Predstavenie Ponožky Bridgedale Trekker CuPED

Ponožky tejto značky evidujem v našej domácnosti, resp. prádlovom koši, pomerne dlho, pretože už asi desať rokov ich vlastní môj manžel. Teraz sa mi dostala do ruky tohtoročná novinka, model obohatený o vlákno s iontami medi, ktorá by mala fungovať podobne antibakteriálne ako striebro. Sú tu však rozdiely, o ktorých, ako aj o ponožkách celkovo, si viac povieme v článku.

Výrobca
Bridgedale
Model
WoolFusion CuPED Trekker
Typ
vlnené ponožky na celoročné použitie
Materiály
vlna, nylon, Endurofil/polypropylén, lycra/elastan
Páči sa mi
polstrovanie v oblasti päty, tenšia látka na priehlavku
Nepáči sa mi
gumička príliš obopína nohu
Obchody
asolo.sk$ret OutdoorGuide BA, Alphasport BA, ZA, PB, MT, Gallop sport BB, Sport Outdoor Zvolen, Profisport Trnava, Tulak, Outdoor Slovakia Prievidza, AV sport Namestovo, Extrem sport Piestany

Materiál

Ponožky Trekker sú strednej hrúbky a sú určené na celoročné používanie, vzhľadom na pocitovú hrúbku by som ich použitie v horúcom lete vynechala. Materiálovo pozostávajú z vlny (44 %), nylonu (38 %), polypropylénu Endurofil (17 %) a elastanu (1 %). To znamená, že ponožka vďaka merinu hreje aj vlhká a menej páchne, zároveň vďaka polypropylénu odvádza dobre pot a nezničí sa tak rýchlo, ako keby bola len z merina, lebo nylon pomáha držať stabilitu vlákien.

Bezsmradové viacdňové použitie pomáha dosiahnuť okrem merina aj CuPED technológia – do vlákien sú pridané ionty medi s antibakeriálnymi a antimykotickými účinkami. Podobné vlastnosti má aj striebro, v čom je teda rozdiel? Podľa výrobcu, zatiaľ čo striebro sa aktivuje pri teplote okolo 30 °C, pri medi je to už pri 20 - 22 °C. Druhý rozdiel má byť v tom, že striebro je len nanesené, takže časom sa vyperie. Meď je naviazaná priamo do vlákna a mala by tam vydržať.

Dizajn a vyhotovenie

Ponožky siahajú mierne nad členok. Spodná časť ponožky, resp. až po členok, je hrubšia, od členku po gumičku tenšia, predpokladám, že kvôli lepšiemu odvodu potu. Ďalej je tenšia vrstva na priehlavku, ľudovo "nárte". Dámska verzia je v kombinácii tmavšej ružovej a fialovej farby, pánsky model v troch rôznych odtieňoch sivej. Ponožky sú vyrobené vo Veľkej Británii, konkrétnejšie v Severnom Írsku.

Krátke skúsenosti a záver

Osobne mi veľmi vyhovuje, že sú tenšie na nárte, ktorý mám vysoký, takže nemám nohu pod šnurovaním topánky príliš natlačenú. Na druhej strane mávam pravidelne otlaky vzadu medzi koncom päty a začiatkom členku. Polstrovanie ponožky siaha až sem, takže možno prispeje k odbúraniu pravidelného preventívneho lepenia miesta leukoplastom, ktoré ráno veľmi zdržuje. Gumička mi trochu obopína nohu, privítala by som trošku voľnejšiu, ale nie je to v takej intenzite, že by ma "rezala". Na druhej strane sa aspoň ponožka nešmýka dole.

Ponožky aktuálne absolvovali štvordňový pobyt na vysokohorskej chate bez akejkoľvek dostupnej vody a hygieny. Pobyt zahŕňal štyri túry v rozmočenom snehu, čo nezvládli ani nové topánky, ktoré boli mokré 3/4 výletu. Ponožky som v noci vždy vysušila. Suma sumárum - nohy ma neoziabali ani raz, napriek výraznej vlhkosti. Čo sa týka zápachu, nesmrdia vôbec a vyzerajú čisto - uvažovala som, že ich odložím do zásuvky neoprané, ale keďže asi obsahujú dosť potu, aspoň ich vyplákam v čistej vode. Dokonca ani mužský model môjho manžela nesmrdí a to je už čo povedať. Samozrejme, moje aj jeho ponožky sú nové, uvidíme, ako dlho im to vydrží. Počas túry som si ich nijako nemusela naprávať, ani sa nešmýkali, ani ma nesťahovali. Otlaky som napodiv ani po štyroch túrach nemala, či k tomu prispelo aj spomínané polstrovanie na ponožkách, alebo sú moje nové VhT topánky také výborné, si netrúfam posudzovať.

Prve skúsenosti sú pozitívne, keď po dlhšom používaní budú k dispozícii ďalšie informácie, doplním.