Búda na Pieskovci

11. 01. 2014
Pri letnej potulke Považským Inovcom som prechádzal okolo lesnej škôlky, pri ktorej stála drevená hospodárska stavba. V týchto končinách nie je veľa možností nájsť strechu nad hlavou na ukrytie sa pred nepohodou, tak sa o informáciu podelím.

Nachádza sa v strednej časti pohoria, južne od Novej Lehoty. Burinou zarastajúca plocha lesnej škôlky je na mierne sa zvažujúcej plošine, neďaleko križovatky lesných ciest. Jednou z nich stúpa modrá TZT od chát osady Dolina v údolí Bojnianky na hrebeň, na ktorý sa napája pri horárni pod Kostolným vrchom. Od križovatky je búda viditeľná, vzdialená asi 40 m.

- modrá od TIM Dolina, chaty, 0.30 h (z Podhradia 2.35 h),
- modrá od TIM Horáreň pod Kostolným vrchom, 0.30 h,
- červená z Bezovca okolo horárne, 1.30 h,
- modrá z Hubiny cez Kostolný vrch, 3.10 h.

Pôvodný pôdorys drevenej stodoly bol asi 4 x 15 m, severná tretina podľahla zubu času (alebo záľahe snehu) a je zvalená. Zvyšok je ako núdzová možnosť použiteľný. Drevená konštrukcia je obitá doskami, rovnako aj strecha pokrytá eternitom. Zo severnej strany je priestor nechránený, dnu sa dá vojsť otvorom v južnej stene. Časť vnútrajška je zaprataná všakovakým lesno-škôlkárskym neporiadkom.

Voda na okolí zrejme nie je, treba si ju doniesť, prípadne pohľadať v priľahlej Kozej doline na sever od objektu.

Búda na Pieskovci 11/01/14 00:00 nová téma

Prístrešok Granty Počas poslednej potulky po Štiavnických vrchoch som cestou na Sitno prechádzal povedľa prístreška, ktorý môže poslúžiť ako úkryt pred dažďom, v núdzi aj na nocľah. 03/10/20 Michal Bukvai Štiavnické vrchy
Prístrešok Hrabovník V severozápadnej časti Považského Inovca spája obce Kálnica a Beckov modrá značka. Súbežne je vedený aj Včelársky NCH Jozefa Miloslava Hurbana a jeho budovatelia okrem náučných panelov postavili prístrešok. Pravdepodobne ho nik nebude plánovať na nocľah, ale dá sa využiť ako útočisko pred nepohodou. 15/08/20 Michal Bukvai Považský Inovec
Túra Prievidza – Nitrianske Rudno – Bánovce n. B. Strážovské vrchy som prebrúsil kade-tade, keďže je to jedno z mojich domovských pohorí. Stále je však možné trasu skombinovať, aby obsahovala aj čosi nové. Tentoraz som prekrižoval južnú časť pohoria od východu na západ. 11/07/20 Michal Bukvai Strážovské vrchy

Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. dnes Vladimír Čech Malé Karpaty
Cyklotúra Okolo Sitna s deťmi Nenáročná poldenná cyklotúra v okolí Sitna a tajchu Počúvadlo, známych turistických bodov Štiavnických vrchov. Technicky nie je náročná, no nie je ani jednotvárna. My sme sa sem vybrali začiatkom jesene, kedy bolo ešte príjemne, no bez horúčav. Čakali sme aj farebnejšie listy na stromoch, no to sa vzhľadom na konečne zrážkovo normálne leto nekonalo. včera Soňa Mäkká Štiavnické vrchy
Cyklotúra Okolo Tatier Tento rok boli plány na leto rôzne, či už lezecké, alebo výjazd bicyklom. Jeden z plánov bol zobrať bicykle a ísť s kamarátom prejsť nejaké dlhšie trasy a horské prechody do Rakúska. Počasie ale dlho odkladalo možný termín odchodu, rovnako aj nešťastná korona, čo prišla na návštevu do Európy. Nakoniec prišiel na rad náhradný program. Musím ale hneď na začiatok povedať, že nebol o nič menej atraktívny a náročný na prechod ako pôvodné plány. Oživil som môj už starší plán, prejsť bicyklom okruh okolo Vysokých Tatier. včera Michal Mikuláš Tatry, Vysoké a Belianske Tatry, +

Búda na Pieskovci 11/01/14 00:00 nová téma
    • Považský Inovec - stredná časť, južne od Novej Lehoty
    • 3 - 4 osoby
    • vodný tok v blízkej Kozej doline