Čerešňová pod hradom Uhrovec

30.08.14
Pri zostupe z Holého vrchu po modrej sme našli búdu. V okolí sa neudáva žiadne prístrešie ani nič podobné. A tak som búdu odfotografoval. Nachádza sa v blízkosti Uhrovského hradu. Na modrej značke. Môže poslúžiť ako núdzový úkryt pred nepriazňou počasia, ale aj ako objekt na nocľah.

- Z Uhrovského hradu po modrej značke za cca 15 minút,
- Z Holého vrchu po modrej značke za cca 35 minút.

Objekt a nocľah

Vnútri sa nachádzajú dva malé stolčeky, lavica, pričňa a dve malé okienka bez zasklenia.
Kapacita je 2 až 3 osoby, jedna na prični a ďalšie dve osoby na podlahe. Vlastný spací vak a izolačná podložka (karimatka) sú nutné. Podlahu tvorí len udupaná hlina. Vnútri sú stopy po bývalej piecke. Škoda, že strecha je krytá azbestom. V stenách sú škáry. Pred búdou je ohnisko.

Priamo pri búde voda nie je. Najbližší potok je v Čerešňovej. Do nej sa dostanete, ak budete pokračovať po lesnej ceste dolu asi za 30 minút.

autor fotografií Matúš Morong

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov

Recenzia Knižné tipy od Táne – príroda a jej ochrana Prinášame vám prvý zo série článkov s knižnými tipmi našich autorov. Prvý článok s odporúčaniami je od Táne Filipkovej. Ide najmä knihy o prírode, jej ochrane, o ohrozených druhoch či lokalitách. Zavedú nás do Vysokých Tatier, Veľkej Fatry ale aj do Ameriky či do Škandinávie. Medzi tipmi sú aj dve odporúčania na beletriu, pre ktoré je príroda dejiskom príbehu. 10/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Ďumbierfest 2019 Horské spoločenstvo a klub Bombura NKP v Brezne pozývajú na ďalší ročník horského multižánrového festivalu pre všetkých horalov a horalky, cestovateľov a športovcov a ďalších aktívnych ľudí. Pripravené sú tri večery plné inšpiratívnych príbehov z hôr so zaujímavými hosťami. 09/11/19 Redakcia Festivaly a premietania
Pozvánka Festival dobrodružných filmov HoryZonty 2019 Už po štrnásty sa v Trenčíne bude konať festival dobrodružných filmov HoryZonty. Diváci sa môžu tešiť na množstvo filmových snímok, zaujímavých hostí, workshopy, súťaže a pestré sprievodné podujatia. Hlavný program sa uskutoční 7. - 9. novembra v kine Hviezda a klube Lúč. 05/11/19 Redakcia Festivaly a premietania

Ferrata Berchtesgadenské Alpy – Hochthrony a Rauhenkopf Keď pôjdete diaľnicou popri Salzburgu, naľavo od cesty zbadáte vysoký kopec. Je to Salzburger Hochthron, najsevernejší výbežok Berchtesgadenských Álp. Už dlhšie som plánoval, že naň vyleziem, ale podarilo sa mi to až teraz. Pozrel som sa aj na Berchtesgadener Hochthron, najvyšší kopec na hrebeni, a na Rauhenkopf, čo by mal byť najkrajší “balkón” nad Berchtesgadenom. dnes Martin Knor Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. včera Ľubomír Mäkký Svet
Túra Cez Hrádok na Čertove chodníky vo Vtáčniku Sú miesta, na ktoré chodíme radi. Neprekáža nám, aj keď je to niekoľkokrát za rok. Miestne príslušný genius loci zabráni, aby sa nám to zunovalo. Jedným takým je Hrádok nad Bystričianskou dolinou. Magické miesto, známe hlavne skalolezeckej verejnosti. Ja síce z výšok mám skôr závrate, neprislúcham k tejto spoločnosti, no je to tiež turisticky veľmi atraktívna oblasť aj pre bežného návštevníka. Bola viackrát spomínaná na Hikingu ako zaujímavá časť pohoria Vtáčnik. včera Vladimír Mikuš Vtáčnik

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov
    • Strážovské vrchy - Nitrické vrchy (CHKO Strážovské vrchy): pod hradom Uhrovec pri modrej značke smer Holý vrch
    • 2 - 3 osoby s vlastným spacákom a kariamtkou
    • v bezprostrednej blízkosti nie je vodný zdroj
    • Uhrovské Podhradie (bus)