Koliba pod Vysokým vrchom

15.11.14
Muránska planina, ako jeden z najmenej navštevovaných národných parkov SR, oficiálne povoľuje v návštevnom poriadku voľné táborenie a núdzové bivakovanie. Núdzovo bivakovať, resp. táboriť možno kdekoľvek v tesnej blízkosti turistickej značenej trasy mimo oblastí maloplošných chránených území po dobu jednej noci. Vhodným objektom je koliba pod Vysokým vrchom na trase Rudnej magistrály.

- zo sedla Burda traverzom Vysokého vrchu po červenej značke (Rudná magistrála) za cca 0.40 h,
- z Nižnej Kľakovej (turistická útulňa) cez Sivákovú po červenej značke (Rudná magistrála) za cca 1.30 h,
- zo sedla Zbojská (vlak, bus) cez Kučelach, sedlo Burda traverzom Vysokého vrchu po červenej značke (Rudná magistrála) a zeleným traverzom Fabovej hole za cca 3.00 h,
- zo Závady nad Hronom (vlak, bus) cez dolinu Hronca a Randavicu po modrej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.00 h,
- z Tisovca (vlak, bus) cez dolinu Rimavy, sedlo Burda a traverzom Vysokého vrchu po zelenej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.30 h,
- z Tisovca (vlak, bus) cez Voniacu, Šarkanicu, Ostricu a Sivákovú po po zelenej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.40 h.

Drevená zrubová jednopriestorová stavba stojí v tesnej blízkosti TZT, hneď nad lesnou cestou. Vchod je bez dverí a chatka je pokrytá kvalitnou strešnou krytinou (vlnitý plech) s krytým otvorom na odvod dymu (dymník). Po obvode troch stien sú osadené úzke lavice na sedenie. Na udupanej zemine sa uprostred nachádza otvorené ohnisko. Nerovná zem s ohniskom neposkytuje veľa miesta na nocľah, no ukryť by sa tu mohli štyria nocľažníci s vlastným spacím vakom a izolačnou podložkou (karimatka). Pred zrubom sa nachádza drevená lavička na sedenie a vstup zdobí jeden parôžok.

Súvisiaci dokument

Návštevný poriadok NP Muránska planina

Koliba pod Vysokým vrchom 11/08/17 12:00 5 príspevkov

Prístrešok Chata Lesov SR Dudáš Od ukončenia prevádzky horského hotela Poľana sa možnosti úkrytu pred nečasom v najvyšších polohách Poľany dosť obmedzili. Z hotelového komplexu ostal funkčný len bufet, ale neposkytuje ubytovanie. Možnosť prístrešia v oblasti kaldery Poľany ponúka lesnícka chata Dudáš, pri ktorej stojí kvalitný altánok. 30/11/19 Tomáš Trstenský Poľana
Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy

Recenzia Sonine tipy na čítanie počas voľných dní Onedlho máme voľnejšie dva týždne, kedy sa nám snáď podarí zvoľniť hektické tempo fungovania a dostaneme sa viac k voľnočasovým aktivitám. U mňa k nim neodmysliteľne patria knihy, na ktoré nemám zďaleka toľko času, koľko by som chcela. Pokiaľ si aj vy robíte kôpku kníh na prečítanie, pripájam pár tipov z toho, čo ma zaujalo v poslednom čase. dnes Soňa Mäkká Mapy a knihy
Túra Dachstein - na Stoderzinken cez Notgasse Konečne prišlo babie leto. Zo zoznamu plánovaných túr vyberám Dachstein, pretože tam som tohoto roku ešte nebol. Pôjdem na prechádzku podľa pána Paulisa, ktorý dáva reportáže zo svojich výletov na internet. Už ani neviem, prečo treba ísť cez Notgasse. Ale keď tadiaľ chodieva pán Paulis, nebude to zlá voľba. Druhým cieľom je obehať ferraty, ktoré sú tesne pod vrcholom kopca. včera Martin Knor Svet
Rozhovor Keď človek dôjde prvý, je to už len čerešnička na torte Mužské prvenstvo v Slovenskej ultratrailovej lige 2019 patrí Mikulášovi Kérimu, ktorý svojím celoročným ziskom 8195,5 bodov nasadil latku naozaj vysoko. Svoje víťazstvo si zaslúžil skvelými výkonmi počas celej ultrabežeckej sezóny. Na ôsmich podujatiach SUT si vybojoval dvakrát 5. miesto (MF100 a NTS), raz 3. (P100), trikrát 2. (SŽ77, V100, RZB) a na dvoch podujatiach do cieľa dobehol ako prvý (L100, H100). Na tropickej Hriňovskej stovke (124 km, 5200 m+) zdolal náročnú trasu v čase 15:26:30, s takmer 1,5-hodinovým náskokom pred druhým Reném Mrázom. Miki je stálica slovenskej ultratrailovej scény, a tak mi nedalo a vyspovedala som ho, ako to robí, že mu to tak behá. 09/12/19 Júlia Batmendijnová Rozhovory

Koliba pod Vysokým vrchom 11/08/17 12:00 5 príspevkov
    • Spišsko-gemerský kras - Muránska planina: severný svah Vysokého vrchu, pri zvážnici (Rudná magistrála) medzi sedlom Burda a Sivákovou
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na krivej podlahe
    • trojsezónna (bez dverí, vnútri je otvorené ohnisko)
    • poniže pramení potok Štrpková (studnička nad Štrpkovou)