Rada

Oprava topánok

15. 06. 2006
Po vyše štvorročnom nosení skončili moje druhé topánky Hanwag Alaska v biednom stave. Hoci som sa o ne dobre staral a udržiaval v dobrej viere, že mi vydržia dlhšie ako prvý pár, nestalo sa tak. Pravidelným ošetrovaním som dosiahol, že vonkajšia koža vydržala, avšak vnútro znovu povolilo.

Textilná výstelka je asi 5 cm od horného okraja topánky nahradená jemnou perforovanou kožou, čo je jej najslabšie miesto. Pretože minimálne 95 % potu odchádza z topánky vrchom, koža bývala často vlhká až mokrá od potu, ktorý svojou agresivitou kožu zničil a tá sa rozpadla a utrhla od textilnej výstelky. Nepomohlo ani to, že čas od času som topánku naplnil vodou a poriadne vymyl od slaného potu a kožu naimpregnoval kondicionérom. Výstelka sa potom začala krčiť pod pätou a postupne sa predrala.Riešil som to prelepením kobercovou páskou (vydrží neuveriteľne dlho) a keď som už takmer zodral aj protektor na podrážke, rozhodol som sa, že využijem ponuku firmy Restday.

Topánky som poslal na doporučený P.O.Box 15.5. a 30.5. som ich dostal nazad opravené. Firma Restday vyšla slovenským zákazníkom v ústrety a pretože jej sídlo je v Zlíne, otvorila si na pošte v Skalici P.O.Box, odkiaľ každý utorok vyberá topánky zaslané do opravy a odosiela opravené topánky slovenským zákazníkom. Šetrí tak zbytočné náklady na poštu do zahraničia a skracuje termíny opravy.

V mojom prípade som požadoval následovné opravy:
- výmenu podrážky
- výmenu zlomeného háčku na šnurovanie
- opravu vnútornej výstelky

Všetky požadované opravy boli uskutočnené. Bola mi vymenená podrážka zn. Vibram aj s obvodovou gumou, doplnený utrhnutý háčik šnurovania a nalepená nová koža dovnútra a tiež za pätu kde bola výstelka už zodraná. Celá oprava stála 2425,- Sk.

Oprava vyzerá veľmi dobre a dúfam, že mi topánky ešte dlho poslúžia.

Viac info na stránke firmy Restday.

Oprava topánok 17/03/15 14:46 35 príspevkov

Príbeh Posledná návšteva Bolo to niekedy medzi rokmi 2006 až 2009, keď sme sa napriek horúčavám, ktoré vtedy vládli, vybrali vandrovať do Veľkej Fatry. Mysleli sme, že na horách bude chladnejšie, ale bohužiaľ sme sa mýlili. Horúčava panovala aj tu, a tak po dvoch či troch dňoch sebazapierania, vysušení a spálení a s hlavami ako kokosy, sme sa rozhodli, že stačilo a že sa nemáme za čo hanbiť, ak zdrhneme z hrebeňa. 17/07/20 Boro Tomis Príbehy
Príbeh Dve staré bludičky Rudo mi zavolal asi tak desať dní pred akciou. Ešte som sa ani nestačil začudovať, že čo mi tak nenazdajky volá, a už to vychrlil: "Ahoj starký, tak čo, dostal si pozvánku a hlavne – ideš?" "Rudo, dostal, vlani som nebol, ale tento rok by som veru rád išiel." 08/05/20 Boro Tomis Príbehy
Príbeh Smrť v konzerve Keď som sa v 1971 vrátil z vojny, zostali mi spomienky na kamaráta Juriho, s ktorým sme spolu slúžili v Hodoníne pri delostreleckej batérii a s ktorým sme spolu zažili naozaj správne vandrácke chvíle pri vojenských cvičeniach v teréne. Juraj pochádzal z Trenčína a poviem vám, že keď sme sa spolu ocitli v kasárňach v Hodoši, ihneď sme vedeli, že sa stretli dvaja trampi. No, a tak sme spolu odolávali kreténskemu mechanizmu a môžem s kľudom povedať, že sme odolali. 20/03/20 Boro Tomis Príbehy

Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. dnes Soňa Mäkká Nízke Tatry
Rada Ako kakáte v lese? Sú to úplne základné potreby, týkajúce sa každého turistu bez ohľadu na kondičku či výbavu, avšak v turistických príručkách či v návštevných poriadkoch národných parkov sa o nich nič nedozviete. Áno, odpadky je potrebné brať so sebou, ale o tom, že aj toaleťák je odpad, už všetci taktne mlčíme a väčšina si to vysvetľuje tak, že to vlastne nie je odpad. včera Lenka Rusnáková Strava a pitie
Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. 24/11/20 Jana Hrehová Svet