Chata

Penzión Manín

18.10.14
Pri potulkách malebnými Súľovskými vrchmi dobre padne osvieženie a oddych. Keďže chata sa nachádza na križovatke viacerých cyklotrás, hojne ju využívajú najmä cykloturisti. Ale aj pešiak, po viacdňovom pochode túžiaci po teplej sprche, alebo rodina s menšími deťmi ocení možnosť pohodlného ubytovania.

Nachádza sa v južnej časti pohoria, pri ceste spájajúcej obec Vrchteplá s Považím. Prechádza okolo nej červená TZT, vedúca po ceste od železničnej stanice Považská Teplá cez Manínsku tiesňavu do Vrchteplej (a ďalej cez Súľov až do Žiliny). Súbežne vedie jedna z cyklotrás, ďalšia (z Považskej Bystrice do Plevníka) ju v týchto miestach križuje.

- zo stanice Považská Teplá cez Záskalie (červená TZT), 1:40 h,
- z Vrchteplej (červená TZT), 0:40 h,
- zo Súľova cez Vrchteplú (červená resp. zelená a červená TZT), 2:10 h,
- z Považskej Bystrice cez Záskalie (žltá, zelená a červená TZT), 2:55 h.

Drevená zrubová stavba bola postavená v medzivojnovom období ako škola pre obce Kostolec a Záskalie. Nejaký čas v nej učiteľoval spisovateľ Peter Jilemnický, ktorý má na múriku vedľa parkoviska pamätnú tabuľu. Postupne chátrajúci objekt sa zmenou účelu a rekonštrukciou (ako sa dá dočítať - bez použitia eurofondov) podarilo zachrániť pred zánikom. V interiéri sú zachované niektoré artefakty z minulých čias.

Spodné podlažie je rozdelené medzi reštauráciu, osobitnú miestnosť (zrejme bývalá trieda), kuchyňu a hospodárske zázemie. Podkrovie je prebudované na ubytovaciu časť. Z reštaurácie alebo priamo z parkoviska popred zrub sa dá vyjsť na terasu. V susednom objekte sa nachádza malá sauna a wellness.

Určite si treba prezrieť NPR Manínska tiesňava a PR Kostolecká tiesňava (s najmohutnejším skalným previsom na Slovensku). Dá sa prejsť cez Veľký Manín alebo vystúpiť na bralá Bosmany na protiľahlej strane doliny nad obcou Kostolec (vstup do PP je povolený od 31. 7. do 31. 12.). Obe tiesňavy a Bosmany spája náučný chodník.

Penzión Manín 20/10/14 13:31 2 príspevky

Prístrešok Žiar nad Záklapím Pri jarnej potulke som sa na mnohokrát navštívený skalnatý vrch Klapy vybral inými neznačenými chodníkmi. V lesoch nad Šebešťanovou som natrafil najprv na prameň a o chvíľu na malú lúku Žiar so zanedbanou chatkou. Je síce zamknutá, ale pod lesom stojí prístrešok. Vedomosť o jeho existencii sa môže zísť. 01/06/19 Michal Bukvai Javorníky
Túra Vršatec - Brumov - Pulčín - Sidonie - Horné Srnie Aj v druhej polovici augusta sa drží teplé a suché počasie, čo mi osobne vyhovuje. Zopár dní dovolenky mám ešte k dispozícii a z pobytu na južnej Morave ostali nejaké prostriedky v „západnej mene“. Dokopy to rozhodlo o tom, že som sa vybral na trojdňovú nenáročnú turistiku kúsok za humná. 26/03/19 Michal Bukvai Javorníky, Biele Karpaty, +
Túra Kláštorisko, Tomášovský výhľad a Ihrík z Hrabušíc Na druhý deň víkendového pobytu na severnej strane Slovenského raja som ešte doma naplánoval schválne mimo rokliny. Bol som si vedomý, že syn nebude na zimné podmienky úplne vybavený a vravel som si, že jedna roklina bude stačiť. Prechod Pieckami nakoniec prebehol nad očakávanie hladko, ale plán som ponechal... aj preto, že niektoré úseky potrebovali spresnenie priebehu na mape. 17/03/19 Michal Bukvai Slovenský raj

Recenzia Najkrajšie pešie okruhy 1. + 2. diel Keď vydavateľstvo DAJAMA začalo s edíciou Po Slovenskou, prvou lastovičkou bol sprievodca Najkrajšie pešie okruhy z roku 2013. V tomto roku vydavateľstvo pristúpilo k jeho opätovnému vydaniu s drobnými zmenami, okrem toho však vydalo pokračovanie a v pláne je aj tretí diel. Okružných trás na Slovensku sa dá urobiť naozaj veľa a tak sme sa pozreli, čo autorov knihy zaujalo tentokrát. dnes Soňa Mäkká Mapy a knihy
Lezenie Vareškovým hrebeňom na Slavkovský štít Je ešte len koniec marca, ale dobrá predpoveď napovedá zotrvanie teplého počasie aj počas najbližšieho víkendu. Rozhodli sme sa preto, že slnečnú sobotu využijeme na dlhšie odkladaný prechod hrebeňa, ktorý začína od Východnej Slavkovskej veže a smeruje na Slavkovský štít. Ide o pomerne známy Vareškový hrebeň, oddeľujúci Veľkú Studenú dolinu od Slavkovskej dolinky. dnes Michal Mikuláš Vysoké a Belianske Tatry
Túra Beskid, Kasprowy Wierch a Dolina Gąsienicowa v zime V predchádzajúcej časti sme si predstavili prechádzku na hraničný hrebeň v letnom čase. Išlo o preskúmanie terénu pred zimou. Tentokrát sa po takmer rovnakých stopách vydáme bielou Gąsienicowou dolinou, keď bude lákadlom pohľad na zatvorenú slovenskú krajinu Vysokých a Západných Tatier. Na začiatok pridáme krátku prechádzku za výhľadmi ponad Kotlinu Zakopiańsku a na takmer celé Tatry. Posledný deň bude patriť vzácnemu zoskupeniu kolíb - “Bacówiek” na lúke Polana Kopieniec. včera Roman Matkovčík Tatry, Západné Tatry, +

Penzión Manín 20/10/14 13:31 2 príspevky
    • Súľovské vrchy: pri obci Kostolec
    • 2 x 3-lôžková, 7 x 4-lôžková, 1 x 5-lôžková izba
    • celoročná s obslužným personálom
    • vodovod v objekte
  • Cena
    • 21,50 / 19,- / 17,- € (podľa dĺžky pobytu) - zľavy
    • Považská Bystrica (vlak, bus) - Vrchteplá (bus)