Koliba pod Vysokým vrchom

15. 11. 2014
Muránska planina, ako jeden z najmenej navštevovaných národných parkov SR, oficiálne povoľuje v návštevnom poriadku voľné táborenie a núdzové bivakovanie. Núdzovo bivakovať, resp. táboriť možno kdekoľvek v tesnej blízkosti turistickej značenej trasy mimo oblastí maloplošných chránených území po dobu jednej noci. Vhodným objektom je koliba pod Vysokým vrchom na trase Rudnej magistrály.

- zo sedla Burda traverzom Vysokého vrchu po červenej značke (Rudná magistrála) za cca 0.40 h,
- z Nižnej Kľakovej (turistická útulňa) cez Sivákovú po červenej značke (Rudná magistrála) za cca 1.30 h,
- zo sedla Zbojská (vlak, bus) cez Kučelach, sedlo Burda traverzom Vysokého vrchu po červenej značke (Rudná magistrála) a zeleným traverzom Fabovej hole za cca 3.00 h,
- zo Závady nad Hronom (vlak, bus) cez dolinu Hronca a Randavicu po modrej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.00 h,
- z Tisovca (vlak, bus) cez dolinu Rimavy, sedlo Burda a traverzom Vysokého vrchu po zelenej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.30 h,
- z Tisovca (vlak, bus) cez Voniacu, Šarkanicu, Ostricu a Sivákovú po po zelenej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.40 h.

Drevená zrubová jednopriestorová stavba stojí v tesnej blízkosti TZT, hneď nad lesnou cestou. Vchod je bez dverí a chatka je pokrytá kvalitnou strešnou krytinou (vlnitý plech) s krytým otvorom na odvod dymu (dymník). Po obvode troch stien sú osadené úzke lavice na sedenie. Na udupanej zemine sa uprostred nachádza otvorené ohnisko. Nerovná zem s ohniskom neposkytuje veľa miesta na nocľah, no ukryť by sa tu mohli štyria nocľažníci s vlastným spacím vakom a izolačnou podložkou (karimatka). Pred zrubom sa nachádza drevená lavička na sedenie a vstup zdobí jeden parôžok.

Súvisiaci dokument

Návštevný poriadok NP Muránska planina

Koliba pod Vysokým vrchom 11/08/17 12:00 5 príspevkov

Názor Petícia: Do prírody cez betónové koridory? Nie! Králikárne versus vilové štvrte alebo zeleň hneď za panelákmi proti vyasfaltovaným koridorom pomedzi múry satelitných ulíc. Obyvatelia banskobystrického sídliska Fončorda nesúhlasia s rozsiahlou výstavbou rodinných domov v prírode hneď nad mestom.  20/06/20 Tomáš Trstenský Iné
Túra Zaniknuté dediny (7) – Ipeľský Potok a Hámor V západnej časti Slovenského rudohoria boli v druhej polovici 20. storočia vybudované tri vodné nádrže, aby zásobovali obyvateľstvo Juhoslovenskej kotliny pitnou vodou. Ide o vodárenské nádrže Hriňová, Klenovec a Málinec. Výstavba všetkých troch vodných diel si vyžiadala obmedzenie hospodárskych aktivít ľudí v údoliach, ale väčší presun obyvateľstva si vyžiadalo vybudovanie VN Málinec. 10/06/20 Tomáš Trstenský Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Zaniknuté dediny (5) – Dara a Starina Voľné pokračovanie seriálu o zaniknutých dedinách nemôže obísť severovýchod Slovenska. Z dôvodu výstavby vodárenskej nádrže Starina bolo vysťahovaných a zbúraných sedem obcí na hornom toku rieky Cirocha. Všetkých sedem dedín obývali etnickí Rusíni, ktorí museli opustiť svoje domovy. 29/04/20 Tomáš Trstenský Bukovské vrchy

Túra Kremnickým hrebeňom z kúpeľov do kúpeľov Pri poslednej výprave do Kremnických vrchov k runám na Velestúre som si uvedomil jeden fakt. Úsek červenej značky na juh od Troch krížov je moja terra incognita. A prázdnota v našich mapách láka, nutkanie zaplniť biele miesta je neodolateľné. A tak, keď sa mi neočakávane uvoľnil v predĺženom májovom víkende jeden a pol dňa, prekonávam vlastnú pohodlnosť a neváham. Neplánovane zbalím batoh. Môžem vyraziť za svojím spôsobom novým dobrodružstvom. dnes Vladimír Mikuš Kremnické vrchy
Túra Hrad Uhrovec – okruh z Jankovho vŕšku s Jankom Keďže sa nerada vraciam rovnakou trasou, akou som išla do cieľa, ak je čo i len trošku možné urobiť si okruh, idem po tejto možnosti ako pes po údenom. V prípade hradu Uhrovec to nebolo inak. Sadla som si k počítaču, otvorila hikeplanner a pustila sa študovať mapu. Ono, možností až tak veľa človek nemá, ak sa potrebuje vrátiť do východiskového bodu, kde nechal auto. A tak padla voľba zobrať to z Jankovho vŕšku na Kňažinové lúky, odtiaľ k hradu Uhrovec a od hradu po modrej nazad na červenú. včera Martina Haratíková Strážovské vrchy
Túra Trenčianske rozhľadne Ibovka a Malý Jelenec Roky som chodieval na Moravu s mojím kamarátom putovať od jednej rozhľadne k druhej. Kamarát sa nejako vytratil z môjho života a rozhľadne tiež. Tento rok som si musel na prelome marca a apríla vybrať kopu starej dovolenky a pri spriadaní plánov, ovplyvnených krízou, okrem viacdňových prechodov došlo aj na rozhľadne na západnom Slovensku. Vypísal som si ich asi trinásť, a keďže Trenčín nie je až tak ďaleko, dve som spojil do jednej túry. včera Miroslav Svítek Biele Karpaty

Koliba pod Vysokým vrchom 11/08/17 12:00 5 príspevkov
    • Spišsko-gemerský kras - Muránska planina: severný svah Vysokého vrchu, pri zvážnici (Rudná magistrála) medzi sedlom Burda a Sivákovou
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na krivej podlahe
    • trojsezónna (bez dverí, vnútri je otvorené ohnisko)
    • poniže pramení potok Štrpková (studnička nad Štrpkovou)