PR

Fjällräven Kajka – Návrat do budúcnosti!

sponzorovaný článok 08.07.14 Priestorná, ergonomická a nabalená funkciami – batoh Fjällräven Kajka sa stal obľúbeným medzi turistami a získal vysoké ocenenia v niekoľkých testoch. V lete 2013 prišiel tento model s novou, inovatívnou, vo Švédsku vyrábanou drevenou konštrukciou. Nový rám batoha je z ľahkej, silnej a odolnej fínskej brezy a má o 90 % nižšiu uhlíkovú stopu, než jeho hliníkový predchodca. Nová Kajka má tiež množstvo zdokonalených funkcií a v Severnej Amerike už bola vyhlásená za Najlepší nový outdoorový produkt.

KAJKA – Fjällräven znižuje dopad na životné prostredie; batoh, ktorý získal niekoľko ocenení, začal vyrábať s unikátnym dreveným rámom

Prvý model Kajky prišiel na trh v roku 2008 a jeho robustný dizajn, ergonomický tvar a veľká kapacita z neho spravili jeden z najpredávanejších batohov Fjällräven. Bol chválený hikermi a opakovane skončil medzi najobľúbenejšími batohmi v testoch prevádzaných outdoorovými médiami. Od leta 2013 je Kajka vylepšená inovatívnym, k životnému prostrediu šetrným rámom z dreva fínskej brezy, ktorý vydržal drsné zaobchádzanie dlhodobého testovania v prírode vo všetkých podnebiach a v každom počasí. Je laminovaný s využitím osvedčených techník, ktoré sa využívajú pri výrobe nábytku.

“Drevo je funkčne fantastický materiál a má skutočné environmentálne výhody. Použitím dreva sme znížili dopad na životné prostredie o viac než 90 % v porovnaní s predchádzajúcim použitím hliníka, pričom sila a nosnosť batoha zostali také isté, bez toho, aby sme mu pridali na váhe,” hovorí Henrik Andersson, Hardware Product Developer vo Fjällräven.

Kajka sa vyrába z trvácneho batohového materiálu Vinylon F. Nosný systém je navrhnutý pre ťažké náklady a ľahko nastaviteľný chrbtový systém Perfect Fit umožňuje prispôsobenie rôznym typom postavy – okrem nastaviteľnej dĺžky chrbta má aj tri nastaviteľné šírky popruhu. Bedrový pás je pohodlne polstrovaný a pripevnený k nastaviteľným popruhom na dvoch miestach, takže si môžete ich uhol jednoducho prispôsobiť.

Úložný priestor je dobre plánovaný s veľkou, predeliteľnou hlavnou priehradkou a praktickou priehradkou na samostatné odloženie špinavého či mokrého oblečenia na spodku batohu. Na prednej stene batohu sú umiestnené dve kompresné tyče, ktoré umožňujú jeho efektívne a rovnomerné stlačenie s použitím iba dvoch bočných popruhov. To znamená, že bočné vrecká sú vždy prístupné, dokonca aj keď je batoh komprimovaný. Vrchlík bol zväčšený a tak, ako pri predošlej verzii, môže byť odopnutý a použitý ako samostatný malý batoh, alebo kapsička na pás. Bočné vrecká, vrecká na bedrovom páse a pršiplášť boli zdokonalené pre ešte lepšiu funkčnosť.

Kajka bola označená za najzaujímavejší produkt a na najväčšom americkom outdoorovom veľtrhu Outdoor Retailer v Salt Lake City vyhrala ocenenie “Najlepšia výbava podujatia”.

Batoh je dostupný v mužskom i ženskom prevedení v objeme 55 až 100 litrov. Existuje dokonca aj model pre deti, vyrába sa však bez konštrukcie a má menej funkcií. Nová KAJKA je teraz k dispozícii u našich predajcov.

O Fjällräven

V roku 1960 založil Åke Nordin Fjällräven vo svojej pivnici, v meste Örnsköldsvik na severe Švédska. Dnes sa naša nadčasová, funkčná a trvácna outdoorová značka teší svetovému záujmu a môžete ju nájsť vo viac než 23 krajinách. Naše kolekcie pozostávajú z outdoorového oblečenia pre ženy a mužov, batohov, stanov a spacích vakov.

Ako spoločnosť dávame veľký dôraz na zodpovedné správanie sa k ľuďom, zvieratám a prírode a pestujeme záujem verejnosti o prírodu. Dve najväčšie outdoorové akcie, ktoré organizujeme, sú Fjällräven Classic a Fjällräven Polar, ktoré každoročne priťahujú tisícky ľudí.

Pozn. redakcie: Tento text je PR článok zadávateľa. Neprešiel jazykovým ani redakčným spracovaním a nemusí vyjadrovať názor redakcie HIKING.SK.

Ferrata Berchtesgadenské Alpy – Hochthrony a Rauhenkopf Keď pôjdete diaľnicou popri Salzburgu, naľavo od cesty zbadáte vysoký kopec. Je to Salzburger Hochthron, najsevernejší výbežok Berchtesgadenských Álp. Už dlhšie som plánoval, že naň vyleziem, ale podarilo sa mi to až teraz. Pozrel som sa aj na Berchtesgadener Hochthron, najvyšší kopec na hrebeni, a na Rauhenkopf, čo by mal byť najkrajší “balkón” nad Berchtesgadenom. dnes Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. včera Ľubomír Mäkký Svet
Túra Cez Hrádok na Čertove chodníky vo Vtáčniku Sú miesta, na ktoré chodíme radi. Neprekáža nám, aj keď je to niekoľkokrát za rok. Miestne príslušný genius loci zabráni, aby sa nám to zunovalo. Jedným takým je Hrádok nad Bystričianskou dolinou. Magické miesto, známe hlavne skalolezeckej verejnosti. Ja síce z výšok mám skôr závrate, neprislúcham k tejto spoločnosti, no je to tiež turisticky veľmi atraktívna oblasť aj pre bežného návštevníka. Bola viackrát spomínaná na Hikingu ako zaujímavá časť pohoria Vtáčnik. včera Vladimír Mikuš Vtáčnik