PR Nechci zmeniť svet, zmeň svoje okolie

Hiking.sk združuje tisíce ľudí, ktorí milujú pohyb v prírode – peši, na bicykli... pomalším či rýchlejším tempom, dokonca behom... Našou kulisou sú hrebene hôr, hlboké údolia, lesné tône, burácajúce potoky... To všetko v slnečnej páľave, daždi, vetre, v snehovej metelici... pod modrou oblohou i v nepreniknuteľnej záclone hmly.

Mnohí z Vás, aj cez Hiking.sk, prinášajú svedectvá o krásach slovenskej prírody, tipy na zaujímavé výlety, hrebeňové prechody, výstupy..., ale mnohokrát sa počas vašich potuliek stávate svedkami aj negatívneho správania sa voči životnému prostrediu. Nelegálne skládky odpadu, tečenie žúmp či močovky do vodných tokov, šírenie sa inváznych druhov rastlín... aj to je slovenská realita.

Touto cestou si Vás dovoľujeme požiadať, aby ste neboli iba nemými svedkami týchto javov, ale pomohli nám zmeniť tvár Slovenska. Každý z Vás môže na svojich cestách zaznamenať výskyt nelegálnych skládok odpadu či inváznych druhov rastlín, zmapovať katastrálne územie obce či mesta, v ktorom žije a pomôcť nám situáciu postupne riešiť. Všetky informácie k mapovaniu, formuláre, metodiku... nájdeš na stránke Na skládky nie sme krátki! alebo ich na požiadanie poskytneme cez e-mail oztatry(at)slovanet.sk.

Privítame akúkoľvek spoluprácu s jednotlivcami či skupinami. OZ TATRY, na základe zaslaných registračných listov, realizuje a bude realizovať ďalšie kroky, vedúce k odstráneniu oznámených nelegálnych skládok odpadu, pričom zachováva anonymitu oznamovateľa.

„Myslí globálne, konaj lokálne“, „Lepšie je zapáliť maličké svetielko, než preklínať tmu“, „Kvapká hlbí kameň vytrvalosťou a nie silou“

Jednoduché posolstvá vyjadrujúce myšlienku, že každá zmena sveta sa začína za dverami Tvojho vlastného domu. Ľudia, bez ohľadu na vek, túžia byť súčasťou veľkých príbehov, ideí a projektov, popierajúc fakt, že aj príbehy sa skladajú z jednotlivých kapitol, idey z myšlienok a projekty z jednotlivých aktivít. Nič sa nedá preskočiť a uponáhľať. Chodci vedia, že cesta z bodu A do bodu B pozostáva z jednotlivých krokov. A každý z nich je rovnako dôležitý.

Podľa Štatistického úradu SR bolo v SR 2 890 obcí, z toho 138 miest. Všade okolo nich, možno aj v tejto chvíli, vznikajú nelegálne skládky odpadu, šíria sa invázne druhy rastlín, tečie močovka do miestneho potoka... A viem, že sa to dá zmeniť. Stačí nájsť 2 890 ľudí, ktorí otvoria oči a zmenia svet tým, že zmenia svoje okolie. Lebo, lepšie je zapáliť maličké svetielko, než preklínať tmu.

Pridáš sa?

Rudolf Pado

Predseda a projektový manažér OZ TATRY

P. S: Ak ešte váhaš, tak si pozri ako môže vyzerať slovenská krajina tam, kde ľudia stratili záujem o veci verejné patek.blog.sme.sk alebo pado.blog.sme.sk.