Pozvánka

Festival Expedičná kamera v Bratislave

20.03.14
V Kongresovom centre vysokoškolského internátu Univerzity Komenského - Družba v Bratislave (Karlova Ves) sa v sobotu 22. marca od 16.00 hodiny v rámci filmového festivalu Expedičná kamera 2014 predstaví osem jedinečných filmov o cestovaní a o športoch v prírode.

Filmovú prehliadku začnú dva adrenalínové filmy zo Severnej Ameriky - Down the line, splav riek v Kanade a Honnold 3.0, tri najslávnejšie cesty v Yosemitskom parku za 24 hodín. V strednej časti filmového bloku to budú tri snímky zo sveta. Prvý - Unicycle caving priblíži divákom jaskyňu na jednokolke, ďalšia Into The Empty Quarter Arabskú púšť. Posledné nahliadnutie do exotického prostredia v tejto časti programu sprostredkuje snímka Auatana, ktorá predstaví divákom stolové hory v Južnej Amerike. Záver filmovej prehliadky bude v znamení najlepších noviniek slovenských a českých outdorových filmov. Postupne sa predstavia filmy Tatry all in, Ti z Labského údolí a na záver vrchol filmovej prehliadky Pygmejovia - deti džungle od Pavla Barabáša.

Aj sprievodný program bratislavskej Expedičnej kamery bude bohatý. Švajčiarske dni – prezentácia Švajčiarska, jediná v rámci prehliadky filmov Expedičná kamera na Slovensku. Diváci budú mať možnosť získať mapy a prospekty zo Švajčiarska, ochutnať švajčiarsku čokoládu a syry.

Ani cez prestávky sa v Kongresovom centre internátu Družba diváci nebudú nudiť. Svojimi činnosťami sa predstaví usporiadateľ akcie Turistický klub Štart Bratislava a samostatne niektorí jeho členovia. Keď som sám a mám čas – pásmo fotografií z prírody od Mira Tomana a prezentácia knihy Krehké invencie od Veroniky Rusňákovej a Zuzky Vrábeľovej - unikátna knižka na stránkach, ktorej sa stretávajú dve podoby krehkého umenia – výtvory zo skla a poézia. V predsálí sa na paneloch predstavia sponzori akcie G-base, časopis Quark a Klub slovenských turistov.

Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Táne – príroda a jej ochrana Prinášame vám prvý zo série článkov s knižnými tipmi našich autorov. Prvý článok s odporúčaniami je od Táne Filipkovej. Ide najmä knihy o prírode, jej ochrane, o ohrozených druhoch či lokalitách. Zavedú nás do Vysokých Tatier, Veľkej Fatry ale aj do Ameriky či do Škandinávie. Medzi tipmi sú aj dve odporúčania na beletriu, pre ktoré je príroda dejiskom príbehu. 10/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Ďumbierfest 2019 Horské spoločenstvo a klub Bombura NKP v Brezne pozývajú na ďalší ročník horského multižánrového festivalu pre všetkých horalov a horalky, cestovateľov a športovcov a ďalších aktívnych ľudí. Pripravené sú tri večery plné inšpiratívnych príbehov z hôr so zaujímavými hosťami. 09/11/19 Redakcia Festivaly a premietania

Túra Hontianske Nemce – Viničný vrch – Sebechleby Keď sme sa chystali do Dudiniec, všimol som si, že na TuristickaMapa.sk pribudli miestne značenia. Zo Sebechlieb do Dudiniec som po zelenej už išiel, a tak som privítal možnosť ísť okolo Sebechlieb po miestnej modrej značke, ako odbočke z modrej Hontianske Nemce – Počúvadlianske jazero. Totiž, dostať sa tam alebo z tade do Dudiniec bolo nemožné, a naopak, do Sebechlieb chodil autobus často. Čakalo ma však jedno prekvapenie za druhým a ani jedno nebolo príjemné. dnes Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. 20/11/19 Ľubomír Mäkký Rozhovory
Túra Važecká dolina s deťmi Uznávam, že názov článku je trochu zavádzajúci, keďže Važecká dolina je jediná z hlavných vysokotatranských dolín, ktorej dnom nevedie turistický chodník. Po jej západnom okraji však vedie chodník na Kriváň, ktorý umožňuje množstvo pohľadov do doliny, dávajúc tak príležitosť dostatočne ju spoznať. V rámci nášho rodinného spoznávania tatranských dolín využívame túto možnosť a v jeden horúci letný deň sa vyberáme do „odľahlejšej“ časti Tatier. Našim cieľom nie je Kriváň, ten je zatiaľ privysoko, skôr ide o to nestratiť v horúcom lete kondíciu a zároveň sa trochu schladiť na nejakom peknom mieste vo výškach niekde nad kosodrevinou. včera Peťo Nový Vysoké a Belianske Tatry