Útulňa

Chatka OZ Kráľova studňa

15.03.14

Nejen, že je zde dostatek pitné vody díky stejnojmennému prameni (Kráľova studňa), nechybí zde nic k pokojnému strávení večera po dni chůze. Těm, kteří rádi posedí u ohně, poslouží přilehlé ohniště a dřevo z nedalekého lesíku. A aby toho nebylo málo: pokud máte štěstí na počasí, nenechte si ujít rozhled z nedaleké "turistickej výhľadne pri Kráľovej studni", která zde stojí také díky jmenovanému občanskému sdružení z blízké vesnice Lenartov.

Přístup

Pozor, chata neleží přímo na červené značce. Možným orientačním bodem je pramen (šipka u rozcestí). Objekt je vidět severně z hrany louky nad vývěrem.

Spodní část je zamčena a slouží lidem z občanského sdružení pro soukromé účely. Jaký div když jsme však objevili schody vedoucí do podkroví! Dle mého odhadu se zde vyspí osm až deset lidí.

Asi 1 minuta chůze přibližně jižním směrem od chaty. V jezírku pod pramenem je také možno opláchnout pot po celodenní túře.

Autori fotografií: Jan Vintr (titulka), Marián Dudra, Jozef Ropjak a Tomáš Trstenský

Poznámka redakcie:

Chatka OZ Kráľova studňa bude slávnostne otvorená 7. júna 2014 počas Slovensko-poľského prechodu okolo Kráľovej studne (pešo 15 km a cyklo 40 km), kde bude po trase prehliadka dvoch drevených chrámov (Dubne a Wojkowa) s kultúrnym programom na Kráľovej studni vrátane občerstvenia.

Chatka OZ Kráľova studňa 01/07/19 16:35 7 príspevkov

Útulňa Chatka OZ Kráľova studňa Každoročně se vydáváme na méně turisticky frekventovaná místa Slovenska, tentokráte jsme se vybrali na Busov a Čergov. Velké překvapení nás čekalo při cestě z Kurovského sedla do Obručného. Pro nově postavenou chatu nemohlo zdejší občanské sdružení najít kouzelnějšího místa. 15/03/14 Petr Gajdoš Čergov, Ľubovnianska vrchovina, +

Extra Štátne lesy TANAP-u neuznávajú niektoré pralesy a rúbu v nich Kým LESY SR v pralesoch vymapovaných občianskym združením PRALES nezasahujú, ich sesterská organizácia Štátne lesy TANAP-u spochybňuje existenciu viacerých pralesov a rúbe v nich. ŠL TANAP-u fungujú samostatne, na dohode medzi Lesmi a mimovládnymi organizáciami PRALES a WWF o nezasahovaní v pralesoch sa nezúčastňujú. dnes Soňa Mäkká Publicistika
Túra Veľkofatranská magistrála (stretnutie s medveďom) Na Veľkofatranskú magistrálu som sa chcel vydať už od konca jari. Čakal som však na to, kým zmizne posledný sneh z hrebeňa. Koncom apríla som z okna vlaku videl, že na hrebeni je už len pár fľakov snehu, a tak som hneď celý natešený začal vyberať termín, kedy sa tam vyberiem. Rázny škrt cez rozpočet mi urobilo upršané májové počasie, a tak sa sem nakoniec dostávam až v prvom letnom mesiaci jún. včera Pavel Forgáč Veľká Fatra a Choč
Útulňa Žliabok Počas túry v okolí Loviec som bol pod sedlom Rakyta príjemne prekvapený skromnou, ale napriek tomu takmer ideálnou útulňou. Pre turistov, prechádzajúcich hlavným hrebeňom Tribeča, sa takto ponúka možnosť prespať pod strechou, v krásnom prostredí, navyše hneď pri vodnom zdroji. 14/09/19 Pavol Timko Tribeč

Chatka OZ Kráľova studňa 01/07/19 16:35 7 príspevkov
    • Ľubovnianska vrchovina: Kráľova studňa
    • 10 ľudí v podkroví (vlastný spacák)
    • celoročne otvorené podkrovie
    • blízky prameň Kráľova studňa
    • Lenartov (bus) - Kráľova studňa (zelená značka)
    • vonkajšie ohnisko a drevené sedenie v podstreší, turistická výhľadňa