Pozvánka

Festival Expedičná kamera v Bratislave

20.03.14
V Kongresovom centre vysokoškolského internátu Univerzity Komenského - Družba v Bratislave (Karlova Ves) sa v sobotu 22. marca od 16.00 hodiny v rámci filmového festivalu Expedičná kamera 2014 predstaví osem jedinečných filmov o cestovaní a o športoch v prírode.

Filmovú prehliadku začnú dva adrenalínové filmy zo Severnej Ameriky - Down the line, splav riek v Kanade a Honnold 3.0, tri najslávnejšie cesty v Yosemitskom parku za 24 hodín. V strednej časti filmového bloku to budú tri snímky zo sveta. Prvý - Unicycle caving priblíži divákom jaskyňu na jednokolke, ďalšia Into The Empty Quarter Arabskú púšť. Posledné nahliadnutie do exotického prostredia v tejto časti programu sprostredkuje snímka Auatana, ktorá predstaví divákom stolové hory v Južnej Amerike. Záver filmovej prehliadky bude v znamení najlepších noviniek slovenských a českých outdorových filmov. Postupne sa predstavia filmy Tatry all in, Ti z Labského údolí a na záver vrchol filmovej prehliadky Pygmejovia - deti džungle od Pavla Barabáša.

Aj sprievodný program bratislavskej Expedičnej kamery bude bohatý. Švajčiarske dni – prezentácia Švajčiarska, jediná v rámci prehliadky filmov Expedičná kamera na Slovensku. Diváci budú mať možnosť získať mapy a prospekty zo Švajčiarska, ochutnať švajčiarsku čokoládu a syry.

Ani cez prestávky sa v Kongresovom centre internátu Družba diváci nebudú nudiť. Svojimi činnosťami sa predstaví usporiadateľ akcie Turistický klub Štart Bratislava a samostatne niektorí jeho členovia. Keď som sám a mám čas – pásmo fotografií z prírody od Mira Tomana a prezentácia knihy Krehké invencie od Veroniky Rusňákovej a Zuzky Vrábeľovej - unikátna knižka na stránkach, ktorej sa stretávajú dve podoby krehkého umenia – výtvory zo skla a poézia. V predsálí sa na paneloch predstavia sponzori akcie G-base, časopis Quark a Klub slovenských turistov.

Pozvánka V Trenčíne sa začína festival HoryZonty Vo štvrtok 8. novembra otvorí svoje brány festival dobrodružných filmov HoryZonty po trinásty raz. V programe figurujú i ocenené snímky z Medzinárodného festivalu horského filmu v Poprade. Návštevníci podujatia budú môcť vzhliadnuť film Rasťa Hatiara Vrcholová príťažlivosť i najnovší dokument od Pavla Barabáša Tieň jaguára. 05/11/18 Redakcia Iné
Pozvánka VIDMO 2018 V tomto roku sa uskutoční už 13. ročník Medzinárodnej prehliadky horských a adrenalínových filmov VIDMO 2018. Bude sa konať v dňoch 4.-6. októbra (štvrtok – sobota) 2018 v divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne. 01/10/18 Redakcia
Pozvánka Horomil Fest oslavuje 10 rokov Horomil fest - festival pre všetkých milovníkov prírody, cestovania, hôr a adrenalínu je už 10 rokov stálou súčasťou kultúrneho života Považskej Bystrice. Za jednu dekádu navštívilo festival tisíce divákov a desiatky hostí ako napr. Pavol Barabáš, František Kelle, Peter Hámor, Boris Filan, Martin Nikodým... Organizátori podujatia – traja kamaráti Martin Holeš, Marek Janičík a Juraj Lukáš si aj tento rok pre divákov pripravili zaujímavý program. 18/09/18 Redakcia

Túra Na Vápeč cez Baské Strážovské vrchy som naposledy brázdil pred tromi rokmi s parťákmi. Náš pôvodný zámer prejsť trasu z Vrícka do Hornej Poruby nakoniec nevyšiel a skončili sme v Zliechove. Vypadol tak jeden z našich hlavných cieľov – Vápeč. V hlave som ho však držal poctivo ďalej, a keďže nás tohtoročné „leto“ nie a nie opustiť, zosnoval som okolo tejto vápencovej hrudy trasu. Parťák sa tentoraz nenašiel, a tak som vyrazil sám. dnes Radoslav Jurčina Strážovské vrchy
Rozhovor Na behu ma najviac baví sloboda, voľnosť a príroda Lucia Dobrucká je mladá slovenská ultrabežkyňa, ktorá si v posledných sezónach pripísala na účet viacero výborných výsledkov. Lucka je držiteľkou ženského traťového rekordu na Javorníckej stovke z roku 2017, tento rok získala napríklad 2. miesto na Nízkotatranskej stíhačke či 1. miesto na Lazovke. Na prelome augusta a septembra si zabehla najdlhšiu trasu pretekov L´Echappée Belle vo Francúzsku, na ktorej získala 3. miesto vo svojej kategórii a 6. miesto v celkovom poradí medzi ženami. V celoročnej lige Slovak Ultra Trail si vlani vybojovala 3. miesto, tento rok poskočila na 2. priečku. Lucka je členkou ultrabežeckého tímu Slovak Ultra Trail. Na moje otázky o behu a živote okolo neho odpovedala v nasledujúcom rozhovore. včera Júlia Batmendijnová Rozhovory
Túra Ako drobec prešiel z Magurky na útulňu Ďurková Predpoveď počasia hlási posledné teplé dni na horách. Bez úvah o tom, či ide o hoax alebo pravdu, predĺžený víkend je už mesiac naplánovaný, vyrážame na Donovaly. Program za pochodu prispôsobujeme zmene počasia, najmladšiemu členovi balíme od krátkych rukávov až po zimnú vetrovku, skrátka úplne všetko. Pre nedostatok priestoru v kufri auta nám dospelým musí postačiť pár funkčných tričiek s termo mikinou na vrch. V priebehu víkendu teplota klesá z 25 na 10 stupňov. Prognózy počasia nás neodradili, v piatok šliapeme na hrebeň Nízkych Tatier a útulňu Ďurková. včera Karolína Dobiašová Nízke Tatry