McNETT Seam Grip Repair kit

08. 10. 2014
V horách sa občas stane malá nehoda, ktorá môže pokaziť celý výlet. Diera v podlahe stanu za daždivého počasia, prepichnutá nafukovačka či roztrhnuté nepremokavé nohavice môžu znamenať predčasný návrat do civilizácie. Na dlhšie treky preto zvyknem so sebou nosiť pevnú striebornú pásku, tzv. duct tape. Jej nevýhodou je, že napríklad tŕňom prepichnutú samonafukovaciu karimatku nezalepí. Alternatívou je nosiť so sebou pre tento účel sadu na opravu bicyklových duší alebo špecializovanú sadu na lepenie turistickej výbavy. Takou je McNETT Seam Grip Repair Kit.

Lepiaca sada je uložená v praktickom valcovom plastovom puzdre, ktoré sa pohodlne zmestí do batoha. Hmotnosť je len niekoľko desiatok gramov, takže ani gramári nemusia zúfať. Obsahuje sadu okrúhlych záplat, nízkoviskózne lepidlo na báze polyuretánu, štetec a tenkú ochrannú rukavicu. Lepidlo je určené na lepenie všetkého možného outdooroveho vybavenia s výnimkou materiálov na báze silikónu. Ten sa používa najmä na drahších stanoch, preto sa pred kúpou sady treba uistiť, či práve taký stan nemáte. Menšie diery lepidlo zalepí bez nutnosti použitia záplaty, stačí naniesť štetcom a nechať vytuhnúť. Doba plného vytuhnutia je však až 12 hodín, a preto sa v teréne hodia aj záplaty. Po použití lepidla s nimi totiž možno výstroj hneď používať.

Červený šúľoček nosím so sebou takmer dva roky a doposiaľ nebol dôvod na jeho použitie. Otestoval som ho až vo Švédsku na päťdňovom treku Fjällräven Classic, kde sa nášmu maďarskému spoluturistovi pokazila samonafukovacia karimatka. Jeden z bočných spojov sa rozišiel. Spoj som najprv vyčistil, ideálne by bolo použiť aj trochu šmirgľa, ten však nie je súčasťou sady. Následne som na vnútornú stranu rozídeného spoja naniesol lepidlo, krátku chvíľu nechal odvetrať a následne som spoj stlačil medzi prstami na pár minút. Potom som naniesol lepidlo aj z vonkajšej strany a nalepil priehľadnú okrúhlu záplatu.

O približne dve až tri hodiny prišiel čas na zalezenie do spacákov. Po bežnom nafúkaní lepený spoj na karimatke držal, nerozchádzal sa a ani neunikal vzduch. Ráno sme sa ale dozvedeli, že dobrý spánok to aj tak neprinieslo, lebo karimatka vyfučala cez poškodený uzáver a ten sa, žiaľ, nepodarilo opraviť. Maďarova turistická parťáčka len s úškľabkom skonštatovala, že treba používať kvalitné veci a zrolovala svoju Therm-a-restku.

Otestovanie lepiacej sady McNETT Seam Grip Repair Kit však bolo úspešné a odporúčam sadu so sebou nosiť pre prípad defektu niektorej časti výstroja.

McNETT Seam Grip Repair kit 30/01/15 12:04 6 príspevkov

Recenzia Fjällräven Vidda Pro Ventilated nohavice a bunda Turistické nohavice do hustých lesov, k táborovému ohňu, na túlačky v miernejšom tempe, na predieranie divočinou bez chodníkov. Podobné staršiemu modelu Barents Pro, vylepšené o spodnú manžetu, ktorá čiastočne nahradí návleky, odvetrávacie zipsy na bokoch a malé elastické diely, ktoré zlepšujú fit bez vplyvu na odolnosť. Zálesákom poskočí srdce pri možnosti pevného umiestnenia noža či zavesenie malej sekerky. Predstavujeme nohavice Fjällräven Vidda Pro Ventilated a rovnomennú bundu. 20/05/20 Ľubomír Mäkký Oblečenie
Recenzia Bergans Rondane 30 – pánsky batoh na jednodňovky Vyšší ľudia majú pri menších batohoch často problém krátkeho chrbtového systému – keď batoh na ramenách sedí dobre, bedrový pás ide často cez pupok, čo nie je práve pohodlné, mení to ťažisko a nevhodne zaťažuje chrbticu. Batoh Rondane 30 má preto predĺžený a výškovo nastaviteľný chrbtový systém. Okrem toho má na turistický batoh nadštandardnú výbavu a je pomerne ľahký. Testovali sme ho počas množstva jarných potuliek lesmi Malých Karpát, keď by sme inak boli boli na jarných skialpoch, no sezóna koronavírusu to veľmi neumožňovala. 06/05/20 Ľubomír Mäkký Batohy
Rada Vyberte si túru vo vašom okrese Túry bežne vyberáme podľa pohorí, nie podľa okresov. Cez veľkonočné obdobie sa však vláda rozhodla znížiť mobilitu obyvateľstva z dôvodu možného šírenia koronavírusu a obmedzila voľný pohyb mimo okres. Niektoré okresy majú zvláštny tvar a ich hranice bežne turistovi nenapadne vôbec riešiť. Preto sme pripravili zopár pomôcok, ktoré sa v tomto období môžu hodiť. 12/04/20 Ľubomír Mäkký Zdravie

Túra Putovanie rajom z Bielych Vôd do Smižian Pekné jarné počasie nás vytiahlo von do prírody. Večer sme si pripravili plecniaky s proviantom a turistické palice. Voskom sme si impregnovali turistické topánky, aby keď náhodou stúpime do vody, nenavlhli. Na stôl na viditeľné miesto sme si dali rúška na tvár, aby sme nezabudli. Vybrali sme si trasu Slovenským rajom z juhu na sever, z Bielych Vôd cez Kauzy, Čingov až do Smižian. dnes Anna Lenkeyová Slovenský raj
Beh Behom cez jedenásť malokarpatských sedemstoviek V dobe, keď som začínal s trailovým behom, dostávam tip na túru, ktorá spája všetky malokarpatské vrchy s nadmorskou výškou nad 700 metrov. Vybehnúť čo i len jeden z nich predstavoval dovtedy vrchol mojich fyzických síl. Podobný výkon iba v turistickom tempe som považoval za absolútne nereálny a vzbudzoval u mňa obdiv a rešpekt. Postupne po jednom navštevujem každý z nich. Niektorý je krajší, iný zas menej. Vzdialenosť medzi nimi je značná, no dnes nadobúda celkom iný rozmer. Rozhodol som sa ich zdolať všetky, naraz a v jednom behu. včera Michal Garaj Malé Karpaty
Túra Dotkla som sa Nórska - výstup na Hesten Šťuchnem Danku. Očami naznačím smer, kde sa má pozrieť. Na parkovisku neďaleko nášho zájazdového autobusu parkuje mikrobus. Vedľa neho sa na tráve vyvaľuje posádka auta. Evidentne majú obedovú prestávku. Danka pochopí veľmi rýchlo. Usmeje sa a povie: "Môže byť." Je rok 2019. 02/06/20 Andrea Grunská Svet

McNETT Seam Grip Repair kit 30/01/15 12:04 6 príspevkov
    • McNETT
    • Seam Grip Instant Repair Kit
    • lepiaca sada na turistické vybavenie
    • malé rozmery, nízka hmotnosť, funkčnosť
  • Nepáči sa mi
    • chýba malý šmirgeľ
    • 8 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.