Lesnícka chatka Hubertka

28. 12. 2013
Pred pár rokmi som s 12-ročnou dcérou v hmle a lejaku zišiel v Nízkych Tatrách z hrebeňa a prichýlila nás síce zamknutá poľovnícka chatka, ale na povalu viedol rebrík. Veľmi mi to vtedy pomohlo a odvtedy sa snažím takúto možnosť sprostredkovať aj iným, aby si v núdzi vedeli pomôcť. Takže keď som pri zostupe z Panskej Javoriny v Považskom Inovci natrafil na podobnú chatku, hneď som sa rozhodol dať o nej vedieť aj ostatným potulným a slušným ľuďom.

Chatka sa nachádza na lesnej ceste a zároveň zelenej značke z Panskej Javoriny na Dolné Zľavy. Stojí na lúčke vľavo od cesty. Je v celkom slušnom stave, len terasa by si zaslúžila nový betónový poter. Myslím si, že je neprehliadnuteľná, dokonca aj v daždi a hmle.

- po zelenej značke od rázcestia Jamky za cca 10 minút,
- po zelenej značke od rázcestia Dolné Zľavy za cca 50 minút.

Chatka je natretá svetlo zelenou farbou, okenice tmavo zelenou farbou. Strecha je pokrytá síce staršou škridlou, ale evidentne cez ňu nezateká. Vstup je na strane od cesty, cez malú terasu. Práve terasa je prvá možnosť prespania. Je krytá prečnievajúcou strechou a ohradená latkovým zábradlím do výšky pásu. Bolo by ju treba trošku upratať, ale za 10 minút tu nebude čo robiť. Dvaja nocľažníci sa na karimatkách pohodlne vyspia a určite na nich nebude pršať.

Na ľavej stene objektu (od cesty) je pripevnený veľký rebrík a jeho pomocou sa dá dostať na povalu. Dvierka na ňu sa nachádzajú na zadnej stene oproti vstupu do chatky a sú len privreté. Keďže rebrík je pre jedného dosť veľký a asi aj ťažký, nebol som na povale, ale myslím si, že sa tu pohodlne vyspí aj 10 ľudí. Na lúke je ohnisko ohradené kameňmi spevnené drôtenou mriežkou. Dreva v okolitom lese sa istotne nájde dosť.

Voda a okolie

Pár metrov od chatky, na pravej strane od cesty sa nachádza prameň, krytý škridlovou strieškou. Ani vo veľkej horúčave nebol vyschnutý a celkom bol výdatný. Za návštevu istotne stojí blízka rozhľadňa na vrchole Panskej Javoriny. Ďalej je sú to ruiny Topoľčianskeho hradu v obci Podhradie či vodná nádrž Duchonka a priehrada Nemečky.

Lesnícka chatka Hubertka 11/10/20 12:30 2 príspevky

Bivak Pivnica Kolovrátok pod Mesačnou Opäť raz som sa presvedčil, že ak som niekade išiel desaťkrát, ešte stále som si všetko poriadne nepozrel. Na lúke Kolovrátok pod kopcom Mesačná vždy bývala kontrola pri Pochode bankových úradníkov. Chalani stanovali pri altánku a od prameňa sa chodilo neznačene k oploteniu obory Biela skala. Že je tam asi uprostred lúky pod stromami v lese pivnica, som si všimol až minulú sobotu, keď som prechádzal zo Sološnice do Píly. 17/10/20 Miroslav Svítek Malé Karpaty
Túra České středohoří – okolím Litoměřic Náš T. O. Bjatek sa v roku 2020 dožíva 20. výročia svojej existencie. Na tento, pre nás tak významný rok, sme si pripravili viacero zájazdov – švajčiarske štvortisícovky, jednodňovky na Madeire, rakúske pohodové dvojtisícovky a České středohoří. Prišla však pandémia a plány nielen na zahraničie, ale aj domáce akcie padali jeden za druhým. 06/10/20 Miroslav Svítek Svet
Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko

Túra Zamkovského a Téryho chata zo Smokovca Opäť sa po čase dostávam do Vysokých Tatier, aby som spoznal ďalšie tatranské chaty v našich veľhorách. Trocha vysokohorskej turistiky nezaškodí, aj keď to nebude niekde na vrchole tatranského štítu. Veď aj tatranské doliny majú svoje nezabudnuteľné čaro strávené na chodníku. Zároveň obohatí turistu o krásu tatranských vrcholov počas prechodu dolinou k niektorej horskej chate. Veď niektoré sú aj v nadmorských výškach nad 2000 metrov, takou je známa "Térynka". Scenéria skalnatých vrcholov po oboch stranách dolín len dodá šľahačku s čerešničkou na torte. dnes Marián Jaššo Vysoké a Belianske Tatry
Búda Zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom Málo známe východoslovenské pohorie Slanské vrchy ponúka viacdňovú hrebeňovú turistiku, ale napriek tejto možnosti, nie je tam ani jedna vyhlásená či aspoň neoficiálna útulňa. Jednou neoficiálnou by však mohol byť zrub Zalámaná pod Mošnickým sedlom. včera Henrich Tomáš Slanské vrchy
Túra Klokočina, Kukučková a Bolehlav Dnes sa pôjdem túlať vŕškami i dolinami na východnej strane Malých Karpát. Trasu nemám úplne presne pripravenú, idem tentokrát sám, a tak som zvedavý, aké miesta navštívim. 23/10/20 Vladimír Čech Malé Karpaty

Lesnícka chatka Hubertka 11/10/20 12:30 2 príspevky
    • Považský Inovec: pod Panskou Javorinou po zelenej značke smer Dolné Zľavy
    • 2 ľudia na krytej verande alebo 10 ľudí na odomknutej povale
    • upravený prameň pri chatke pod cestou
    • Podhradie (bus) - Dolné Zľavy (modrá a žltá) - smer rázc. Jamka (zelená)