Salaš pod Kýškami

19.06.06
Počas prechodu hlavným hrebeňom Veľkej Fatry sa dá kvôli nocľahu odbočiť z Ploskej na chatu pod Borišovom alebo niektorý zo salašov v jej okolí. Kto si nechce zachádzať, môže pokračovať po červenej smerom na Ostredok a využiť salaš pod Kýškami.

Koliba sa nachádza priamo pri žltej turistickej značke schádzajúcej z rázcestia pod Kýškami do Vyšnej Revúcej. Jasne ju vidno už zdiaľky pri zostupr z Ploskej naľavo asi 60 m od rázcestia. Z opačného smeru salaš nevidno, treba po zostupe z Kýšok prejsť kúsok po žltej.

Zrubová stavba má z jednej strany plechovú, z druhej šindľovú strechu. Steny sú utesnené a zvnútra obité doskami - prefukovať by nemalo. Dverami sa vojde do jediného priestoru bez okien s podlahou z udupanej hliny. Popri čelnej stene je široká pričňa na spanie, pozdĺž bočnej užšia (ale rozpadávajúca sa). Na opačnej strane stôl a kovová piecka (vyzerá funkčná).

Voda je zachytená poniže salaša v dolinke hadicou z prameňa a napĺňa aj napájadlá pre zvieratá. Latrína nie je, pred kolibou je ohnisko. Asi 300 m smerom pod Ploskú sa nachádza maringotka zrejme obývaná pastiermi. V čase mojej návštevy nebolo vidno ľudí, len zopár psov bolo uviazaných okolo nej, takže som ju nebol skúmať.

Salaš pod Kýškami 29/08/17 20:41 14 príspevkov

Búda Koliba pod Suchým hrádkom Počas túry po Tatranskej magistrále som v oblasti medzi rázcestím pod Bystrou a Račkovou dolinou prechádzal krajinársky pekným úsekom na pomedzí lesa (čo je v týchto končinách vzácnosť) a rozsiahlych lúk a pasienkov. Z viacerých objektov ma zaujala stará koliba, ktorá by mohla poskytnúť útočište. 11/11/17 Michal Bukvai Západné Tatry
Cyklotúra Považská Bystrica – Papradno – Štiavnik – PB Pôvodne cyklotrasa vznikla ako výprava za hľadaním terénov vhodných na zber byliniek. Chcel som sa dostať na lúčne svahy a pokiaľ možno vyhnúť sa frekventovaným cestám. Nakoniec sa mi charakter trasy aj nenáročný rozsah tak zapáčil, že som ju s drobnými variáciami absolvoval mnohokrát. 21/09/17 Michal Bukvai Javorníky
Prístrešok Suchá dolina Počas túry na malofatranský Kľak som v Suchej doline nad Fačkovom prechádzal okolo jednoduchého, ale pomerne veľkého prístreška. Obec je síce neďaleko, ale pri náhlom zhoršení počasia poslúži ako úkryt. Pri viacdennom putovaní sa pod ním bude dať uchýliť aj na noc. 16/09/17 Michal Bukvai Malá Fatra

Túra Dolomity – okolo Tre Cime di Lavaredo s dieťaťom Kto by ich nepoznal. Tre Cime di Lavaredo, Drei Zinnen, Tri veže, najznámejšia a asi aj najnavštevovanejšia časť Dolomitov. Pri plánovaní našej septembrovej dovolenky v Dolomitoch váham, či sa sem chceme pozrieť, lebo vopred tuším davy turistov. Ale chuť vidieť známy pohľad na skalný masív je veľká, a tak 5. septembra 2017 vyrážame na výlet. dnes Andrea Morongová Svet
PR BUFF – nová merino kolekcia Keď je premenlivé počasie to jediné, na čo sa na túre viete spoľahnúť, siahnite po merino vlne. Je perfektná pri akýchkoľvek podmienkach, jej unikátne vlákno je extrémne priedušné a prirodzene odoláva zápachu. BUFF merino vlna pochádza z Austrálie a je certifikovaná v zmysle, že pri jej produkcii neboli použité žiadne nehumánne spôsoby zaobchádzania s ovečkami. včera sponzorovaný článok Oblečenie
Extra Skalné okná, brány a tunely Slovenska Popud na napísanie článku som dostal od Martina, ktorý tomuto v poslednom čase začal venovať viac pozornosti. Vnukol mi myšlienku uverejniť na Hikingu zoznam zaujímavých, a pre mnohých príťažlivých, skalných útvarov. Zaradil som sem výber takých, ktoré sa nachádzajú na alebo v blízkosti značených turistických trás, prípadne náučných chodníkov, ako aj voľne prístupných útvarov mimo národných parkov a chránených území. Vo veľkej väčšine sú pripojené fotografie z Galérie. včera Juraj Švolík Slovensko