Opaľovací krém Daylong Extreme 50+ gél

06.08.14
Hoci mám celkom priaznivý fototyp, keď idem do hôr, používam ochranný krém s vysokým faktorom. Chcem taký, s ktorým sa namažem ráno pred odchodom na túru a zvyšok dňa nemusím nič riešiť. Krém pri potení nesmie z pokožky vytekať a nesmie zanechávať mastný pocit, lebo moja pokožka je sama o sebe dosť mastná. Doteraz som používal Piz Buin, ktorý je u nás ťažšie dostupný a kupoval som ho v Rakúsku. Vyskúšal som preto novinku od Daylongu v gélovej forme.

Produkty Daylong som mal vždy zafixované ako opaľovacie krémy, ktoré sú pre malé deti a pre ľudí s fototypom, že sa spália už pri pohľade na fotku so slnkom zaliatej pláže. Nášmu synovi Daylong mažeme od malička, lebo nám to odporučila naša pediatrička, ktorej v tomto smere dôverujeme ďaleko viac ako akýmkoľvek iným zdrojom. Kubko sa zatiaľ nikdy nespálil a po vonku sa pohybuje odjakživa veľa. Keď som jeho krém občas použil na seba, nebol som spokojný s mastným pocitom, ktorý krém zanechal, lebo moja tvár má od adolescetných čias sklon k masteniu a z toho plynúceho akné. Daylong bol preto pre mňa nevhodný. Gélová forma sľubovala v tomto smere zmenu a tak Daylong dostal opäť šancu.

Gélová forma je trochu zamaskovaná, pretože na prvý laický pohľad a pocit ide o bežnú emulziu bielej farby, ktorá sa dobre rozotiera. Balenie je v praktickej 50 ml veľkosti, takže sa pohodlne zmestí do malej sieťky s vecami osobnej hygieny, ktorú nosím do hôr. Okrem krému je tam tyčinka na pery, malé hotelové mydielko, mikrovláknový uteráčik, zubná kefka a pasta, deodorant a papierové vreckovky.

Skúsenosti

Krém používam približne od marca tohto roka a teda bol so mnou na niekoľkých jarných skialpinistických túrach. Práve lyžiarske túry z hľadiska slnečnej expozície považujem za najväčší slnkový extrém, ktorý prezývam 3D mikrovlnka. Slnko má v marci a apríli celkom slušnú silu, dni sú dlhšie a keď k tomu pripočítame albedo (odraz) od bieleho snehu, tak tvár dostáva zabrať. A často nielen tá, lebo keď je pekne a slnečno, ruky nie sú v rukaviciach a niekedy príde na rad aj krátkorukávové tričko. Krém sa v týchto podmienkach osvedčil – ráno som sa nakrémoval ešte pred raňajkami, krém po pár minútach vsiakol a ani počas túry pri potení nezačal vytekať. Ochrana počas celého dňa bola dostatočná a na druhý deň ráno tvár vyzerala, akoby som predchádzajúci celý deň ani na slnku nebol. To bude možno pre niekoho nevýhoda, no aktívne "chytanie bronzu" nevyhľadávam.

V lete sú skúsenosti podobné. Pokiaľ dodržíte návod na použitie – t. j. aplikácia krému 20 minút pred tým, ako idete na slnko – ochrana funguje po celý deň a to tak dobre, že sa ani neopálite. Vodeodolnosť som neskúšal, pretože jednak by som testovanie nedokázal kvantifikovať a tiež nie som príliš vodomilný človek, takže kúpanie mi veľa nehovorí. Veľkosť balenia (50 ml) predurčuje krém k lokálnemu, nie celotelovému použitiu. To mi neprekáža, pretože tričko mám na horách oblečené vždy, a aj krátke nohavice nie sú úplné trenky, takže zvyčajne stačí namazať tvár, krk, ruky a nohy od kolien dolu.

Výrobok je podľa výrobcu vhodný aj pre ľudí so sklonom k alergii zo slnka. Mňa sa to našťastie netýka, Soňa však zo začiatku letnej sezóny musí dávať pozor a natierať sa práve takýmito krémami. Krém vyskúšala pri mori aj na horách a bola s jeho účinkom spokojná na rovnakej úrovni ako s Piz Buin Allergy, ktorý používala doteraz.

Vhodnosť krému do extrémneho zimného počasia neviem posúdiť, keďže tohtoročná zimná sezóna nám nedala možnosť ho otestovať.

