Chata

Horský hotel Geravy

17.08.06 → posledná aktualizácia: 02.08.15
Na krasovej planine Geravy v Slovenskom raji sa nachádza rovnomenný horský hotel. Dlhší čas služby turistom neposkytoval, no v súčasnosti je už tretiu sezónu znovu otvorený. Súčasťou objektu je aj vrcholová stanica lanovky z Dediniek.

Hotel sa nachádza v juhovýchodnom okraji planiny Geravy v nadmorskej výške 1032 m.

Najjednoduchší prístup je z obce Dedinky pri vodnej nádrži Palcmanská Maša. Odtiaľ vedie priamo do hotela staručká jednosedačková lanovka – jazda trvá necelých dvadsať minút. Krajšou alternatívou je však výstup modrou značkou cez Zejmarskú roklinu. K jej ústiu vedie z Dediniek červená značka. Celá trasa zaberie 1 h 15 min. Poslednou alternatívou je zelená značka, ktorá z Dediniek viacmenej kopíruje trasu lanovky – trasa je to nudná a slúži najmä ako zostupovka, pretože modrá značka Zejmarskou roklinou je jednosmerná.

Zo severnej strany vedú k hotelu dve turistické značky – červená od bývalej horárne Glac a zelená od priehrady Klauzy v Tomášovskej Belej.

Lanovka priamo do hotela

Táto jednomiestna sedačková lanovka s prevýšením 222 metrov prekonáva tri kopce na svojej skoro dvojkilometrovej dráhe. Je to už vskutku muzeálny typ, v prevádzke je od roku 1970. V máji a júni premáva od 9.00 do 16.00 (v pondelok len do 15.00), v júli a auguste od 9.00 do 16.30 (v pondelok do 15.00), v septembri a októbri končí už o 14.45. Spiatočná jazda stojí 150,- Sk a jednosmerná 90,- Sk.

Ubytovanie a strava

Hotel poskytuje ubytovanie v turistickej časti a v hotelovej. V prvom prípade je nutné sa trochu uskromniť – v izbách sú poschodové postele a záchod so sprchou sú spoločné pre všetkých. K dispozícii je aj spoločenská miestnosť, kde možno hrať rôzne hry, prípadne si pozrieť správy alebo večerníček v televízii. Posteľné povlečenie je v cene. Druhá časť hotela poskytuje viac pohodlia. Hlavnou výhodou sú obyčajné postele a WC so sprchou v každej izbe.

Ubytovaní hostia majú možnosť využiť polpenziu alebo plnú penziu. Ďalej je tu možnosť kúpiť si jedlo z jedálneho lístka – ceny nie sú vysoké a ponuka dostatočne široká. Osobne oceňujem dobrú čapovanú kofolu.

Túry

Hotel je vhodným východiskom alebo cieľom túr najmä v južnej časti Slovenského raja. Ide o už spomínanú Zejmarskú roklinu, prípadne Havraniu skalu, či Stratenský kaňon. Hustá sieť turistických chodníkov dáva veľa možností kombinovať.

Skutočné perly Slovenského raja sú však od hotela vzdialenejšie. Odporúčam napríklad okruh cez Klauzy, Sokoliu dolinu (s dominantným Závojovým vodopádom), Bykárky a bývalú horáreň Glac späť k hotelu. Len pozor na ovady pred priehradou Klauzy, skoro nás zožrali.

V zimnom období je oblasť výborná pre bežecké lyžovanie.

Ako tam je

Pozitívne hodnotím vnútorné zariadenie hotela, ktoré je v priamom kontraste s vonkajším vzhľadom. Takmer všetko je nové a dobre udržiavané – platí to ako pre ubytovaciu, tak aj pre stravovaciu časť. Personál je veľmi priateľský, jedlá sú lacnejšie aj chutnejšie ako v gastro zariadeniach neďalekej obce Dedinky.

V čase letných prázdnin je hotel často využívaný detskými tábormi a tak je turistická časť zväčša plná.

Webová stránka hotela

Horský hotel Geravy 05/10/15 13:38 32 príspevkov

Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Recenzia Fjällräven Abisko Lite 1 – ľahký stan pre jedného Pri balení sa na týždňový jesenný prechod naťažko som riešil hmotnosť výstroja a stany, ktoré mám doma, vážili viac, ako by sa mi páčilo. Požičal som si preto ľahký jednomiestny stan Fjällräven Abisko Lite 1. S touto značkou sa nízka hmotnosť väčšinou nespája, skôr naopak, no tento stan je výnimkou. Ide o jednomiestny dvojplášťový stan tunelovej konštrukcie s hmotnosťou pod 1,8 kg. Iste, nájdu sa gramárske špeciály, ktoré sú ešte ľahšie, no úlohu zohralo aj to, že že som išiel do domovského prostredia stanu – na Kungsleden do Švédska. 06/11/19 Ľubomír Mäkký Stany a spacie vaky
Test Devold Egga – univerzálna merino mikina Merino vlna je obľúbený outdoorový materiál najmä kvôli svojim izolačným vlastnostiam a prirodzenej odolnosti voči pachom. Hrubšie merino – ak ho chceme použiť ako druhú vrstvu – však odvetráva horšie ako materiály z umelých vlákien. Devold sa tento neduh rozhodol riešiť inovatívnym tkaním a kombináciou tenšieho a hrubšieho merina. Vznikla tak mikina Egga, ktorú môžete použiť ako zatepľovaciu strednú vrstvu alebo ako vrchnú v teplejšom počasí. 30/10/19 Ľubomír Mäkký Oblečenie

Reportáž Namiesto ostnatého drôtu voľný pohyb ľudí aj zvierat Pred tridsiatimi rokmi padla Železná opona, ktorá nás oddeľovala od slobodného západu. Na celom úseku železnej opony v rámci ČSSR zomrelo podľa Ústavu pamäti národa 280 civilných obyvateľov. Na slovenskej časti opony bolo pri pokuse o prechod hranice smerom na západ usmrtených 42 osôb zastrelením, elektrickým prúdom, výbuchom mín, roztrhaním psami a inými zákrokmi príslušníkov Zboru národnej bezpečnosti a Pohraničnej stráže. Dnes je režim na hranici absolútne opačný. Vzhľadom na minulosť týchto miest sa v nich zachovala viac alebo menej neporušená príroda, do ktorej sa chodí na túry, cyklotúry či len obyčajné vychádzky. Navyše, s voľným prekračovaním hranice, o ktorej niekedy v poli ani nevieme, kde presne je, a v tej chvíli to ani nie je dôležité. dnes Soňa Mäkká Publicistika
Útulňa Hájovňa v sedle Červená studňa Vraciam sa späť k tajchu Červená studňa a špekulujem nad umiestnením novej turistickej útulne v rovnomennom sedle. Pri murovanom dome priamo pri ceste sa ozýva krik detí. Podľa posedení to tam vyzerá na bufet. Pozerám, či je teraz funkčný. včera Vladimír Mikuš Štiavnické vrchy

Horský hotel Geravy 05/10/15 13:38 32 príspevkov
    • Slovenský raj: juhovýchodný okraj planiny Geravy
    • turistická časť, hotelová časť
    • celoročne
    • dostatok
  • Cena
    • 12,- € človekonoc (turistická izba)
      14,- € človekonoc (apartmán)