McNETT Seam Grip Repair kit

08.10.14
V horách sa občas stane malá nehoda, ktorá môže pokaziť celý výlet. Diera v podlahe stanu za daždivého počasia, prepichnutá nafukovačka či roztrhnuté nepremokavé nohavice môžu znamenať predčasný návrat do civilizácie. Na dlhšie treky preto zvyknem so sebou nosiť pevnú striebornú pásku, tzv. duct tape. Jej nevýhodou je, že napríklad tŕňom prepichnutú samonafukovaciu karimatku nezalepí. Alternatívou je nosiť so sebou pre tento účel sadu na opravu bicyklových duší alebo špecializovanú sadu na lepenie turistickej výbavy. Takou je McNETT Seam Grip Repair Kit.

Lepiaca sada je uložená v praktickom valcovom plastovom puzdre, ktoré sa pohodlne zmestí do batoha. Hmotnosť je len niekoľko desiatok gramov, takže ani gramári nemusia zúfať. Obsahuje sadu okrúhlych záplat, nízkoviskózne lepidlo na báze polyuretánu, štetec a tenkú ochrannú rukavicu. Lepidlo je určené na lepenie všetkého možného outdooroveho vybavenia s výnimkou materiálov na báze silikónu. Ten sa používa najmä na drahších stanoch, preto sa pred kúpou sady treba uistiť, či práve taký stan nemáte. Menšie diery lepidlo zalepí bez nutnosti použitia záplaty, stačí naniesť štetcom a nechať vytuhnúť. Doba plného vytuhnutia je však až 12 hodín, a preto sa v teréne hodia aj záplaty. Po použití lepidla s nimi totiž možno výstroj hneď používať.

Červený šúľoček nosím so sebou takmer dva roky a doposiaľ nebol dôvod na jeho použitie. Otestoval som ho až vo Švédsku na päťdňovom treku Fjällräven Classic, kde sa nášmu maďarskému spoluturistovi pokazila samonafukovacia karimatka. Jeden z bočných spojov sa rozišiel. Spoj som najprv vyčistil, ideálne by bolo použiť aj trochu šmirgľa, ten však nie je súčasťou sady. Následne som na vnútornú stranu rozídeného spoja naniesol lepidlo, krátku chvíľu nechal odvetrať a následne som spoj stlačil medzi prstami na pár minút. Potom som naniesol lepidlo aj z vonkajšej strany a nalepil priehľadnú okrúhlu záplatu.

O približne dve až tri hodiny prišiel čas na zalezenie do spacákov. Po bežnom nafúkaní lepený spoj na karimatke držal, nerozchádzal sa a ani neunikal vzduch. Ráno sme sa ale dozvedeli, že dobrý spánok to aj tak neprinieslo, lebo karimatka vyfučala cez poškodený uzáver a ten sa, žiaľ, nepodarilo opraviť. Maďarova turistická parťáčka len s úškľabkom skonštatovala, že treba používať kvalitné veci a zrolovala svoju Therm-a-restku.

Otestovanie lepiacej sady McNETT Seam Grip Repair Kit však bolo úspešné a odporúčam sadu so sebou nosiť pre prípad defektu niektorej časti výstroja.

McNETT Seam Grip Repair kit 30/01/15 12:04 6 príspevkov

Predstavenie Original Buff z nového materiálu Univerzálna šatka španielskej značky Buff sa natoľko rozšírila, že názov zľudovel a takmer každý tomuto typu produktu povie jednoducho bufka. Hoci dnes už Buff ponúka kadečo, pred 25 rokmi začínali práve jednoduchým bezšvovým tubusom z mikrovlákna s rôznorodými možnosťami využitia, ktorý (až časom) nazvali Original Buff. Na tohtoročnej zimnej výstave ISPO v Mníchove predstavili originál z nového materiálu. Ušla sa mi vzorka, ktorú do hôr nosím od zimy a podelím sa s vami so svojimi dojmami v krátkej recenzii. dnes Ľubomír Mäkký Ostatné
Recenzia Batoh Fjällräven Abisko Hike 35 Batohy strednej litráže sú vďační spoločníci do hôr. Jedňovky nimi spoľahlivo pokryjete aj keď toho potrebujete viac alebo beriete veci partnerke či deťom. Pokiaľ pôjdete naľahko a spíte na horských chatách, zmestíte do nich pre seba pohodlne všetko aj na predĺžený víkend. V tomto segmente je veľmi pestrá ponuka a väčšina výrobcov tu má modely pre rôzne použitie. Testovaný Fjällräven Abisko Hike 35 sa zameriava na turistov, poslúži aj na letné VhT, avšak do zimných podmienok určený nie je. 05/09/18 Ľubomír Mäkký Batohy
Túra Kriváň cez Tri studničky a späť cez Jamské pleso Kvôli riziku búrok v letnom období je dobré plánovať túry s včasným štartom a návratom v skorých popoludnajších hodinách. V Tatrách je to zároveň asi jediná šanca ako si túru užiť bez zástupov turistov aj cez letné prázdniny. Začiatkom júla sú navyše dlhé dni, takže vyraziť sa dá naozaj zavčasu. Vybrali sme si druhý najvyšší značkovaným chodníkom dostupný vrchol v Tatrách, dominantu Liptova - Kriváň. 20/08/18 Ľubomír Mäkký Vysoké a Belianske Tatry

Túra Hochschwab - Schaufelwand a Ebenstein Nie je umenie presvedčiť 6-ročné dieťa, aby išlo s vami na prechádzku. Tato jednoducho zavelí a ide sa. Ale keď má potomok 15 a viac, vtedy takýto postup nefunguje. Teraz však vyšla iniciatíva od syna. Chcel by ísť niekam na turistiku do Rakúska. včera Martin Knor Svet
Túra Čierna dolina, lom Prašnica a Dolná Prašnica Začiatok augusta 2018 je veľmi horúci. Horúčavy trvajú už niekoľko týždňov, paneláky sú rozpálené a človeku sa žiada zaliezť niekam do chládku. Na horách by bolo chladnejšie, ale množstvo ľudí na hrebeňoch odrádza. Slovenský raj s jeho tienistými roklinami je ďaleko a v okolí máme väčšinu chladnejších dolín schodených, a tak voláme Janke, nech dačo vymyslí. Ponúkla nám dolinu Čierno (Čierna dolina) a dolinu Dolná Prašnica. Vraj sa schladíme. 24/09/18 Danka Tomášiková Kremnické vrchy, Veľká Fatra a Choč

McNETT Seam Grip Repair kit 30/01/15 12:04 6 príspevkov
    • McNETT
    • Seam Grip Instant Repair Kit
    • lepiaca sada na turistické vybavenie
    • malé rozmery, nízka hmotnosť, funkčnosť
  • Nepáči sa mi
    • chýba malý šmirgeľ
    • 8 €
    • Túto značku nepredáva žiaden z obchodov v našej databáze.