Celkovo hodnotím produkt veľmi pozitívne a ostáva základnou výbavou mojej sieťky s vecami osobnej hygieny.

Čo používate vy na hory v lete a čo v zime? Podeľte sa o svoje skúsenosti vo fóre pod článkom.

Opaľovací krém Daylong Extreme 50+ gél 13/08/14 14:43 29 príspevkov

Test Termotričko Devold Hiking – univerzálne merino Merino vlna má už vybudované renomé. Mnohí turisti, skialpoši či horolezci majú termoprádlo z tohto prírodného materiálu radi, najčastejšie kvôli tomu, ako dobre odoláva zápachu. Jedným z popredných výrobcov je Devold, od ktorého vám predstavím novinku, model Hiking. 17/05/18 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Test Bergans Rondane 18 – batoh (najmä) pre bike a beh Rondane 18 je malý batoh nórskej značky Bergans, zameraný najmä na bežcov a cyklistov. Pri tomto zameraní je však väčší, ako býva bežné a nájde preto uplatnenie najmä u tých z nich, ktorí so sebou radšej vezmú o niečo viac vecí alebo sa pri výbere orientujú na univerzálnejšie riešenia. Rondane 18 je totiž v pohode použiteľný aj na letnú jednodňovú turistiku bez technických ašpirácií, prípadne na bežky. 16/05/18 Ľubomír Mäkký Batohy
Predstavenie Batoh Lowe Alpine Alpine Ascent 40:50 Alpine Ascent je sesterským modelom batohu Peak Ascent, o ktorom som písal minulé leto. Majú veľa spoločného, najmä tvarom a výbavou, no verzia Alpine je určená do náročnejších podmienok. Ocenia ho najmä tí, čo šetria hmotnosť, no záleží im na odolnosti. K dispozícii som mal najväčší veľkostný variant, pričom výrobca ponúka aj 32- a 25-litrové verzie. 10/05/18 Ľubomír Mäkký Batohy

Túra Szpiglasowy Wierch (Hrubý štít) na jar Na dolniakoch má jar už prvú tretinu za sebou. Každým týždňom sa objavujú ďalšie a ďalšie kvietky, lesy sa začínajú zelenieť. Tatry sa v tomto čase na slovenskej strane dočasne zatvárajú už aj pre skialpinistov. Nuž prichádza otázka, čo tak vzkriesiť myšlienku VhT túry v poľskej časti pohoria? Padá odpoveď: skúsim reparát nepodareného decembrového výstupu na Szpiglasowy Wierch, 2172 m (slov. Hrubý štít). dnes Roman Matkovčík Vysoké a Belianske Tatry
Túra Okruh cez Ondrašovské skaly, Chlieviská a Zniev Maličké pohorie Žiar nepatrí medzi oblasti, ktoré sú hojne navštevované turistami. Avšak aj v ňom sa dajú nájsť miesta, ktoré sú atraktívne. Začiatkom mája som tu počas krátkej 5-hodinovej prechádzky videl päť skalných okien a okienok, prešiel som cez najvyšší kopec pohoria, pozrel som si ruinu hradu Zniev a fotil som lane. včera Martin Knor Žiar
Chata Domček Horskej služby na Čertovici Pôvodná záchranná stanica Horskej služby na Čertovici dostáva nový šat a s ním aj nový účel, hoci význam ostáva podobný – pomáhať ľuďom na horách, teraz však ako útočisko pre turistov. Objekt sa nachádza priamo v horskom sedle Čertovica, tesne pod hrebeňom Nízkych Tatier, na liptovskej strane pod Penziónom STIV a motorestom. 26/05/18 Marek Šurina Nízke Tatry

Opaľovací krém Daylong Extreme 50+ gél 13/08/14 14:43 29 príspevkov
    • Galderma-Spirig
    • Daylong Extreme 50+ gél
    • slnečná ochrana s vysokým faktorom v gélovej forme
    • ľahko sa roztiera, po vsiaknutí bez mastného pocitu, vydrží celý deň, pri potení nesteká po pokožke, praktické 50 ml balenie
  • Nepáči sa mi
    • niekomu môže prekážať, že sa takmer vôbec neopáli
  • Ostatné info
    • fotostabilné UVA + UVB filtre, bez tukov a emulgátorov, odolné voči vode, vhodné pre mastnú kožu a športové použitie
    • 9,60 € – 50 ml balenie
    • výrobok je dostupný v lekárňach
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.