Trenčín – Trenč. Teplice – Horná Poruba

22.09.14

Trenčín – Kubrá – rázc. nad Kubrianskou dolinou – rázc. nad Opatovskou dolinou – rázc. pod Čvirigovcom – Trenčianske Teplice – Baračka – Kamenné vráta – Omšenská Baba, sedlo – Horná Poruba, Za Hôrkou

Ide o 8-hodinovú túru (dúfam, že bude trvať len 6 hodín) naprieč začiatkom pohoria Strážovské vrchy. Turistika naplánovaná na jeden deň, počasie hlásia dobré, tak vstávame. Budík pípa za stavu 4.00 h. Utekám na ranný IC vlak z Bratislavy do Trenčína. Okolo siedmej hodiny ráno vyrážam po červenej značke spred hlavnej stanice v Trenčíne smerom na východ k mestskej časti Kubrá. Počasie je fajn, ide sa. Až po kostol v Kubrej, cesta vedie po klasickej asfaltke, resp. mestských chodníkoch. Po pol hodinke, pri kostole v Kubrej, sa turistická značka točí poza kostol po schodoch, ktoré na prvý pohľad nikam nevedú. Značenie vedie ponad záhradkársku oblasť a ďalej okolo prameňa Kyselka do lesa. Pred Trenčianskymi Teplicami je posedenie pod vrchom Čertova skala a potom sa schádza rovno do kúpeľného mesta.

Musím povedať, že centrum a hlavne kúpeľný park v Trenčianskych Tepliciach stoja za prechádzku. Našťastie, v parku majú otvorenú kaviareň, takže prestávka na polceste padne vhod.

Po krátkom odpočinku som sa opäť pustil na cesty - cez Kamenné vráta a Omšenskú Babu. V sedle sa dá posedieť a najesť luxusne za dreveným stolom. Je to nenáročná etapa (pokiaľ nerátam prvotný výstup na hrebeň) a príjemná časť trasy. V blízkosti obce Dolná Poruba sa nám naskytne výhľad na horskú dedinku a okolitú prírodu.

Pred Hornou Porubou, cieľom mojej cesty, sa dostávam na lúky, kde sa predo mnou vypína vrch Vápeč. Našťastie viem, že na jeho vrchol tento deň nemusím stúpať. Ešte predtým, ako som začal prudšie klesať do dediny, narazil som na ďalšie posedenie, kde by sa dalo v prípade núdze prespať. Dokonca pod prístreškom bol aj starý matrac.

Zhrnutie

Počasie bolo až príliš slnečné a teploty nad 30 stupňov sa podpísali na mojej miernej dehydratácii. Našťastie miestna krčma mi poskytla dobrý rehydratačný program. O 13.15 h som sedel v autobuse, ktorý som mal naplánovaný. V Trenčíne na stanici som si dal víťazný rezeň a utekal na vlak spolu s ľuďmi odchádzajúcimi z hudobného festivalu Pohoda.

To bola moja sobotná pohoda.

Trenčín – Trenč. Teplice – Horná Poruba 25/09/14 12:16 5 príspevkov

Túra Trenčín – Trenč. Teplice – Horná Poruba Tentokrát pokračovanie mojej Cesty hrdinov SNP vedie z Trenčína do Hornej Poruby. Jeden z jednoduchších úsekov. Vedie po červenej značke stredom Trenčianskych Teplíc a cez Strážovské vrchy. Na konci túry sa z diaľky vypína vrch Vápeč, ktorý budí rešpekt. Cieľ je ale ešte pred ním. 22/09/14 Roman Juráš Strážovské vrchy
Túra Myjava – Veľká Javorina – Trenčín Pokračovanie etapovej cesty z Devína do Duklianskeho priesmyku je tentokrát v nádherných Bielych Karpatoch. Je to jedna z najkrajších turistických trás, ktoré som prešiel. Prejdem od Myjavy cez Veľkú Javorinu a obec Strání do Trenčína. 15/08/14 Roman Juráš Biele Karpaty, Myjavská pahorkatina

Správa Poškodené a uzatvorené chodníky v Tatrách (video) Horská záchranná služba a Štátne lesy TANAP-u upozorňujú všetkých návštevníkov Vysokých Tatier na uzatvorenie turistických chodníkov cez Bielovodskú a Javorovú dolinu z dôvodu ich podmytia a strhnutia mostov. Bielovodská dolina je celá uzatvorená od rázcestia pod Poľským hrebeňom po Lysú Poľanu. Najkritickejšia situácia je v oblasti Javorovej doliny, kde voda strhla časť zeleno značeného turistického chodníka. Momentálne je nepriechodný, na jeho dočasnú uzáveru turistov priamo v teréne upozornia aj informačné tabuľky. dnes Soňa Mäkká Správy
Cyklotúra Poprad – Krížna – Kasárne – Holešov Tak už je to tady! Konečně dojde na můj dávno organizovaný a dosud neuskutečněný cyklopřejezd z Popradu domu do Holešova. Abych to trochu rozvedl: asi před dvěma lety jsem si vymyslel, že bych chtěl jet na horském kole nějakou delší štreku. No a protože české hory prakticky vůbec neznám, kromě snad Hostýnských vrchů a trochu Beskyd, tak padla volba na Poprad. A to z několika důvodů: Na Liptově jsem studoval, jezdím tam dodnes na kolo, případně na lyže, na mé milované Velké Fatře se snažím být co nejčastěji a v Turci mám většinu rodiny. A tak nějak to Slovensko znám důvěrněji... Zatím to nevyšlo z různých důvodů, jednou nemoc potom zas počasí, tak teď musí! Měl se mnou jet kamarád Josef, který bohužel nafasoval antibiotika a oba jsme usoudili, že by se spíš trápil. Tak jsem se vydal sám. dnes David Šlúch Malá Fatra, Nízke Tatry, +
PR Liptovfest začína už o dva dni Už v piatok 20. júla podvečer začína LIPTOVFEST, podujatie, ktoré bude oslavou Liptova, liptovského, s Liptákmi, ale nielen s nimi. Štvrtý ročník festivalu láka na netradičné otvorenie skvelým jedlom, osvedčené letné kino pod holým nebom, pokus o Slovenský rekord v klobúkovom tanci, vystúpenie Štefana Šteca známeho z úspešnej šou Zem spieva aj miešanie jedinečného drinku s majstrom sveta v miešaní nápojov. včera sponzorovaný článok Zaujímavosti

Trenčín – Trenč. Teplice – Horná Poruba 25/09/14 12:16 5 príspevkov
    • Strážovské vrchy
    • leto
    • 12.07.2014
    • Trenčín-Kubrá (Kubrianska kyselka), studnička pod Čvirigovcom, Trenčianske Teplice (minerálne pramene), prameň pod Hoľazňami
    • Trenčín (vlak, bus)
      Horná Poruba (bus) - Ilava (vlak, bus)