Vápeč
Vápeč Zatvoriť

Túra Trenčín – Trenč. Teplice – Horná Poruba

Tentokrát pokračovanie mojej Cesty hrdinov SNP vedie z Trenčína do Hornej Poruby. Jeden z jednoduchších úsekov. Vedie po červenej značke stredom Trenčianskych Teplíc a cez Strážovské vrchy. Na konci túry sa z diaľky vypína vrch Vápeč, ktorý budí rešpekt. Cieľ je ale ešte pred ním.

1 deň
leto – 12.07.2014
Strážovské vrchy
Trenčín-Kubrá (Kubrianska kyselka), studnička pod Čvirigovcom, Trenčianske Teplice (minerálne pramene), prameň pod Hoľazňami
Trenčín (vlak, bus)
Horná Poruba (bus) - Ilava (vlak, bus)
» č.1075 Strážovské vrchy, Tren (1:50.000)

Trenčín – Kubrá – rázc. nad Kubrianskou dolinou – rázc. nad Opatovskou dolinou – rázc. pod Čvirigovcom – Trenčianske Teplice – Baračka – Kamenné vráta – Omšenská Baba, sedlo – Horná Poruba, Za Hôrkou

Ide o 8-hodinovú túru (dúfam, že bude trvať len 6 hodín) naprieč začiatkom pohoria Strážovské vrchy. Turistika naplánovaná na jeden deň, počasie hlásia dobré, tak vstávame. Budík pípa za stavu 4.00 h. Utekám na ranný IC vlak z Bratislavy do Trenčína. Okolo siedmej hodiny ráno vyrážam po červenej značke spred hlavnej stanice v Trenčíne smerom na východ k mestskej časti Kubrá. Počasie je fajn, ide sa. Až po kostol v Kubrej, cesta vedie po klasickej asfaltke, resp. mestských chodníkoch. Po pol hodinke, pri kostole v Kubrej, sa turistická značka točí poza kostol po schodoch, ktoré na prvý pohľad nikam nevedú. Značenie vedie ponad záhradkársku oblasť a ďalej okolo prameňa Kyselka do lesa. Pred Trenčianskymi Teplicami je posedenie pod vrchom Čertova skala a potom sa schádza rovno do kúpeľného mesta.

Musím povedať, že centrum a hlavne kúpeľný park v Trenčianskych Tepliciach stoja za prechádzku. Našťastie, v parku majú otvorenú kaviareň, takže prestávka na polceste padne vhod.

Po krátkom odpočinku som sa opäť pustil na cesty - cez Kamenné vráta a Omšenskú Babu. V sedle sa dá posedieť a najesť luxusne za dreveným stolom. Je to nenáročná etapa (pokiaľ nerátam prvotný výstup na hrebeň) a príjemná časť trasy. V blízkosti obce Dolná Poruba sa nám naskytne výhľad na horskú dedinku a okolitú prírodu.

Pred Hornou Porubou, cieľom mojej cesty, sa dostávam na lúky, kde sa predo mnou vypína vrch Vápeč. Našťastie viem, že na jeho vrchol tento deň nemusím stúpať. Ešte predtým, ako som začal prudšie klesať do dediny, narazil som na ďalšie posedenie, kde by sa dalo v prípade núdze prespať. Dokonca pod prístreškom bol aj starý matrac.

Zhrnutie

Počasie bolo až príliš slnečné a teploty nad 30 stupňov sa podpísali na mojej miernej dehydratácii. Našťastie miestna krčma mi poskytla dobrý rehydratačný program. O 13.15 h som sedel v autobuse, ktorý som mal naplánovaný. V Trenčíne na stanici som si dal víťazný rezeň a utekal na vlak spolu s ľuďmi odchádzajúcimi z hudobného festivalu Pohoda.

To bola moja sobotná pohoda.