Búda na Medvedej skale

15. 02. 2014
Asi od roku 2009 je vyznačená žltá značka od rázcestia Červíková do sedla pod Strážovom. Vytvára širšie možnosti plánovania túr na najvyšší kopec Strážovských vrchov. Priamo na trase sa nachádza búda, ktorá sa dá využiť ako útočisko pred nepohodou.

Nachádza sa v centrálnej časti pohoria, na severnom úbočí Strážova. Prechádza okolo nej žlto značený turistický chodník, pri búde je zriadené TIM Medvedia skala.

- žltá od TIM Červíková, chata, 1.00 h,
- žltá od TIM sedlo pod Strážovom, 0.15 h,
- zelená z Priedhoria (cez Červíkovú), 2.00 h,
- červená zo Zliechova (cez sedlo pod Strážovom), 1.45 h,
- červená z Čičmian (cez lúku a sedlo pod Strážovom), 2.15 h.

Stavba je celodrevená, terén pod ňou je vyrovnaný vrstvou kameňa. Pôdorys je asi 4 x 3 metre, sedlová strecha pokrytá vlnitým eternitom v dobrom stave. Vnútro tvorí jeden priestor so vstupnými dverami a tromi malými zasklenými oknami. Podlaha je doštená, steny obložené sololitovými plátmi. V rohoch sú dve kovové postele (jedna z nich poschodová) s matracmi. Piecka aj kachle sú nefunkčné - komín je demontovaný. Vo vnútri bol vcelku poriadok.

Pár metrov na východ sa dá dostať na vyhliadku na Medvedej skale, ktorá za dobrých podmienok poskytuje pekný výhľad do doliny Strážovského potoka. Najbližší prameň vyviera pod sedlom Strážova, ale voda by sa snáď dala nabrať aj z horného toku, ktorý tečie v dolinke na sever od búdy. Nadol vedie vyšliapaný chodník.

Búda na Medvedej skale 02/01/18 23:48 9 príspevkov

Túra Okolo Moštencov Mám obľúbenú túru, ktorú zvyknem s malými obmenami absolvovať aspoň raz za rok. Či už ako jarný rozbeh sezóny alebo ako operatívne vyplnenie voľného dňa. Netreba mi totiž stíhať žiadny dopravný spoj, jednoducho vypadnem z domu a po pár hodinách sa tam opäť objavím. 17/01/20 Michal Bukvai Súľovské vrchy
Túra Belá – Belianske skaly – Terchová Tradičné koncoročné stretnutie autorského kolektívu sa konalo znova pod Malou Fatrou. A tradične sme sobotnú túru absolvovali vo dvojici s Mirom. Keď som mu v predvečer predstavil môj plán, vravím mu: "Asi Ťa tento rok sklamem, bude to taká seniorská trasa podhorím..." Ale nakoniec sme boli spokojní. 29/12/19 Michal Bukvai Malá Fatra
Prístrešok Vrchlúky Z Ružomberka je vyznačených viacero alternatív prístupu na liptovskú vetvu hrebeňa Veľkej Fatry. Všetky sa stretávajú v oblasti Vlkolínskych lúk na západnom úpätí vrchu Sidorovo. V okolí Vlkolínca je tiež viacero trás NCH a pravdepodobne v rámci ich budovania postavili aj niekoľko prístreškov. Jeden sa nachádza na Vrchlúkach. 07/12/19 Michal Bukvai Veľká Fatra a Choč

Extra Poznáte slovenské hory? Overte si svoje vedomosti! Máte toho pochodeného veľa a ste si istí, že dobre poznáte všetky štíty a pohoria vlastnej krajiny? Cudzinec by vám o vašej domovine nič nové nepovedal? Dobre, tak skúste test, ktorý pre vás pripravila Poľka. Uvidíme, či naozaj ste v tom áčko. Pre najlepšieho čaká malá odmena. dnes Beata Okulińska Zaujímavosti
Túra Okruh k Červenému domčeku z Lozorna Červený domček na Lintavách je ikonické miesto, kde som už bola viackrát. Nedávno sme si ho vybrali ako cieľ okruhu po relatívne nových značkách z Lozorna, ktorými sme ešte nešli. Trasa je nenáročná, zaumienila som si, že si ju prejdem aj na bežkách, čo však vzhľadom na snehové podmienky v Malých Karpatoch začína vyzerať ako plán až na ďalšiu zimu, ak vôbec. včera Soňa Mäkká Malé Karpaty
Túra NCH osadami Krásna nad Kysucou V článku by som vás chcela pozvať na nenáročnú prechádzku okolím horských osád patriacich ku Krásnu nad Kysucou. Niekoľko z nich sme po prvýkrát navštívili v októbri minulého roka počas pekného babieho leta. Osady sú roztrúsené v pohorí Javorníkov smerom k Vojtovmu vrchu a Kykuli. Trasu sme volili tak, aby sme si urobili okruh. včera Jana Bílešová Javorníky

Búda na Medvedej skale 02/01/18 23:48 9 príspevkov
    • Strážovské vrchy: severne od sedla pod Strážovom - Medvedia skala
    • 6 osôb
    • prameň pod sedlom Strážova, príp. jeho horný tok