Rada

Oprava topánok

15.06.06
Po vyše štvorročnom nosení skončili moje druhé topánky Hanwag Alaska v biednom stave. Hoci som sa o ne dobre staral a udržiaval v dobrej viere, že mi vydržia dlhšie ako prvý pár, nestalo sa tak. Pravidelným ošetrovaním som dosiahol, že vonkajšia koža vydržala, avšak vnútro znovu povolilo.

Textilná výstelka je asi 5 cm od horného okraja topánky nahradená jemnou perforovanou kožou, čo je jej najslabšie miesto. Pretože minimálne 95 % potu odchádza z topánky vrchom, koža bývala často vlhká až mokrá od potu, ktorý svojou agresivitou kožu zničil a tá sa rozpadla a utrhla od textilnej výstelky. Nepomohlo ani to, že čas od času som topánku naplnil vodou a poriadne vymyl od slaného potu a kožu naimpregnoval kondicionérom. Výstelka sa potom začala krčiť pod pätou a postupne sa predrala.Riešil som to prelepením kobercovou páskou (vydrží neuveriteľne dlho) a keď som už takmer zodral aj protektor na podrážke, rozhodol som sa, že využijem ponuku firmy Restday.

Topánky som poslal na doporučený P.O.Box 15.5. a 30.5. som ich dostal nazad opravené. Firma Restday vyšla slovenským zákazníkom v ústrety a pretože jej sídlo je v Zlíne, otvorila si na pošte v Skalici P.O.Box, odkiaľ každý utorok vyberá topánky zaslané do opravy a odosiela opravené topánky slovenským zákazníkom. Šetrí tak zbytočné náklady na poštu do zahraničia a skracuje termíny opravy.

V mojom prípade som požadoval následovné opravy:
- výmenu podrážky
- výmenu zlomeného háčku na šnurovanie
- opravu vnútornej výstelky

Všetky požadované opravy boli uskutočnené. Bola mi vymenená podrážka zn. Vibram aj s obvodovou gumou, doplnený utrhnutý háčik šnurovania a nalepená nová koža dovnútra a tiež za pätu kde bola výstelka už zodraná. Celá oprava stála 2425,- Sk.

Oprava vyzerá veľmi dobre a dúfam, že mi topánky ešte dlho poslúžia.

Viac info na stránke firmy Restday.

Oprava topánok 17/03/15 14:46 35 príspevkov

Správa Nový cykloturistický most cez Moravu pri Kopčanoch Dovoľujem si oznámiť turistickej a cyklistickej verejnosti, že nový most, spájajúci archeopark Mikulčice (Morava) a slovenskú časť predstavujúcu kostolík sv. Margity Antiochijskej pri Kopčanoch, je postavený a začína na ňom bežná prevádzka. 12/10/19 Boro Tomis Správy
Rada Čo má perie, všetko letí – detailne o páperovej výbave Používanie peria pri výrobe outdoorového vybavenia je dlhodobou záležitosťou. Perie spolu s kožušinou tvorilo základ pre vybavenie polárnikov, horolezcov a iných výprav do krajín mrazu a snehu. Dodnes je perie najlepšou „výplňou“ teplého oblečenia, ale hlavne spacích vakov, kde zabezpečuje dostatok izolácie (tepla) i pri najextrémnejších podmienkach. Orientovať sa v tom, aké perie tvorí náplň vášho spacáka, či oblečenia, by mohol pomôcť môj text. Rovnako by vám mohol pomôcť pri výbere či nákupe nového vybavenia. 31/07/19 Boro Tomis Začíname
Príbeh Pohľadnica Sedím v kuchyni pri okne a obzerám si pohľadnicu. Nenašiel som si ju v poštovej schránke, ale zastrčenú pod dverami svojho bytu. Akási pláž, pár hotelov a lodičky, ale to ma nezaujíma. Zaujíma ma text. „Pozdravujeme z dovolenky a tešíme sa na vás doma. Víno výborné, jedlo úžasné. Všetci sme v poriadku.“ Tak to mi naozaj stačí. Pohľadnica má len jednu malú chybu. Polovica, kde obvykle býva adresa, a aj vrch, kde je zvykom vytlačiť destináciu, chýba. Len akési číslo úplne dolu je to, čo hľadám. Nie že by bola pohľadnica vystrihnutá alebo začiernená, to nie. Je len z polovice materiálu strhnutá. Akoby vyšúchaná mokrým prstom, ale nevadí. Dobre viem, kto mi ju poslal, a dobre viem, odkiaľ je. Som veľmi šťastný. A asi nie som sám. 25/05/19 Boro Tomis Príbehy

Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. dnes Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč
Rozhovor Behu som úplne prepadla Víťazkou Slovenskej ultratrailovej ligy 2019 sa stala Denisa Kušnierová, ktorá už niekoľko rokov behá po našich aj zahraničných horách pod hlavičkou Trail Runners Trnava. So stovkami začala iba tento rok, no hneď to rozbalila vo veľkom štýle. Na najvyšší stupeň víťaziek sa postavila na Lazovej, Ponitrianskej aj Javorníckej stovke a na všetkých troch podujatiach stanovila nové ženské traťové rekordy. Svojimi výkonmi sa nestratila ani v zahraničí. Ako členka Slovak Ultra Trail Team si v máji vybehala 3. ženské miesto na kratšej trase rumunských pretekov Transylvania 100 a v auguste so spolubežcom Erikom Hübnerom prvenstvo v kategórii zmiešaných štafiet na rakúskom KAT100 Ekiden Trail. Sezónu SUT zavŕšila triumfom na Malokarpatskej vertikále týždeň po Javorníckej stovke. Kto by sa nechcel porozprávať s takouto maníčkou? Ja som chcela a maníčka súhlasila. včera Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Magurský NP: Diablov kameň a Magurský vodopád Vyberáme sa na nenáročnú túru k našim susedom do Poľska. Náš cieľ sa nachádza v Magurskom národnom parku (Magurski Park Narodowy). Navštívime Diablov kameň (Diabli Kamień), Magurský vodopád (Wodospad Magurski) a poprechádzame sa po dedinke Folusz. Trasa je ideálna pre rodiny s deťmi, pretože za krátky čas sa tu dá uzrieť naozaj mnoho atraktívnych krás panenskej prírody. včera Gabriela Ferencová Nízke Beskydy, Poľsko