Útulňa

Chatka OZ Kráľova studňa

15.03.14

Nejen, že je zde dostatek pitné vody díky stejnojmennému prameni (Kráľova studňa), nechybí zde nic k pokojnému strávení večera po dni chůze. Těm, kteří rádi posedí u ohně, poslouží přilehlé ohniště a dřevo z nedalekého lesíku. A aby toho nebylo málo: pokud máte štěstí na počasí, nenechte si ujít rozhled z nedaleké "turistickej výhľadne pri Kráľovej studni", která zde stojí také díky jmenovanému občanskému sdružení z blízké vesnice Lenartov.

Přístup

Pozor, chata neleží přímo na červené značce. Možným orientačním bodem je pramen (šipka u rozcestí). Objekt je vidět severně z hrany louky nad vývěrem.

Spodní část je zamčena a slouží lidem z občanského sdružení pro soukromé účely. Jaký div když jsme však objevili schody vedoucí do podkroví! Dle mého odhadu se zde vyspí osm až deset lidí.

Asi 1 minuta chůze přibližně jižním směrem od chaty. V jezírku pod pramenem je také možno opláchnout pot po celodenní túře.

Autori fotografií: Jan Vintr (titulka), Marián Dudra, Jozef Ropjak a Tomáš Trstenský

Poznámka redakcie:

Chatka OZ Kráľova studňa bude slávnostne otvorená 7. júna 2014 počas Slovensko-poľského prechodu okolo Kráľovej studne (pešo 15 km a cyklo 40 km), kde bude po trase prehliadka dvoch drevených chrámov (Dubne a Wojkowa) s kultúrnym programom na Kráľovej studni vrátane občerstvenia.

Chatka OZ Kráľova studňa 01/07/19 16:35 7 príspevkov

Útulňa Chatka OZ Kráľova studňa Každoročně se vydáváme na méně turisticky frekventovaná místa Slovenska, tentokráte jsme se vybrali na Busov a Čergov. Velké překvapení nás čekalo při cestě z Kurovského sedla do Obručného. Pro nově postavenou chatu nemohlo zdejší občanské sdružení najít kouzelnějšího místa. 15/03/14 Petr Gajdoš Čergov, Ľubovnianska vrchovina, +

Prístrešok Chata Lesov SR Vydrica Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica. dnes Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra Okolo Omšenia cez Baské, Homôľku a Bartošovicu Bez mučenia sa priznám, že Strážovské vrchy sú pre mňa takmer nedotknutým terénom. Lezenie pri Omšenskej Babe a silvestrovský pobyt v Chvojnici sa odohrali ešte hlboko v minulom tisícročí. Už ani neviem, prečo som sa začal ňúrať v mape práve okolo Omšenia – vrchy, výhľady, pramene, prístrešky – každopádne sa mi zrodil v hlave hrubý koncept. Najprv som mal ísť sám, ale potom sa Monike podarilo odtrhnúť sa od povinností, a tak sme mohli vyraziť v kompletnej zostave aj s Hugom a Čili. včera Pavol Timko Strážovské vrchy
Túra Mních z Martinčeka Liptov je plný skvelých miest ako stvorených pre výlet. Napriek tomu sa vám môže hodiť aj tento môj tip, vhodný najmä pre rodiny s deťmi. Vyberieme sa totiž na krátku prechádzku na vŕšok Mních, týčiaci sa rovno nad Ružomberkom. Výhľady sú zaručené. 17/10/19 Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč

Chatka OZ Kráľova studňa 01/07/19 16:35 7 príspevkov
    • Ľubovnianska vrchovina: Kráľova studňa
    • 10 ľudí v podkroví (vlastný spacák)
    • celoročne otvorené podkrovie
    • blízky prameň Kráľova studňa
    • Lenartov (bus) - Kráľova studňa (zelená značka)
    • vonkajšie ohnisko a drevené sedenie v podstreší, turistická výhľadňa