Test

Batoh Ferrino Approach 50+10

20.07.06
Na dvojdňovom treku v Západných Tatrách som mal možnosť otestovať ľahký expedičný batoh talianskeho výrobcu. So záťažou asi 11 kg som v ňom absolvoval počas 50 km turistický mix od asfaltu až po skaly. Vďaka priaznivému letnému počasiu recenzia neobsahuje údaje o nepremokavosti či nosení zimnej technickej výstroje.

Batoh je zhotovený z priedušných a pevných hi-tec materiálov, či už sa jedná o nosné prvky, či potodvádzajúcu vrstvu. Zvnútra chrbtovej strany je plastová vystužená odnímateľná vložka, ktorá po vybratí umožní odľahčenie batoha. Batoh je dvojkomorový, pričom deliaca prepážka nie je na zips, ale na praktickejšie zdrhovadlo. Komora sa po odistení spony a otvorení dvojzipsu prakticky sklopí - bez problémov pojme vyššie turistické vibramy. Na komore je umiestnený plastom vystužený široký úchyt na cepín. Na zadnej strane batohu je sieťkové vrecko, ktoré je skutočne trojrozmerné - objemom pojme aj horolezeckú prilbu. Samozrejmosťou sú postranné kompresné popruhy a úchyty na lyže. Samotný uzáver batohu je na dve zdrhovadlá a jednu sponu, aby sa dal nosiť aj bez vrchlíku. V batohu sú pútka na uchytenie horolezeckého materiálu. Vrchlík je odnímateľný, po odňatí ho možno zmeniť na ladvinku. To má však svoju cenu - uchytenie vrchlíka je pomerne labilné, stredný úchytný bod je suchý zips, ktorý znižuje pevnosť upevnenia. Pri väčšej záťaži a otváraní batoha suchý zips jednoducho povoľuje. Vo vrchlíku je aj kľúčenka. Batoh je vybavený otvorom, ako aj úchytom pre hadičku vodného vaku.

Chrbtový systém

Čo je na výrobku špičkové, je jeho chrbtový systém. Dve masívne chrbtové opory vedúce cez celý chrbát sú v strede doplnené stredovým odvetrávacím mriežkovým tunelom. Potím sa hodne, ale vôbec som nemal pocit mokrého chrbta. Nastavenie chrbtového systému sa vykoná asymetricky za zatiahnutie špeciálnych, červených popruhov za ich spodné časti. Batoh sedí výborne, čo som ocenil najmä pri prechode Troch kôp. K nosnému systému neodmysliteľne patrí bedrový pás (nie je odnímateľný) a hrudný popruh.

Majster "vreckár"

Za zmienku stojí množstvo vreciek na zips, pre ktoré užívateľ zvyknutý na klasický strih chvíľu hľadá ich reálne využitie. Či už sú to bočné pozdĺžne všité vrecká (využívajú sa len na úkor vnútorného objemu), drobné vrecko na zadnej mriežke alebo postranné priečne vrecká na dne batoha (napr. na zachytenie palíc). Bez zipsu by boli praktickejšie. Skrátka, menej je niekedy viac. Všetky zipsy (okrem zipsu dolnej komory) majú namiesto krycej légy plastový kryt, ktorý uzatvára samotný jazdec zipsu. Šnúrkové koncovky zipsov sú podľa údajov výrobcu napustené fluorescentnou farbou, aby sa dali nájsť aj po tme.

Čo povedať na záver? Nejedná sa o batoh na jednu či dve sezóny, čo dokazuje aj jeho cena (cca 4000,- Sk). Chrbtový systém je skutočne bezchybný a množstvo vreciek zase ocenia detailisti. Musím vyzdvihnúť aj vynikajúci, nevtieravý design batoha čo sa týka tvaru a farebnosti - veď Taliani sú v úžitkovom designe svetová špička.

Hmotnosti

Batoh bez vrchlíka a vložky: 1,50 kg
Vložka: 0,38 kg
Vrchlík: 0,32 kg
Celý batoh: 2,20 kg

Batoh Ferrino Aproach 50+10 20/07/06 11:58 2 príspevky

Túra Pieninský okruh: Haligovce – Veľký Lipník Pieniny – prielom Dunajca, plte, Červený Kláštor, Tri koruny. Kto by ich nepoznal? Výlet do Pienin bol ešte v mojom detstve dobrovoľne povinnou súčasťou ROH-áckych dovoleniek v Tatrách, dokonca som strávil dva týždne v škole v prírode priamo v kláštore. No vychádzky sme vždy ukončili pri prvom meandri Dunajca. Dlho plánovanú turistickú návštevu som uskutočnil až v zrelom veku... A keďže som toho chcel vidieť čo najviac, naplánoval som trasu v tvare podkovy, neskôr som ju zmenil na (takmer) okruh. 01/09/19 Peter Straka Pieniny
Túra Západné Javorníky: Čertov – Vysoká nad Kysucou Východnú časť Javorníkov v okolí Čadce som pochodil vo všetkých ročných obdobiach, pešo, na snežniciach alebo aj na bicykli. Západnú časť, tvoriacu hranicu SR a ČR, som poznal len z lyžovačky na Čertove. Túto osadu Lazov pod Makytou som zvolil ako východisko hrebeňovej túry najmä z dopravných dôvodov – keď piatok bol zároveň sviatkom Sv. Cyrila a Sv. Metoda a autobus z Púchova ideálne nadväzoval na skorý rýchlik z Bratislavy. 18/08/19 Peter Straka Javorníky
Cyklotúra Okolo Vršatca z Pruského V letných horúčavách v poslednom čase nahrádzam turistiku cykloturistikou. Z domácich končín sa občas presúvam do atraktívnejších, horských lokalít, kde mi nejde tak o cyklistický výkon, ale skôr o „zrýchlenú“ turistiku – najmä dolu kopcom. Tentoraz padla voľba na Vršatec - jedinečné zoskupenie brál, vypínajúce sa nad Ilavskou kotlinou. Skaliská boli ešte v časoch dinosaurov súčasťou obrovskej útesovej bariéry, ktorú neskôr tlak vznikajúcich Karpát v dvoch fázach rozdrvil, zároveň však niektoré bralá vytlačil na povrch. 19/10/17 Peter Straka Biele Karpaty

Recenzia Knižné tipy pre deti Našim deťom sa snažíme od malička nenásilne vštepovať vedomosti o prírode a životnom prostredí. Okrem toho, čo im vieme porozprávať sami, si často pomôžeme nejakou prívetivou knihou. Rada by som sa s vami podelila o obľúbené kúsky z našej knižnice s touto tematikou. Týkajú sa lesov, zvierat či narábania s odpadom. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Recenzia Sonine tipy na čítanie počas voľných dní Onedlho máme voľnejšie dva týždne, kedy sa nám snáď podarí zvoľniť hektické tempo fungovania a dostaneme sa viac k voľnočasovým aktivitám. U mňa k nim neodmysliteľne patria knihy, na ktoré nemám zďaleka toľko času, koľko by som chcela. Pokiaľ si aj vy robíte kôpku kníh na prečítanie, pripájam pár tipov z toho, čo ma zaujalo v poslednom čase. včera Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. 10/12/19 Martin Knor Svet

Batoh Ferrino Aproach 50+10 20/07/06 11:58 2 príspevky
    • 2200 g
  • Farebné kombinácie
    • červená/čierna, zelená/čierna, čierna/čierna
    • chrbtový systém, nevtieravý dizajn, množstvo príjemných detailov
  • Nepáči sa mi
    • nižšia stabilita vrchlíka, postranné priečne vrecká na dne batoha by mohli byť bez zipsu