Kam v Tatrách počas sezónnej uzávery TZT

11. 12. 2013
Každoročne od 1. novembra do 15. júna na území Tatranského národného parku platí sezónna uzávera turistických značených trás. Okrem Chaty pod Rysmi sú prístupné len údolné výstupové trasy k horským chatám, resp. len najnižšie položené trasy v pásme lesa. Vzácne vysokohorské prostredie Tatier počas zimnej sezóny oddychuje. Ale nie je to tak celkom.

Okrem zimných ciest na chaty existuje pár lokalít, vyhradených pre skialpinistov. No nielen skialpinisti môžu vystupovať na tatranské hrebene. Návštevný poriadok TANAP-u pozná niekoľko celoročne prístupných vrcholov a sediel, kam môže ísť aj peší návštevník (v zime na snežniciach). Plus existuje výnimka z návštevného poriadku pre Žiarsku dolinu a okolité vrcholy do 31. decembra 2014.

Vrcholy prístupné počas sezónnej uzávery TZT:

1. Západné Tatry, Sivý vrch
2. Západné Tatry, Ostrô (Ostrá)
3. Západné Tatry, Veľká kopa (samotný vrchol je dostupný pre porast kosodreviny len počas snehovej pokrývky)
4. Západné Tatry, Malá kopa (samotný vrchol je dostupný pre porast kosodreviny len počas snehovej pokrývky)
5. Západné Tatry, Babky
6. Vysoké Tatry, Predné Solisko

Vrcholy s výnimkou do 31. decembra 2014:

7. Západné Tatry, Baranec
8. Západné Tatry, Holý vrch
9. Západné Tatry, Smrek
10. Západné Tatry, Plačlivô (Plačlivé/Plačlivý Roháč)

Vrcholy prístupné mimo obdobia snehovej pokrývky:

11. Vysoké Tatry, Slavkovský štít
12. Vysoké Tatry, Slavkovský nos
13. Vysoké Tatry, Sedlo pod Ostrvou (Ostrva)
14. Vysoké Tatry, Suchý vrch

Mapa lavínových dráh na TuristickaMapa.sk

Titulná fotografia: Holý vrch v Západných Tatrách, autor Tomáš Trstenský

Kam v Tatrách počas sezónnej uzávery TZT 13/05/18 10:22 60 príspevkov

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. 28/10/20 Tomáš Trstenský Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (8) – Dubník V súvislosti s ťažbou nerastného bohatstva neustále vznikajú i zanikajú ľudské sídla. Na území Slovenska bola v minulých storočiach intenzívna ťažba prevažne rudného bohatstva. S baníckou činnosťou na našom území vzniklo viacero baníckych osád. Mnoho ich zaniklo, ale medzi bývalými baníckymi kolóniami má výsostnú pozíciu osada Dubník. 23/07/20 Tomáš Trstenský Slanské vrchy
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

Túra Na Kráľovu hoľu cez Kráľovu skalu Na ikonickú Kráľovu hoľu vedie viacero značiek. My sme sa na ňu vybrali po zelenej z Telgártu, cez Kráľovu skalu, ktorá mala byť pôvodne cieľom detskej túry. No naši chlapci dali najavo, že už si nechcú kopec s vysielačom obzerať len zospodu. dnes Soňa Mäkká Nízke Tatry
Rada Ako kakáte v lese? Sú to úplne základné potreby, týkajúce sa každého turistu bez ohľadu na kondičku či výbavu, avšak v turistických príručkách či v návštevných poriadkoch národných parkov sa o nich nič nedozviete. Áno, odpadky je potrebné brať so sebou, ale o tom, že aj toaleťák je odpad, už všetci taktne mlčíme a väčšina si to vysvetľuje tak, že to vlastne nie je odpad. včera Lenka Rusnáková Strava a pitie
Túra Stolové hory v Saskom Švajčiarsku V septembri sme sa vybrali do neďalekého Nemecka. Cieľom nášho trojdňového putovania bola bývalá vojenská pevnosť tesne za hranicami Česka. Terén bol nenáročný, zaujímavostí mnoho, doprava vlaková, lodná a pešia. 24/11/20 Jana Hrehová Svet