Chata

Chata pod lesom

27.09.14
Keď sa začala v roku 2007 rekonštrukcia a prestavba bývalej Zochovej chaty na luxusný hotel, prišli turisti v stredisku Modra–Piesok o možnosť lacného ubytovania v tejto časti Malých Karpát. Samozrejme, v stredisku zostalo ešte niekoľko iných ubytovacích zariadení. A práve o jednom z nich, ktoré som v posledných rokoch viackrát navštívil a strávil tam noc, sa zmienim. Je to rekreačné zariadenie Chata pod lesom.

Objekt chaty sa nachádza v centrálnej oblasti pohoria Malé Karpaty, v časti Pezinské Karpaty, neďaleko rekreačného strediska Modra–Piesok (Zochova chata), v polohe Panský dom. Tá je situovaná severne pod rozložitým masívom Veľká homole. Tesne vedľa chaty prechádza žltá značka spájajúca oblasť Modry–Piesku (TIM Zochova chata) s lúkou Čermák, ležiacou na hrebeni pohoria. Z oboch miest to ku chate trvá asi 25 minút. Lúkou Čermák prechádza významná diaľková trasa – Štefánikova magistrála. Chata je vďaka hustej sieti turistických chodníkov prístupná z viacerých smerov.

Opis objektu a možnosti nocľahu

Rekreačné zariadenie Chata pod lesom je situované na západný okraj lúky volanej Panský dom. Pozostáva z dvoch samostatných prízemných chát. V prvej sa nachádza reštaurácia s recepciou, ďalej hospodársko-technické zázemie chaty, zastrešená terasa a samozrejme hosťovské izby. V druhej sa okrem hosťovských izieb nachádza aj spoločenská miestnosť so zastrešenou terasou. Chaty majú spolu 10 dvojlôžkových izieb s vlastným sociálnym zariadením, pričom v piatich z nich je možná prístelka. Ich zariadenie je jednoduché. Pozostáva z dvoch postelí s prádlom, skrine, stoličiek a malého stola. Niektoré sú vybavené pohodlným fotelom. Zato v každej nájdete televízor s pomerne bohatou paletou programov. Objekty sú síce vykurované centrálne, no v každej izbe nájdete ešte elektrický ohrievač. Prevádzková doba je nepretržitá.

Cena za nocľah je 10,- € na osobu a noc, 8,- € stojí prístelka. V reštaurácii nájdete bohatý sortiment alkoholických a nealkoholických nápojov a pochutín. Čapované pivo predávajú od 1,20 €, destiláty od 1,10 € za borovičku, rum či vodku. Deci bieleho vína je za 0,60 €, červené stojí 0,80 €. Cena kávy a čaju je 1,20 €, deci minerálky sa predáva po 0,20 €, nealka za 0,30 €. Ceny pochutín začínajú na 0,50 €. Stravovanie chata poskytuje len ubytovaným hosťom, ktorí si ho vopred objednajú (raňajky 2,50 €, obed 3,50 €, večera 3,00 €, obedové menu 2,90 €). Napriek tomu, hlavne cez víkendy, sa dajú kúpiť aspoň jednoduché jedlá ako varená klobása, párky, hemendex, polievka či guláš. Záleží od aktuálnej ponuky.

Rezervácia je možná telefonicky, e-mailom alebo cez web chaty. Vzhľadom na jej situovanie v centrálnej časti Malých Karpát, býva hlavne cez víkendy dlho vopred plne rezervovaná.

Blízkemu okoliu dominuje jednoznačne 20-metrov vysoká stavba rozhľadne s impozantným kruhovým výhľadom a prístreškom. Ďalej sú to bralá Traja jazdci, skalnatý hrebeň Tisové skaly a lokalita hradiska so stredovekým hrádkom na Zámčisku. V blízkom rekreačnom stredisku Modra-Piesok nájdeme viacero ďalšíchubytovacích možností na chatách alebo v hoteli Zochova chata (vysoké ceny!!!), reštaurácie a obchod. Okrem toho sa pod Veľkou homoľou nachádza ďalší prístrešok, ktorý umožní v suchu prenocovať pútnikovi, ktorý dáva prednosť spaniu vonku pred pohodlím chát. Zo širšieho okolia treba spomenúť vrchy Skalnatú a monumentálnu Vysokú. Ďalšia rozhľadňa sa nachádza na vrchu Kukla. Za návštevu určite stoja aj malebné mestá ModraPezinok.

