Rainerov náučný chodník

06.11.13
Keď sa vyberiete na vychádzku po Kúpeľnom chodníku v Starom Smokovci, ktorý začína pri údolnej stanici pozemnej lanovej dráhy na Hrebienok, tak v mieste, kde sa odkloní modrá značka na Slavkovský štít, nájdete nový náučný chodník. Naposledy som tadiaľto išla koncom zimy a ešte tu nebol. Je venovaný osobnosti Jána Juraja Rainera, ktorý postavil prvú chatu vo Vysokých Tatrách v roku 1863.

Poznáme ju pod názvom Rainerova chata alebo Rainerka. Nachádza sa cca 15 minút chôdze od Hrebienka na Starolesnianskej poľane pri ústí Studených dolín (Veľká a Malá Studená dolina). Náučný chodník je dielom Tatranského okrášľovacieho spolku a v súčasnosti ho ešte neeviduje ani webová stránka o náučných chodníkoch na Slovensku.

Celá trasa je súbežná s modrou značkou po rázcestie pod Slavkovským štítom (1357 m n. m.) a vedie krásnym úbočím. Prevýšenie je z 990 m na 1357 metrov. Tomu zodpovedá aj premena charakteru chodníka, resp. jeho okolia počas chôdze. Počas celej cesty je veľa malinčia, čučoriedia a pestrá kvetena. V jesennom období najviac zaujme odkvitajúca kyprina a nádherné tmavomodré zvončeky.

Náučný chodník má šesť zastavení, ktoré sa venujú jednak samotnému Rainerovi, jednak chate a tiež altánku, ktorý stál práve v úbočí Slavkovského štítu a zmietla ho veterná smršť. Jednoduchý výklad je dvojjazyčný, slovenský a anglický.

Rainerov náučný chodník 06/11/17 18:21 8 príspevkov

Recenzia Tatry pre deti S detvákmi počas upršaných prázdninových dní zájdeme aj do Dobrej hračky, sympatickej herne v Tatranskej Lomnici. Pri pokladni si všimnem kôpku knižiek vydavateľstva Dajama, známej edície Výlety s deťmi. Vezmem jednu do ruky a čítam Tatry pre deti. Už ju nepustím. Som zvedavá, čím ma prekvapí. 07/08/19 Daniela Mäkká Mapy a knihy
Túra NCH Rakytovské plieska (okruh) Dnes konečne aj do Tatier prišlo teplé, skoro letné počasie. Máme chuť na kratšiu vychádzku na menej navštevovaných miestach. Vyberieme si NCH na Rakytovské plieska. Nachádza západne od Štrbského Plesa, v oblasti zasiahnutej vetrovou kalamitou v roku 2004. Chceme si detailne pozrieť, ako si príroda poradila s jej následkami a vychutnať si krásne výhľady v objatí sviežej zelene. 21/06/19 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Chata pod Soliskom a Škutnastá poľana s bábom Keď príde do hôr jeseň a začne farbiť všetko svojou pestrou paletou, každý okamih v nej strávený je dvojnásobne krásny. Pre mňa bol taký posledný septembrový deň v roku 2016, ktorý som strávila na vychádzke v slnkom zaliatych Vysokých Tatrách s dcérkou. Výber trasy sme podriadili tomu, že sme mali v nosiči 7-mesačného svištíka, no aj tak sme chceli bližšie k vrcholom, bližšie k modrej oblohe a bližšie k slniečku. 20/06/19 Daniela Mäkká Vysoké a Belianske Tatry

Recenzia Fjällräven Keb – trekingová bunda Má výstredný dizajn, netradičnú materiálovú skladbu, svojou funkčnosťou sa najviac podobá softshellkám a je súčasťou setu s rovnomennými trekingovými nohavicami. Výrobca ju označuje za letnú, no treba poznamenať, že leto myslí švédske. U nás je vhodná skôr do prechodných období jari a jesene, keďže však nie je nepremokavá, nesmie pršať. Môže však poriadne fúkať, na čo má aj prispôsobenú špeciálnu kapucňu. Pre túto sezónu bola aktualizovaná podobne ako nohavice Keb. dnes Ľubomír Mäkký Oblečenie
Reportáž S Mišom Diviakom o citlivom hospodárení v lese Súčasťou Strednej odbornej školy lesníckej v Banskej Štiavnici sú aj školské lesy Kysihýbeľ, ktoré slúžia budúcim lesníkom na praktické vyučovanie. Vedúcim školských lesov je Michal Diviak, lesník, učiteľ a náš dlhoročný autor. Prešli sme sa po zrekonštruovanom náučnom chodníku Kysihýbeľ a hovorili nielen o tom, ako sa hospodári v tunajších lesoch, ale aj v lesoch všeobecne. včera Soňa Mäkká Reportáže
Túra Z Luhačovíc k Vlárskemu priesmyku Keď som písal príspevok z vlaňajšieho putovania Tri dni Valašskom z Luhačovíc do Ostravice a hľadal som prijateľnú formu záveru článku, zvolil som jeden slovný obrat. O trase, čo kamsi pokračuje a čo skadesi prišla. Bol to aj, ako som si následne uvedomil, určitý verejný prísľub. A záväzky je potrebné v slušnej spoločnosti plniť. Takže došlo aj na spoznanie neznámeho „skadesi“. Červenou značkou z Luhačovického Zálesí na východ, k juhovýchodnému rohu Valašska. 14/10/19 Vladimír Mikuš Česko

Rainerov náučný chodník 06/11/17 18:21 8 príspevkov
    • Tatry - Východné Tatry - Vysoké Tatry (Tatranský národný park)
    • leto
    • 02.09.2013
    • Poprad (vlak, bus, TEŽ) - Starý Smokovec (vlak TEŽ, bus) - Hrebienok (pozemná lanová dráha)