Koliba pod Vysokým vrchom

15.11.14
Muránska planina, ako jeden z najmenej navštevovaných národných parkov SR, oficiálne povoľuje v návštevnom poriadku voľné táborenie a núdzové bivakovanie. Núdzovo bivakovať, resp. táboriť možno kdekoľvek v tesnej blízkosti turistickej značenej trasy mimo oblastí maloplošných chránených území po dobu jednej noci. Vhodným objektom je koliba pod Vysokým vrchom na trase Rudnej magistrály.

- zo sedla Burda traverzom Vysokého vrchu po červenej značke (Rudná magistrála) za cca 0.40 h,
- z Nižnej Kľakovej (turistická útulňa) cez Sivákovú po červenej značke (Rudná magistrála) za cca 1.30 h,
- zo sedla Zbojská (vlak, bus) cez Kučelach, sedlo Burda traverzom Vysokého vrchu po červenej značke (Rudná magistrála) a zeleným traverzom Fabovej hole za cca 3.00 h,
- zo Závady nad Hronom (vlak, bus) cez dolinu Hronca a Randavicu po modrej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.00 h,
- z Tisovca (vlak, bus) cez dolinu Rimavy, sedlo Burda a traverzom Vysokého vrchu po zelenej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.30 h,
- z Tisovca (vlak, bus) cez Voniacu, Šarkanicu, Ostricu a Sivákovú po po zelenej a červenej značke (Rudná magistrála) za cca 4.40 h.

Drevená zrubová jednopriestorová stavba stojí v tesnej blízkosti TZT, hneď nad lesnou cestou. Vchod je bez dverí a chatka je pokrytá kvalitnou strešnou krytinou (vlnitý plech) s krytým otvorom na odvod dymu (dymník). Po obvode troch stien sú osadené úzke lavice na sedenie. Na udupanej zemine sa uprostred nachádza otvorené ohnisko. Nerovná zem s ohniskom neposkytuje veľa miesta na nocľah, no ukryť by sa tu mohli štyria nocľažníci s vlastným spacím vakom a izolačnou podložkou (karimatka). Pred zrubom sa nachádza drevená lavička na sedenie a vstup zdobí jeden parôžok.

Súvisiaci dokument

Návštevný poriadok NP Muránska planina

Koliba pod Vysokým vrchom 11/08/17 12:00 5 príspevkov

Reportáž 500 km od Slovenska a predsa doma Kedysi to bola jedna krajina. Lenže je to už 300 rokov, čo naši krajania odišli z "Horných Uhier" na tzv. "Dolnú zem", na juh Uhorska. Dnes žijú v kraji Vojvodina na severe Srbska, ale tiež v Chorvátsku, Maďarsku a priľahlom cípe Rumunska. Dolnozemskí Slováci, ktorí tri storočia obývajú šíre roviny Veľkej dunajskej nížiny (Alföld). Že to nie je len pár vymierajúcich dediniek, sa dozviete. 21/01/20 Tomáš Trstenský Svet
Túra Via Dinarica (1) – planina Prenj Keďže sa radšej premávame po horách ako pretŕčame na sociálnych sieťach, tak sme sa na Silvestra pätica dohodli na letnom dvojtýždňovom puťáku. Teda, aby to bolo trendy, in a hipsterské, tak ide o diaľkový pochod, ktoré v posledných rokoch naberajú na popularite. Nie, žiadna Svätojakubská púť a ani SNP-čka. Tam je počas leta tlačenica. Vybrali sme si niečo menej masové. 14/01/20 Tomáš Trstenský Svet
Extra Rozhľadňa Pustý vrch nad Čiernym Balogom Horehronská obec Čierny Balog sa zaradila na zoznam obcí, ktoré neobišiel trend budovania turistických veží v blízkosti sídiel. Nová rozhľadňa stojí na typickom mieste, ktoré je ľahkým cieľom výletov pre rodiny s deťmi. Nie je ďaleko od obce, no kopec ponúka dobrý rozhľad. Paradoxne, aj bez veže, keďže celé temeno Pustého vrchu je odlesnené. 20/12/19 Tomáš Trstenský Zaujímavosti

Túra Rysy a Kôprovský štít – s búrkou o preteky Na sobotu som mal dohodnutý výstup na Gerlachovský štít a v prípade nepriazne počasia bola v zálohe aj nedeľa. Počasie bolo však dobré takmer celý víkend a pokaziť sa malo až v nedeľu poobede. Najskôr som nemal v pláne ostať aj druhý deň v Tatrách, keďže nie som veľký nadšenec tohto pohoria, ale nakoniec som si povedal, že keď už som tu, tak vybehnem niekam aj v druhý deň. dnes Pavel Forgáč Vysoké a Belianske Tatry
Túra Novoročná túra na Velickú poľanu Ako na Nový rok, tak po celý rok, hovorí sa. Nebolo by od veci chodiť na túru každý deň, bavím sa v duchu na tomto porekadle, keď šliapeme z Nového Smokovca mladým lesom. Vybrali sme sa po našej obľúbenej žltej značke, ktorá vedie na Sliezsky dom. Vieme, že aj keď sú Tatry cez sviatky plné, tu budeme mať celkom súkromie. včera Soňa Mäkká Vysoké a Belianske Tatry
Túra Veľká Javorina z Cetuny Uplynulý rok sme v skorú jar z osady Grúne navštívili Veľký Lopeník v Bielych Karpatoch. Pri vystúpení z auta na Grúňoch nás ako prvý vítal pohľad na Veľkú Javorinu s Jelencom. Už vtedy sme si povedali, že aj na Javorinu sa pôjdeme niekedy pozrieť – veď je to najvyšší vrchol Bielych Karpát (969,8 m n. m.), dobre spoznateľný podľa rádiového a televízneho vysielača na jeho vrchu. Na konci decembra nastáva správa konštelácia hviezd a v predposledný deň roka 2019 sa vydávame práve na Veľkú Javorinu. včera Jana Bílešová Biele Karpaty

Koliba pod Vysokým vrchom 11/08/17 12:00 5 príspevkov
    • Spišsko-gemerský kras - Muránska planina: severný svah Vysokého vrchu, pri zvážnici (Rudná magistrála) medzi sedlom Burda a Sivákovou
    • 4 ľudia s vlastným spacím vakom a karimatkou na krivej podlahe
    • trojsezónna (bez dverí, vnútri je otvorené ohnisko)
    • poniže pramení potok Štrpková (studnička nad Štrpkovou)