Užitočné odkazy

Mesto Modra
Mesto Pezinok

Chata pod lesom 28/09/14 10:31 1 príspevok

Prístrešok Táborisko v sedle Tri kamene (U Tří kamenů) Odkedy som v roku 2007 objavil čaro Žalostínskej vrchoviny, chodievam sem veľmi rád. Páči sa mi tunajšia mäkko modelovaná krajina, kde sa striedajú lesy s lúkami posiatymi kopanicami. V jednej takejto osade mávam dosť často základný tábor, z ktorého vyrážam na viacdňové potulky. Počas jednej z nich som sa dostal do sedla Tri kamene. Tu, priamo v sedle, sa nachádza výborné miesto na táborenie. Okrem toho tu stojí menší prístrešok, ktorý rozširuje možnosť nocľahu v oblasti. 17/03/18 Anton Zahradník Biele Karpaty
Túra Žiar nad Hronom – Banská Štiavnica – Kozelník Pôvodne som tadiaľto vôbec nechcel ísť. V pláne som mal vander dakde inde, ďaleko a vysoko. Nakoniec ma ale súhra náhod a okolností prinútila zmeniť plány. A keďže sa Štiavnické vrchy nedávno stali mojím novým domovským pohorím, rozhodol som sa necestovať nikam a vyraziť si po známych aj menej známych chodníkoch v sopečných horách. 10/03/18 Anton Zahradník Štiavnické vrchy
Extra Nová rozhľadňa na Malom Lubíne Začiatkom januára som sa v rámci mojich hradologických aktivít dostal do oblasti Hornej Nitry. Tu som bádal po niekoľkých opevnených stredovekých lokalitách v okolí Nitrice a Zemianskych Kostolian. Obe sídla oddeľuje podcelok Strážovských vrchov – masív Drieňov, ktorým prechádza turistický chodník spájajúci Hornú Nitru s Vestonickou dolinou. Ja som sa po tomto chodníku presúval, no a na Malom Lubíne som „objavil“ novú rozhľadňu, o ktorej som doposiaľ nechyroval. Preto som sa rozhodol, zvesť o jej existencii rozšíriť medzi turistickú verejnosť. 07/03/18 Anton Zahradník Správy

Túra Hochschwab - Schaufelwand a Ebenstein Nie je umenie presvedčiť 6-ročné dieťa, aby išlo s vami na prechádzku. Tato jednoducho zavelí a ide sa. Ale keď má potomok 15 a viac, vtedy takýto postup nefunguje. Teraz však vyšla iniciatíva od syna. Chcel by ísť niekam na turistiku do Rakúska. dnes Martin Knor Svet
Túra Čierna dolina, lom Prašnica a Dolná Prašnica Začiatok augusta 2018 je veľmi horúci. Horúčavy trvajú už niekoľko týždňov, paneláky sú rozpálené a človeku sa žiada zaliezť niekam do chládku. Na horách by bolo chladnejšie, ale množstvo ľudí na hrebeňoch odrádza. Slovenský raj s jeho tienistými roklinami je ďaleko a v okolí máme väčšinu chladnejších dolín schodených, a tak voláme Janke, nech dačo vymyslí. Ponúkla nám dolinu Čierno (Čierna dolina) a dolinu Dolná Prašnica. Vraj sa schladíme. včera Danka Tomášiková Kremnické vrchy, Veľká Fatra a Choč
Túra Kelčský Javorník z Chaty Tesák Po dlhšej ceste autom z Rožnova pod Radhoštěm cez valašské dedinky sme začali s Mirom stúpať do serpentín Hostýnskych vrchov. Všade po ceste sa opravovalo, na každom kilometri boli nejaké mobilné semafory. Akoby mi chceli pripomenúť starý bulharský seriál „Na každom kilometri“ – taká obdoba poľského seriálu „Štyria z tanku a pes“. Joj, v mojej mladosti takéto seriály leteli. 23/09/18 Vladimír Popluhár Svet

Chata pod lesom 28/09/14 10:31 1 príspevok
    • Malé Karpaty, centrálna časť pohoria - Pezinské Karpaty: Modra-Piesok (Zochova chata)
    • 10 dvojlôžkových izieb, 5 x prístelka, posteľné prádlo
    • celoročne s obslužným personálom
    • vodovod v objekte
  • Cena
    • 10,- € človekonoc
      8,- € prístelka
    • Modra – Piesok, Zochova chata (bus), žltá značka Zochova chata – Čermák za 25 minút, hustá sieť TZCH
    • Na chate prebieha za plnej prevádzky postupne rekonštrukcia (2013/2014). Prístup vlastným motorovým vozidlom a možnosť parkovania pri chate, blízke lyžiarske stredisko a prírodné kúpalisko.