PR Fjällräven Kajka – Návrat do budúcnosti!

Priestorná, ergonomická a nabalená funkciami – batoh Fjällräven Kajka sa stal obľúbeným medzi turistami a získal vysoké ocenenia v niekoľkých testoch. V lete 2013 prišiel tento model s novou, inovatívnou, vo Švédsku vyrábanou drevenou konštrukciou. Nový rám batoha je z ľahkej, silnej a odolnej fínskej brezy a má o 90 % nižšiu uhlíkovú stopu, než jeho hliníkový predchodca. Nová Kajka má tiež množstvo zdokonalených funkcií a v Severnej Amerike už bola vyhlásená za Najlepší nový outdoorový produkt.

KAJKA – Fjällräven znižuje dopad na životné prostredie; batoh, ktorý získal niekoľko ocenení, začal vyrábať s unikátnym dreveným rámom

Prvý model Kajky prišiel na trh v roku 2008 a jeho robustný dizajn, ergonomický tvar a veľká kapacita z neho spravili jeden z najpredávanejších batohov Fjällräven. Bol chválený hikermi a opakovane skončil medzi najobľúbenejšími batohmi v testoch prevádzaných outdoorovými médiami. Od leta 2013 je Kajka vylepšená inovatívnym, k životnému prostrediu šetrným rámom z dreva fínskej brezy, ktorý vydržal drsné zaobchádzanie dlhodobého testovania v prírode vo všetkých podnebiach a v každom počasí. Je laminovaný s využitím osvedčených techník, ktoré sa využívajú pri výrobe nábytku.

“Drevo je funkčne fantastický materiál a má skutočné environmentálne výhody. Použitím dreva sme znížili dopad na životné prostredie o viac než 90 % v porovnaní s predchádzajúcim použitím hliníka, pričom sila a nosnosť batoha zostali také isté, bez toho, aby sme mu pridali na váhe,” hovorí Henrik Andersson, Hardware Product Developer vo Fjällräven.

Kajka sa vyrába z trvácneho batohového materiálu Vinylon F. Nosný systém je navrhnutý pre ťažké náklady a ľahko nastaviteľný chrbtový systém Perfect Fit umožňuje prispôsobenie rôznym typom postavy – okrem nastaviteľnej dĺžky chrbta má aj tri nastaviteľné šírky popruhu. Bedrový pás je pohodlne polstrovaný a pripevnený k nastaviteľným popruhom na dvoch miestach, takže si môžete ich uhol jednoducho prispôsobiť.

Úložný priestor je dobre plánovaný s veľkou, predeliteľnou hlavnou priehradkou a praktickou priehradkou na samostatné odloženie špinavého či mokrého oblečenia na spodku batohu. Na prednej stene batohu sú umiestnené dve kompresné tyče, ktoré umožňujú jeho efektívne a rovnomerné stlačenie s použitím iba dvoch bočných popruhov. To znamená, že bočné vrecká sú vždy prístupné, dokonca aj keď je batoh komprimovaný. Vrchlík bol zväčšený a tak, ako pri predošlej verzii, môže byť odopnutý a použitý ako samostatný malý batoh, alebo kapsička na pás. Bočné vrecká, vrecká na bedrovom páse a pršiplášť boli zdokonalené pre ešte lepšiu funkčnosť.

Kajka bola označená za najzaujímavejší produkt a na najväčšom americkom outdoorovom veľtrhu Outdoor Retailer v Salt Lake City vyhrala ocenenie “Najlepšia výbava podujatia”.

Batoh je dostupný v mužskom i ženskom prevedení v objeme 55 až 100 litrov. Existuje dokonca aj model pre deti, vyrába sa však bez konštrukcie a má menej funkcií. Nová KAJKA je teraz k dispozícii u našich predajcov.

O Fjällräven

V roku 1960 založil Åke Nordin Fjällräven vo svojej pivnici, v meste Örnsköldsvik na severe Švédska. Dnes sa naša nadčasová, funkčná a trvácna outdoorová značka teší svetovému záujmu a môžete ju nájsť vo viac než 23 krajinách. Naše kolekcie pozostávajú z outdoorového oblečenia pre ženy a mužov, batohov, stanov a spacích vakov.

Ako spoločnosť dávame veľký dôraz na zodpovedné správanie sa k ľuďom, zvieratám a prírode a pestujeme záujem verejnosti o prírodu. Dve najväčšie outdoorové akcie, ktoré organizujeme, sú Fjällräven Classic a Fjällräven Polar, ktoré každoročne priťahujú tisícky ľudí.