Túra K Peknej vyhliadke nad Starým Smokovcom

Zo Starého Smokovca vedie niekoľko turistických a náučných trás. Prechádzka je zaujímavá tým, že popri náučnom chodníku vyrastá najvyššie položená kalvária v strednej Európe. Na začiatok sa dostaneme po prejdení niekoľkých desiatok metrov asfaltovej cesty, vedúcej na Hrebienok. Chodník je dlhý približne 1 km, je spevnený drobným štrkom, má funkčné odvodnenie. Prechádzku by mal zvládnuť aj kočík. Na konci chodníka je veľký altánok so sedením s dvomi stolmi. Výhľad odkryla veterná smršť z roku 2004.

0,5 dni
jeseň – 28.10.2013
Tatry - Východné Tatry - Vysoké Tatry (Tatranský národný park)
Starý Smokovec - Smokovská kyselka (minerálny prameň Castor Pollux)
Poprad (vlak, bus, TEŽ) - Starý Smokovec (vlak TEŽ, bus)
» č.1097 Vysoké Tatry (1:50.000)

Starý Smokovec – bývalý amfiteáter (začiatok cesty na Hrebienok) – krížová cesta – Pekná vyhliadka – Smokovská kyselka (Castor Pollux) – Starý Smokovec (trasa v mape)

Náučný chodník Lesy Tatranského národného parku

Náučný chodník Lesy Tatranského národného parku má osem informačných tabúľ v dobrom stave so slovenským textom a fotografiami. Dozvieme sa geologickú stavbu Tatier, veľkosť a ich členenie. Prečítame si o histórii vývoja tatranského lesa spred 12-tisíc rokov až po súčasnosť. Vysvetlíme si ekosystém Tatier a lesné vegetačné stupne. Dozvieme sa čo-to o tunajších zvieratách, o ohrození lesa podkôrnym hmyzom a o obnove lesa. Na poslednom paneli je uvedený "Tatranský turistický dekalóg" (desatoro prikázaní), ktorý pripomína, ako sa máme správať v lese, keďže my ľudia sme tu len na návšteve.

Kalvária

Prvé dve zastavenia krížovej cesty boli osadené v roku 2010. V priebehu nasledujúcich rokov postupne pribúdajú ďalšie sochy od profesionálnych umelcov z oboch strán Tatier – Slovenska a Poľska. Organizátormi projektu sú Kúpele Nový Smokovec, Tatranská galéria v Poprade, mesto Vysoké Tatry a Spišská diecéza. Kurátorkou je Anna Ondrušeková. V októbri roku 2013 tu bolo spolu trinásť zastavení z celkovo štrnástich zastávok.

Vyhliadka, návrat

Na konci chodníka na Peknú vyhliadku je spomínaný altánok a naozaj excelentný výhľad na Starý Smokovec i okolie. Návrat si môžeme spestriť zostupom lesným chodníkom ku Smokoveckej kyselke (minerálny prameň Castor Pollux). Ak máme kočík, je vhodnejšie sa vrátiť výstupovou cestou.

Ide o prechádzku takpovediac „z nohy na nohu“ so zanedbateľnou dĺžkou a prevýšením. Prostredie nám ponúka výhľady na končiare Vysokých Tatier od Končistej až po Lomnický štít, ktoré o niekoľko rokov budú minulosťou pre rastúce stromy.