Búda pod Veľkým Cigánom

08.11.14
Muránska planina, ako jeden z najmenej navštevovaných národných parkov SR, oficiálne povoľuje v návštevnom poriadku voľné táborenie a núdzové bivakovanie. Núdzovo bivakovať, resp. táboriť možno kdekoľvek v tesnej blízkosti turistickej značenej trasy mimo oblastí maloplošných chránených území po dobu jednej noci. Vhodným miestom je jednoduchý zrub v sedle pod Veľkým Cigánom.

• Zo Studne po žltej značke smer Jaskova muka za cca 20 minút,
• Zo sedla Nižná Kľaková (útulňa) po červenej značke (Rudná magistrála) cez Studňu a na žltú značku smer Jaskova muka za cca 1.45 h,
• Z Veľkej lúky (táborisko) po červenej značke (Rudná magistrála) cez Jaskovu muku smer Studňa za cca 1.45 h.

Na čistine v sedle pod Veľkým Cigánom pri lesnej asfaltke, spájajúcej Veľkú lúku so Studňou sa nachádza jednoduchá jednopriestorová zrubová stavba so šindľovou strechou. Vstup do zrubu je bez dverí a po obvode troch stien sú osadené úzke lavice na sedenie. Podlaha je vysypaná jemnou drťou (rovná) a vhodná na núdzový nocľah maximálne pre štyroch nocľažníkov (pohodlne dvaja) s vlastným spacím vakom a izolačnou podložkou.

Súvisiaci dokument

Návštevný poriadok NP Muránska planina

Búda pod Veľkým Cigánom 08/11/14 13:12 2 príspevky

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Podcast O Geocachingu s Matúšom Morongom Geocaching je hra založená na hľadaní skrýš pomocou GPS. Pôvodne išlo o malú komunitnú záležitosť, museli ste totiž mať GPS prístroj, ktorý nebol práve lacný. Tak sa ku Geocachingu dostávali najmä turisti, ktorí mali takýto prístroj kvôli navigácii v horách. Zásadnejší prienik do mainstreamu prišiel s nástupom smartfónov. V dvanástej epizóde podcastu HIKING.SK sme sa rozprávali s Matúšom Morongom, našim autorom. Je dlhoročným kešerom, aktuálne pôsobí ako reviewer a medzi kešermi je známy pod nickom Rikitan. dnes Ľubomír Mäkký Rozhovory
Recenzia Bridgedale Stormsock – nepremokavé cykloponožky Jesenné obdobie nemusí znamenať koniec cyklosezóny, ak sa cyklista dobre vystrojí. Pokiaľ sa vám však nechce kupovať nové tretry, máte v zásade dve možnosti, ako ochrániť nohy pred chladom a vodou. Jednou sú nepremokavé návleky, druhou nepremokavé ponožky. Druhú menovanú možnosť som vyskúšal s ponožkami Bridgedale Stormsock v strednej hrubej verzii. dnes Ľubomír Mäkký Obutie
Ferrata Dolomity – Cascata Rio di Fanes Dolomity sú jedno z mojich obľúbených miest a nikdy dlho neváham, keď je možnosť sa tam vrátiť. Tento rok som ich navštívil dvakrát a zakaždým sa dostala do programu aj turisticko-ferratová prechádzka v oblasti Province of Belluno. Príjemný a relaxačný okruh s prechodom okolo vodopádov Cascate di Fanes je spojený s lezením cez ferraty, ktoré sú vybudované pri oboch veľkých vodopádoch. včera Michal Mikuláš Zaistené cesty (via ferrata, klettersteig)

Búda pod Veľkým Cigánom 08/11/14 13:12 2 príspevky
    • Spišsko-gemerský kras - Muránska planina: sedlo pod Veľkým Cigánom pri asfaltovej ceste medzi Veľkou lúkou a Studňou, pri žltej značke
    • maximálne 4 ľudia (pohodlne 2 ľudia) s vlastným spacím vakom a karimatkou na podlahe
    • najbližší zdroj široko-ďaleko na planine je prameň pre lesníckej chate Studňa (vzdialený 20 minút chôdze)