Útulňa

Chatka OZ Kráľova studňa

15.03.14

Nejen, že je zde dostatek pitné vody díky stejnojmennému prameni (Kráľova studňa), nechybí zde nic k pokojnému strávení večera po dni chůze. Těm, kteří rádi posedí u ohně, poslouží přilehlé ohniště a dřevo z nedalekého lesíku. A aby toho nebylo málo: pokud máte štěstí na počasí, nenechte si ujít rozhled z nedaleké "turistickej výhľadne pri Kráľovej studni", která zde stojí také díky jmenovanému občanskému sdružení z blízké vesnice Lenartov.

Přístup

Pozor, chata neleží přímo na červené značce. Možným orientačním bodem je pramen (šipka u rozcestí). Objekt je vidět severně z hrany louky nad vývěrem.

Spodní část je zamčena a slouží lidem z občanského sdružení pro soukromé účely. Jaký div když jsme však objevili schody vedoucí do podkroví! Dle mého odhadu se zde vyspí osm až deset lidí.

Asi 1 minuta chůze přibližně jižním směrem od chaty. V jezírku pod pramenem je také možno opláchnout pot po celodenní túře.

Autori fotografií: Jan Vintr (titulka), Marián Dudra, Jozef Ropjak a Tomáš Trstenský

Poznámka redakcie:

Chatka OZ Kráľova studňa bude slávnostne otvorená 7. júna 2014 počas Slovensko-poľského prechodu okolo Kráľovej studne (pešo 15 km a cyklo 40 km), kde bude po trase prehliadka dvoch drevených chrámov (Dubne a Wojkowa) s kultúrnym programom na Kráľovej studni vrátane občerstvenia.

Chatka OZ Kráľova studňa 01/07/19 16:35 7 príspevkov

Útulňa Chatka OZ Kráľova studňa Každoročně se vydáváme na méně turisticky frekventovaná místa Slovenska, tentokráte jsme se vybrali na Busov a Čergov. Velké překvapení nás čekalo při cestě z Kurovského sedla do Obručného. Pro nově postavenou chatu nemohlo zdejší občanské sdružení najít kouzelnějšího místa. 15/03/14 Petr Gajdoš Čergov, Ľubovnianska vrchovina, +

Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Sonine tipy na čítanie počas voľných dní Onedlho máme voľnejšie dva týždne, kedy sa nám snáď podarí zvoľniť hektické tempo fungovania a dostaneme sa viac k voľnočasovým aktivitám. U mňa k nim neodmysliteľne patria knihy, na ktoré nemám zďaleka toľko času, koľko by som chcela. Pokiaľ si aj vy robíte kôpku kníh na prečítanie, pripájam pár tipov z toho, čo ma zaujalo v poslednom čase. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. 10/12/19 Martin Knor Svet

Chatka OZ Kráľova studňa 01/07/19 16:35 7 príspevkov
    • Ľubovnianska vrchovina: Kráľova studňa
    • 10 ľudí v podkroví (vlastný spacák)
    • celoročne otvorené podkrovie
    • blízky prameň Kráľova studňa
    • Lenartov (bus) - Kráľova studňa (zelená značka)
    • vonkajšie ohnisko a drevené sedenie v podstreší, turistická výhľadňa