Lesnícka chatka Hubertka

28.12.13
Pred pár rokmi som s 12-ročnou dcérou v hmle a lejaku zišiel v Nízkych Tatrách z hrebeňa a prichýlila nás síce zamknutá poľovnícka chatka, ale na povalu viedol rebrík. Veľmi mi to vtedy pomohlo a odvtedy sa snažím takúto možnosť sprostredkovať aj iným, aby si v núdzi vedeli pomôcť. Takže keď som pri zostupe z Panskej Javoriny v Považskom Inovci natrafil na podobnú chatku, hneď som sa rozhodol dať o nej vedieť aj ostatným potulným a slušným ľuďom.

Chatka sa nachádza na lesnej ceste a zároveň zelenej značke z Panskej Javoriny na Dolné Zľavy. Stojí na lúčke vľavo od cesty. Je v celkom slušnom stave, len terasa by si zaslúžila nový betónový poter. Myslím si, že je neprehliadnuteľná, dokonca aj v daždi a hmle.

- po zelenej značke od rázcestia Jamky za cca 10 minút,
- po zelenej značke od rázcestia Dolné Zľavy za cca 50 minút.

Chatka je natretá svetlo zelenou farbou, okenice tmavo zelenou farbou. Strecha je pokrytá síce staršou škridlou, ale evidentne cez ňu nezateká. Vstup je na strane od cesty, cez malú terasu. Práve terasa je prvá možnosť prespania. Je krytá prečnievajúcou strechou a ohradená latkovým zábradlím do výšky pásu. Bolo by ju treba trošku upratať, ale za 10 minút tu nebude čo robiť. Dvaja nocľažníci sa na karimatkách pohodlne vyspia a určite na nich nebude pršať.

Na ľavej stene objektu (od cesty) je pripevnený veľký rebrík a jeho pomocou sa dá dostať na povalu. Dvierka na ňu sa nachádzajú na zadnej stene oproti vstupu do chatky a sú len privreté. Keďže rebrík je pre jedného dosť veľký a asi aj ťažký, nebol som na povale, ale myslím si, že sa tu pohodlne vyspí aj 10 ľudí. Na lúke je ohnisko ohradené kameňmi spevnené drôtenou mriežkou. Dreva v okolitom lese sa istotne nájde dosť.

Voda a okolie

Pár metrov od chatky, na pravej strane od cesty sa nachádza prameň, krytý škridlovou strieškou. Ani vo veľkej horúčave nebol vyschnutý a celkom bol výdatný. Za návštevu istotne stojí blízka rozhľadňa na vrchole Panskej Javoriny. Ďalej je sú to ruiny Topoľčianskeho hradu v obci Podhradie či vodná nádrž Duchonka a priehrada Nemečky.

Lesnícka chatka Hubertka 29/12/13 11:53 1 príspevok

Túra Gajdoš, Kamenná brána a Peprovec Na pravidelnej utorňajšej stretávke v Malom Bajkale som popisoval, ako sme s Ivanou označovali kopce pre nový OTO 24 vrcholov MK BSK. Keď som spomenul, že mienim ísť opäť v sobotu označiť ďalšie, bol som vyzvaný, aby som to ponúkol ako oddielovú akciu. Vzhľadom na to, že kamarátka Majka mala mať o 18-tej s Devínskym chrámovým zborom AD HOC vystúpenie v devínskom kostole a my sme ju nechceli zmeškať, vybral som tri kopce v okolí Zochovej chaty. 20/02/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Extra Zimný výstup na Tŕstie Zorganizovať nejakú väčšiu akciu pre verejnosť je pomaly celoročná snaha s výsledkom veľmi neistým, a navyše, často neovplyvniteľným autorom projektu. Keď to všetko klapne, tak ako 15.02.2020 na XXIII. ročníku Zimných výstupov na vrcholy Malých Karpát – Tŕstie, je spokojnosť účastníkov tá najväčšia odmena autorovi a realizátorovi projektu. 17/02/20 Miroslav Svítek Reportáže
Túra Sása – Babiná – Mäsiarsky bok – Krupina Miniseriál o túrach v širšom okolí Dudiniec ukončím popisom prvej túry, na ktorej som si overil, aké je skvelé, že obnovili prevádzku vláčika. Do obce Sása by som sa autobusom z Dudiniec dostal až o 11.24 h a to je na začiatok túry poriadne neskoro. Objavil som krásne kamenné polia, ktoré sa vyrovnajú Kamennému moru vo Vyhniach a asi sa o nich vo všeobecnosti veľa nevie. 16/02/20 Miroslav Svítek Krupinská planina

VHT Mengusovský Volovec – okruh cez Žabie plesá Ako turista začiatočník, postupne objavujúci krásy Vysokých Tatier, som sa dostal do situácie, kedy mi Ostrva a Svišťovka nestačili, no Kriváň či Rysy boli ešte príliš vysoko. Keďže ma turistika pochytila pomerne ďaleko od mladosti, do atletických výkonov sa už nevrhám po hlave a k svojim limitom sa radšej približujem pomaly a opatrne. dnes Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry
Útulňa Predná Gálová na Smrečinke Kedysi tu boli krásne smrečiny a chodníčky porastené machom, na zamokrených miestach drevené lávky, aby sa dalo bezpečne ísť lesom. Dnes je tu les vyrúbaný a Prednú Gálovú pretínajú zvážnice, ktoré tu vyrástli ako huby po daždi, keď sa začala likvidovať kalamita. Čo ostalo, sú krásne výhľady na Kráľovu hoľu, hrebeň Vysokých Tatier a údolie Slanej. Tiež veľa čučoriedok, brusníc a výborná voda v studničke pod Prednou Gálovou. Tak sa v mapách nazýva lokalita a pretína ju Cesta hrdinov SNP. včera Anna Lenkeyová Volovské vrchy
Príbeh Ako sme držali bobríka hladu Raz, keď sme vandrovali kdesi v Slovenskom rudohorí, večer, sediac pri ohni a oddychujúc po celodennom trmácaní sa, sme začali spomínať na naše krátke, ale o to nezabudnuteľnejšie členstvo v Skautingu. Boli sme vtedy veľmi mladí a Skauting bol v tej dobe zakázaný, a tak sa naše spomienky točili iba okolo niektorých akcií, ktoré nám utkveli v pamäti. 21/02/20 Boro Tomis Príbehy

Lesnícka chatka Hubertka 29/12/13 11:53 1 príspevok
    • Považský Inovec: pod Panskou Javorinou po zelenej značke smer Dolné Zľavy
    • 2 ľudia na krytej verande alebo 10 ľudí na odomknutej povale
    • upravený prameň pri chatke pod cestou
    • Podhradie (bus) - Dolné Zľavy (modrá a žltá) - smer rázc. Jamka (zelená)