Čerešňová pod hradom Uhrovec

30.08.14
Pri zostupe z Holého vrchu po modrej sme našli búdu. V okolí sa neudáva žiadne prístrešie ani nič podobné. A tak som búdu odfotografoval. Nachádza sa v blízkosti Uhrovského hradu. Na modrej značke. Môže poslúžiť ako núdzový úkryt pred nepriazňou počasia, ale aj ako objekt na nocľah.

- Z Uhrovského hradu po modrej značke za cca 15 minút,
- Z Holého vrchu po modrej značke za cca 35 minút.

Objekt a nocľah

Vnútri sa nachádzajú dva malé stolčeky, lavica, pričňa a dve malé okienka bez zasklenia.
Kapacita je 2 až 3 osoby, jedna na prični a ďalšie dve osoby na podlahe. Vlastný spací vak a izolačná podložka (karimatka) sú nutné. Podlahu tvorí len udupaná hlina. Vnútri sú stopy po bývalej piecke. Škoda, že strecha je krytá azbestom. V stenách sú škáry. Pred búdou je ohnisko.

Priamo pri búde voda nie je. Najbližší potok je v Čerešňovej. Do nej sa dostanete, ak budete pokračovať po lesnej ceste dolu asi za 30 minút.

autor fotografií Matúš Morong

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov

Recenzia Knižné tipy od Tomáša – retroturistika a príručka prežitia Pokračujeme v našich knižných tipoch výberom od nášho dlhoročného autora a editora Tomáša Trstenského. V jeho zozname sa nachádzajú knihy venujúce sa útulniam a chatám Malej Fatry, histórii turistiky na Slovensku, či Podkarpatskej Rusi z čias 1. Československej republiky. Výber uzatvára príručka prežitia s praktickým, no aj svojsky originálnymi radami. 24/11/19 Redakcia Mapy a knihy
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. 12/11/19 Redakcia Festivaly a premietania
Recenzia Knižné tipy od Táne – príroda a jej ochrana Prinášame vám prvý zo série článkov s knižnými tipmi našich autorov. Prvý článok s odporúčaniami je od Táne Filipkovej. Ide najmä knihy o prírode, jej ochrane, o ohrozených druhoch či lokalitách. Zavedú nás do Vysokých Tatier, Veľkej Fatry ale aj do Ameriky či do Škandinávie. Medzi tipmi sú aj dve odporúčania na beletriu, pre ktoré je príroda dejiskom príbehu. 10/11/19 Redakcia Mapy a knihy

Búda Prístrešok a búda pred Čuntavou Okolie Čuntavy poskytuje dostatok možností na úkryt pred nepriazňou počasia alebo k núdzovému prenocovaniu. K týmto možnostiam môžeme pripojiť aj dva drevené objekty pri turistickom smerovníku „Pred Čuntavou.“ Obe ležia len pár metrov od seba a nachádzajú sa hneď pri turistickom chodníku. dnes Gabriela Ferencová Slovenský raj, Stolické vrchy, +
Skialp Na pásoch cez Železnú bránu a sedlo Váhy Je smutný, dlhý a zasoplený november. Zimné radovánky nie a nie začať. V rámci starostlivosti o spomienkový optimizmus snorím medzi fotkami so snehovými a ľadovými scenériami. A tu, aha, aká pekná skialpovačka z februára roku 2017... včera Michal Diviak Vysoké a Belianske Tatry
Túra Jaskyňa v Skalke - tip na výlet s deťmi na Spiši Našu trilógiu hľadania verejnosti voľne prístupných jaskýň Belianských Tatier a Spišskej Magury zavŕšime Jaskyňou v Skalke. Ide o poslednú sprístupnenú jaskyňu v rámci danej lokality. Neobmedzený pohyb pri pátraní nám zabezpečí fakt, že sa budeme nachádzať mimo ochranného pásma Pieninského národného parku. 12/12/19 Roman Matkovčík Jaskyne

Čerešňová pod hradom Uhrovec 28/11/18 18:27 6 príspevkov
    • Strážovské vrchy - Nitrické vrchy (CHKO Strážovské vrchy): pod hradom Uhrovec pri modrej značke smer Holý vrch
    • 2 - 3 osoby s vlastným spacákom a kariamtkou
    • v bezprostrednej blízkosti nie je vodný zdroj
    • Uhrovské Podhradie (bus)