McNETT Seam Grip Repair kit

08.10.14
V horách sa občas stane malá nehoda, ktorá môže pokaziť celý výlet. Diera v podlahe stanu za daždivého počasia, prepichnutá nafukovačka či roztrhnuté nepremokavé nohavice môžu znamenať predčasný návrat do civilizácie. Na dlhšie treky preto zvyknem so sebou nosiť pevnú striebornú pásku, tzv. duct tape. Jej nevýhodou je, že napríklad tŕňom prepichnutú samonafukovaciu karimatku nezalepí. Alternatívou je nosiť so sebou pre tento účel sadu na opravu bicyklových duší alebo špecializovanú sadu na lepenie turistickej výbavy. Takou je McNETT Seam Grip Repair Kit.

Lepiaca sada je uložená v praktickom valcovom plastovom puzdre, ktoré sa pohodlne zmestí do batoha. Hmotnosť je len niekoľko desiatok gramov, takže ani gramári nemusia zúfať. Obsahuje sadu okrúhlych záplat, nízkoviskózne lepidlo na báze polyuretánu, štetec a tenkú ochrannú rukavicu. Lepidlo je určené na lepenie všetkého možného outdooroveho vybavenia s výnimkou materiálov na báze silikónu. Ten sa používa najmä na drahších stanoch, preto sa pred kúpou sady treba uistiť, či práve taký stan nemáte. Menšie diery lepidlo zalepí bez nutnosti použitia záplaty, stačí naniesť štetcom a nechať vytuhnúť. Doba plného vytuhnutia je však až 12 hodín, a preto sa v teréne hodia aj záplaty. Po použití lepidla s nimi totiž možno výstroj hneď používať.

Červený šúľoček nosím so sebou takmer dva roky a doposiaľ nebol dôvod na jeho použitie. Otestoval som ho až vo Švédsku na päťdňovom treku Fjällräven Classic, kde sa nášmu maďarskému spoluturistovi pokazila samonafukovacia karimatka. Jeden z bočných spojov sa rozišiel. Spoj som najprv vyčistil, ideálne by bolo použiť aj trochu šmirgľa, ten však nie je súčasťou sady. Následne som na vnútornú stranu rozídeného spoja naniesol lepidlo, krátku chvíľu nechal odvetrať a následne som spoj stlačil medzi prstami na pár minút. Potom som naniesol lepidlo aj z vonkajšej strany a nalepil priehľadnú okrúhlu záplatu.

O približne dve až tri hodiny prišiel čas na zalezenie do spacákov. Po bežnom nafúkaní lepený spoj na karimatke držal, nerozchádzal sa a ani neunikal vzduch. Ráno sme sa ale dozvedeli, že dobrý spánok to aj tak neprinieslo, lebo karimatka vyfučala cez poškodený uzáver a ten sa, žiaľ, nepodarilo opraviť. Maďarova turistická parťáčka len s úškľabkom skonštatovala, že treba používať kvalitné veci a zrolovala svoju Therm-a-restku.

Otestovanie lepiacej sady McNETT Seam Grip Repair Kit však bolo úspešné a odporúčam sadu so sebou nosiť pre prípad defektu niektorej časti výstroja.

McNETT Seam Grip Repair kit 30/01/15 12:04 6 príspevkov

Predstavenie Millet Prolighter 30+10 – ľahký technický batoh S odľahčeným výstrojom sa v posledných rokoch roztrhlo vrece a technické batohy nie sú výnimkou. Pri výbere správneho kúsku je totiž v obchode hmotnosť veľmi ľahko porovnateľnou veličinou. Nižšia hmotnosť sa však niekde prejaviť musí – či už striedmejšou výbavou alebo výrazne odľahčenými materiálmi. Francúzsky Millet sa v prípade tridsaťlitrového modelu Prolighter s hmotnosťou máličko presahujúcou 1 kg vybral prvou cestou. 05/12/18 Ľubomír Mäkký Batohy
Test Batoh Fjällräven Keb Hike 30 Tento batoh je postavený na rovnakom chrbtovom systéme ako sesterský model Abisko Hike, o ktorom sme písali nedávno. Je však určený do chladnejších dní, predovšetkým do zimných podmienok, a keďže patrí do radu Keb Touring, je plnohodnotne vybavený pre ľahšiu formu skialpu. Hoci Fjällräven zabŕda aj do horolezectva radou Bergtagen, Keb Touring ostáva pri technickejšom zimnom trekingu, do ktorého patrí aj turistika na skialpoch, tzv. skitouring. 28/11/18 Ľubomír Mäkký Batohy
Recenzia Merino boxerky Devold Hiking Jednou z prvých funkčných vecí, ktoré som pred takmer 20 rokmi kúpil z brigádnických študentských zárobkov, boli ponožky a boxerky. Doteraz si myslím, že spolu s kvalitnými topánkami ide o úplný základ toho, čo treba na turistiku mať. Zvyšok sa dá improvizovať, resp. postupne dokupovať, pokiaľ človek robí turistiku pravidelne. Od minuloročnej jesene pravidelne používam merino boxerky Devold Hiking, ktoré som mal na sebe s výnimkou horúceho leta na takmer každej mojej tohtoročnej túre a v článku sa podelím o svoje skúsenosti. 21/11/18 Ľubomír Mäkký Oblečenie

Túra Ponitrianska magistrála (Handlová – Nitra) Bude to síce kratší prechod ako predošlé, ale taktiež veľmi zaujímavý. Ponitrianska magistrála má “len“ 106 km, ale má všetko, čo má magistrála mať. Jediný problém je, že po celej dĺžke nie je žiadna útulňa. Jediná útulňa pod Rúbaným vrchom v pohorí Vtáčnik vyhorela. Body, kde sa dá relatívne prespať (keď nepočítam platené ubytovanie), sú hrady Hrušov a Jelenec (Gýmeš). dnes Pavel Forgáč Vtáčnik, Tribeč
Túra Kráľova hoľa dvakrát za dva dni Kráľovou hoľou začína hlavný hrebeň Nízkych Tatier, pričom je najvyšším kopcom vo východnej časti pohoria. Jeho vrchol má nadmorskú výšku 1946 m. Je to takmer dvojtisícovka. Keďže sa začiatkom novembra udržalo pekné počasie, rozhodol som sa, že na vrchol vybehnem. A to hneď dvakrát, pretože som si chcel pozrieť skalné okná ležiace na rôznych úbočiach hole. 08/12/18 Martin Knor Nízke Tatry
Príbeh Horná Stredná 7. 5. Odchod o šiestej vlakom do Veselí a odtiaľ o 7.50 autobusom do Trenčína. 9.57 z Trenčína do Dolnej Poruby. Celú cestu prší a fúka. Z Poruby za dažďových a snehových prehánok vystupujeme po zelenej na hrebeň a okolo chaty Homôľka po modrej až na červenú. Po nej chceme ísť cez osadu Kopec do Strednej doliny, ale v hmle a snehovej víchrici strácame značku. Po makadame novej zvážnice dlho postupujeme, až schádzame nadivoko do osady Horná Stredná. Prosíme o nocľah. Dobrí ľudia sa nás ujali, dostávame čaj, slivovicu a nocľah na sene. Paráda. 07/12/18 Boro Tomis Príbehy

McNETT Seam Grip Repair kit 30/01/15 12:04 6 príspevkov
    • McNETT
    • Seam Grip Instant Repair Kit
    • lepiaca sada na turistické vybavenie
    • malé rozmery, nízka hmotnosť, funkčnosť
  • Nepáči sa mi
    • chýba malý šmirgeľ
    • 8 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.