný tok v blízkej Kozej doline