Čerešňová pod hradom Uhrovec

30.08.14
Pri zostupe z Holého vrchu po modrej sme našli búdu. V okolí sa neudáva žiadne prístrešie ani nič podobné. A tak som búdu odfotografoval. Nachádza sa v blízkosti Uhrovského hradu. Na modrej značke. Môže poslúžiť ako núdzový úkryt pred nepriazňou počasia, ale aj ako objekt na nocľah.

- Z Uhrovského hradu po modrej značke za cca 15 minút,
- Z Holého vrchu po modrej značke za cca 35 minút.

Objekt a nocľah

Vnútri sa nachádzajú dva malé stolčeky, lavica, pričňa a dve malé okienka bez zasklenia.
Kapacita je 2 až 3 osoby, jedna na prični a ďalšie dve osoby na podlahe. Vlastný spací vak a izolačná podložka (karimatka) sú nutné. Podlahu tvorí len udupaná hlina. Vnútri sú stopy po bývalej piecke. Škoda, že strecha je krytá azbestom. V stenách sú škáry. Pred búdou je ohnisko.

Priamo pri búde voda nie je. Najbližší potok je v Čerešňovej. Do nej sa dostanete, ak budete pokračovať po lesnej ceste dolu asi za 30 minút.

autor fotografií Matúš Morong

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov

Pozvánka Festival Slnko na skalách 2019 V termíne 4. 9. – 8. 9. sa uskutoční tradičný outdoorový Festival Slnko na skalách 2019. Ako zvyčajne bude tento najväčší festival pod holým nebom prebiehať v kempe Slnečné skaly v Poluvsí pri Rajeckých Tepliciach. Prvé dva dni festivalu v Žiline budú patriť najmä žiakom základných a stredných škôl. 03/09/19 Redakcia Festivaly a premietania
Pozvánka 10. ročník Expedičnej kamery OZ Cestou necestou pozýva na Expedičnú kamera 2019, už desiaty ročník filmového festivalu pre cestovateľov, športovcov aj dobrodruhov. Medzinárodný filmový festival Expedičná kamera je svojím rozsahom najväčšou cestovateľskou a outdoorovou akciou v Česku a na Slovensku. Už od roku 2009 prináša divákom tie najlepšie cestovateľské a dobrodružné filmy sezóny z celého sveta aj z domácej produkcie. 19/02/19 Redakcia Festivaly a premietania
Pozvánka Outdoor filmový festival Oščadnica 2018 V dňoch 29. a 30.12.2018 sa v priestoroch DK Oščadnica uskutoční 5.ročník tradičného festivalu Outdoor filmový festival Oščadnica (OFF Oščadnica). Organizátori pozývajú divákov na horské filmy z domácej, ale aj zahraničnej produkcie. Sú medzi nimi snímky o dobrodružných výpravách do najvyšších hôr planéty, ale aj neuveriteľné výkony na hranici ľudských možností v Alpách. 14/12/18 Redakcia Festivaly a premietania

Správa Hrebeň Nízkych Tatier priechodný bez obmedzení Začiatok septembra sa niesol v znamení prerezávania turistických chodníkov, tentokrát sme vybrali frekventované úseky v oblasti Štefánikovej chaty pod Ďumbierom a Čertovicou. Akciu každoročne organizuje športový klub PARBAT, posledné roky sa k nemu pridávajú dobrovoľníci z Horskej služby Nízke Tatry juh a OZ Horské spoločenstvo, ktoré pôsobí v oblasti Čertovice a Andrejcovej. dnes Marek Šurina Správy
Túra Agraš – okruh z Novej Bane Už som písala o pamiatkach na stredoveké banské diela v okolí obce Brehy v Štiavnických vrchoch. Vtedy sme navštívili banskú oblasť Slosberg nad dolinou Obecného potoka pod vrchom Chlm. Teraz sme sa rozhodli preskúmať dolinu Liešňanského potoka a pamiatky na banskú činnosť pod vrchom Agraš. Tu sa dolovalo na žile Gottes Gabe, čo je najzápadnejšia žilná štruktúra Pukaneckého rudného ložiska. dnes Danka Tomášiková Štiavnické vrchy
Túra Spišské Bystré – náučné chodníky Predstavíme si dva miestne náučné chodníky, ktoré by sme momentálne márne hľadali v mapových podkladoch rôznych výrobcov. A práve táto skutočnosť je jedným z dôvodov, ktorý nás sem priťahuje. Máme sľúbené pieskovcové útvary, zdokumentovanú banícku a partizánsku históriu, a hlavne malebné výhľady na okolie Kozích chrbtov. včera Roman Matkovčík Nízke Tatry

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov
    • Strážovské vrchy - Nitrické vrchy (CHKO Strážovské vrchy): pod hradom Uhrovec pri modrej značke smer Holý vrch
    • 2 - 3 osoby s vlastným spacákom a kariamtkou
    • v bezprostrednej blízkosti nie je vodný zdroj
    • Uhrovské Podhradie (bus)