Čerešňová pod hradom Uhrovec

30.08.14
Pri zostupe z Holého vrchu po modrej sme našli búdu. V okolí sa neudáva žiadne prístrešie ani nič podobné. A tak som búdu odfotografoval. Nachádza sa v blízkosti Uhrovského hradu. Na modrej značke. Môže poslúžiť ako núdzový úkryt pred nepriazňou počasia, ale aj ako objekt na nocľah.

- Z Uhrovského hradu po modrej značke za cca 15 minút,
- Z Holého vrchu po modrej značke za cca 35 minút.

Objekt a nocľah

Vnútri sa nachádzajú dva malé stolčeky, lavica, pričňa a dve malé okienka bez zasklenia.
Kapacita je 2 až 3 osoby, jedna na prični a ďalšie dve osoby na podlahe. Vlastný spací vak a izolačná podložka (karimatka) sú nutné. Podlahu tvorí len udupaná hlina. Vnútri sú stopy po bývalej piecke. Škoda, že strecha je krytá azbestom. V stenách sú škáry. Pred búdou je ohnisko.

Priamo pri búde voda nie je. Najbližší potok je v Čerešňovej. Do nej sa dostanete, ak budete pokračovať po lesnej ceste dolu asi za 30 minút.

autor fotografií Matúš Morong

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov

Pozvánka Festival Cestou necestou chystá šnúru v 21 mestách S jeseňou prichádza tradične aj nová šnúra festivalu Cestou necestou, tentokrát až 21 mestách SR, od 16.10. do 28.11.2019. Najväčšie podujatie sa bude konať od 8.-10.11.2019 v bratislavskom DK Ružinov, kedy je pripravených 50 prednášok v troch sálach. Témy sú pestré, skialp, vysokohorská turistika, paragliding, bicykle, plavby či stopovanie cez najrôznejšie krajiny. včera Redakcia Festivaly a premietania
Pozvánka VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019 V dňoch 10.-12. októbra (štvrtok – sobota) 2019 sa v divadelnej sále Mestského kultúrneho strediska v Dolnom Kubíne uskutoční 14. ročník festivalovej prehliadky VIDMO – Hory a mesto Dolný Kubín 2019. Návštevníkov čaká sedem cca dvojhodinových blokov horských a adrenalínových filmov, pochádzajúcich z Medzinárodného festivalu horských filmov a dobrodružstva Hory a mesto v Bratislave. 07/10/19 Redakcia Festivaly a premietania
Pozvánka Festival Slnko na skalách 2019 V termíne 4. 9. – 8. 9. sa uskutoční tradičný outdoorový Festival Slnko na skalách 2019. Ako zvyčajne bude tento najväčší festival pod holým nebom prebiehať v kempe Slnečné skaly v Poluvsí pri Rajeckých Tepliciach. Prvé dva dni festivalu v Žiline budú patriť najmä žiakom základných a stredných škôl. 03/09/19 Redakcia Festivaly a premietania

Túra Glarnské Alpy – ku Spitzmeilenhütte Nechce sa mi tomu veriť. Je pol jedenástej v noci a vonku v tme neustále prší. Pritom predpoveď počasia na zajtra jasne hovorí o modrej oblohe a veľmi príjemných teplotách na túto časť roka. Spoľahnúť sa na serióznosť švajčiarskych meteorológov? Skúsim. Nachystám si veci do hôr. Láka ma to tam. Zažil som totiž Alpabfahrt v obci Mels. Slávnostný jesenný návrat dobytka z letných pastvín. Trvá to zvyčajne tri víkendy. Cez dve desiatky slávnostné vyzdobených stád si majitelia rozoberú do svojich maštalí. Výzdobu hocktorej kravičky by závidela aj nejedna krojovaná nevesta. Je to aj divácky zaujímavé divadlo. No svedčí to aj o rozsiahlosti priestorov, ktoré salaše (Alp) pre svoju činnosť potrebujú. A táto oblasť je mojím cieľom. Terén pod vrchom Spitzmeilen a tam položená chata Spitzmeilenhütte. dnes Vladimír Mikuš Svet
Túra Túlačka cez Vlčí kút, Rakytu a Veľkú Somorovú Tribeč mi prirástol k srdcu. Napriek temnej povesti, ktorá vznikla po vydaní známeho slovenského hororu, je to skôr útulné, neveľké pohorie, priam ideálne pre tiché táranie sa v krásnej prírode. V tomto prípade som si chcel dopriať krátku túlačku v okolí Loviec a zároveň článkom otváram edíciu “Paliho bezvýznamných vandrov”. včera Pavol Timko Tribeč

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov
    • Strážovské vrchy - Nitrické vrchy (CHKO Strážovské vrchy): pod hradom Uhrovec pri modrej značke smer Holý vrch
    • 2 - 3 osoby s vlastným spacákom a kariamtkou
    • v bezprostrednej blízkosti nie je vodný zdroj
    • Uhrovské Podhradie (bus)