Búda na Ilčíkových mlákach

17. 05. 2014
V tesnej blízkosti prístreška sa necelých 20 minút chôdze nachádzajú hneď dva objekty, a to prístrešok pri prameni Ipľa a starý autobus "včelín" na Mikulášskom vrchu. Napriek tomu informácia o prístreší poteší okoloidúceho pútnika, ktorého môže zachrániť v nečase či za súmraku.

- z Lomu nad Rimavicou (bus) po modrej značke ku salašu na Vrchlome a vyjazdenou cestou kolmo na elektrické vedenie (bez značky) ku krížu, za ktorým je červená značka ku prameňu Ipľa a smerom do sedla Prašivá za cca 1 hodinu,
- so sedla Prašivá (bus) po červenej značke smerom ku prameňu Ipľa za cca 40 minút,
- z osady Bratkovica (bus) po modrej značke smerom ku prameňu Ipľa za cca 1 hodinu,
- z osady Biele Vody (bus) zvážnicami popod elektrické vedenie bez značky (cykloznačka ide veľkou okľukou) a po červenej značke smer sedlo Prašivá za cca 1 hodinu.

Jednoduchý prístrešok s rozmermi 2 x 3,5 m na okraji lesnej čistiny v lokalite Ilčíkove mláky na rázcestí červenej a modrej značky, kde sa stretávajú tri lesné cesty. Konštrukcia má dve kryté doštené steny a sedlovú strechu zakrytú plechom. Zariadenie búdky tvorí drevené sedenie jedného stola a troch postranných lavíc (dve lavice sú napevno osadené do zeme). Nadštandardné vybavenie tvoria dva staré kreslá. Podlahu tvorí udupaná hlina. Útočisko v búdke nájdu traja nocľažníci, ktorí potrebujú vlastnú karimatku a spací vak. V prípade vetra či dažďa je nutné vytvorenie závetria pomocou celty alebo plachty, ktorá ochráni pred bočným vetrom. Na lúčine pred búdkou sa nachádza upravené ohnisko, kde sa dá premiestniť jedna drevená lavica. V okolitom lesnom poraste je dostatok dreva.

Najbližším zdrojom pitnej vody je upravený prameň rieky Ipeľ, vzdialený od prístreška do 20 minút chôdze po červenej a modrej značke. Pri studničke sa nachádza nový prístrešok, ktorý môže poslúžiť na nocľah.

Búda na Ilčíkových mlákach 10/07/20 15:19 3 príspevky

Recenzia Merino bunda Black hill Veles Koncom roka 2019 sa mi na víkendovej akcii vo Veľkej Fatre pokazil na flísovej bunde zips. Nebola to žiadna výhra chodiť po zasneženej Fatre s rozzipsovanou bundou. Zhodou okolnosti na chate bol kamarát s merino bundou od Black hill, ktorá sa mi zapáčila, tak som si ju hneď vyskúšal. Po návrate do civilizácie som si objednal u slovenského výrobcu model Veles. Po trištvrte roku jej nosenia sa s vami podelím o moje skúsenosti. 28/10/20 Tomáš Trstenský Oblečenie
Túra Zaniknuté dediny (8) – Dubník V súvislosti s ťažbou nerastného bohatstva neustále vznikajú i zanikajú ľudské sídla. Na území Slovenska bola v minulých storočiach intenzívna ťažba prevažne rudného bohatstva. S baníckou činnosťou na našom území vzniklo viacero baníckych osád. Mnoho ich zaniklo, ale medzi bývalými baníckymi kolóniami má výsostnú pozíciu osada Dubník. 23/07/20 Tomáš Trstenský Slanské vrchy
Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné

Príbeh Po bežkárskej stope na Líšku Koniec roka 2017 sa blížil a s ním aj najkrajšie sviatky roka - Vianoce. S týmto obdobím sú spojené rôzne akcie, medzi ktoré patria aj "kapustnice, bašávely a vianočné besiedky" v zamestnaniach. Po jednej takejto akcii som si naplánoval nenáročnú túru, počas ktorej som zažil zimné peklo aj raj. dnes Martin Birka Príbehy
Túra Tematínsky hrad a Tematínska lesostep Alebo mrazivý novembrový slnečný kúpeľ. Sobotnú ozdravnú vychádzku sme si naplánovali v papučiach a s teplým čajom v piatok večer. Kubko navrhol hrad Tematín v Považskom Inovci, ktorý je od Bratislavy približne hodinku jazdy autom. Aby sme sa aj zahriali, pôjdeme z obce Lúka a späť cez Tematínsku lesostep. Vyzerá to aj na chôdzu mimo lesa, čo bude v predpovedanom chladnom počasí príjemné. Rada sa pridávam. včera Daniela Mäkká Považský Inovec
Správa Stane sa Čertovica bežkárskym eldorádom? Po minulej zimnej sezóne má OZ Horské spoločenstvo za sebou testovací ročník, kedy sme sprístupnili 15 kilometrov bežkárskych tratí pomocou staršieho ratraku, ktorého limity nedovoľujú pripraviť seriózne trate do ďalších sezón. Ratrak sme viac času opravovali, ako na ňom jazdili a aj tak ho presvedčili iba na zatáčanie do jednej strany. 02/12/20 Marek Šurina Správy

Búda na Ilčíkových mlákach 10/07/20 15:19 3 príspevky
    • Slovenské rudohorie: Veporské vrchy - Sihlianska planina, pod prameňom rieky Ipeľ na rázcestí červenej a modrej značky
    • 3 ľudia na podlahe s vlastným spacákom a kariamtkou
    • prameň Ipľa (cca 20 minút chôdze)
    • vonkajšie ohnisko s lavičkou