Chatka Lučice pod Magurou

22.11.14
Revúcka vrchovina na južnom okraji (predhorie) Slovenského rudohoria síce nepatrí k frekventovaným turistickým oblastiam, no milovníkom ľudoprádznych hôr má čo ponúknuť. Infraštruktúra pre cestovný ruch, okrem značených chodníkov, je len minimálna, preto poteší možnosť núdzového prenocovania priamo na hrebeni, spájajúcom Stolické vrchy a Slovenský kras.

• zo sedla Hrádok (bus) po žltej a zelenej značke smer Ostrý vrch za cca 1 h,
• z Ochtinej (bus) po modrej značke cez Hrádok a po zelenej značke smer Ostrý vrch za cca 2 h,
• zo sedla Kohúta po zelenej značke cez Ostrý vrch za cca 2,5 h,
• z Jelšavy (bus) po zelenej značke cez Hrádok smer Ostrý vrch za cca 3 h,
• zo Štítnika (bus) po modrej značke cez Hrádok a po zelenej značke smer Ostrý vrch za cca 3,5 h.

Nová drevená chatka stojí v tesnej blízkosti lesnej cesty (zvážnica) a priestranstvo pred objektom slúži ako dočasná skládka vytaženého dreva. Z toho možno usudzovať, že stavbu asi realizoval miestny vlastník lesa pre zabezpečenie prístrešia pre lesných robotníkov (v máji 2014 bol objekt voľne prístupný). Jednoduchá chatka stojí na vyštrkovanom lôžku, tvoriacom podlahu. Drevená konštrukcia nemá okná a jediným otvorom sú uzatvárateľné vstupné dvere. Strešnú krytinu tvorí tzv. terpapier a vstup je prekrytý prečnievajúcou strieškou. Interiér tvorí drevené sedenie (stôl a dve lavice). Objekt pojme dvoch nocľažníkov (pohodlne, maximálne 3 ľudia) s vlastným spacím vakom a izolačnou podložkou (karimatka).

Najbližším zdrojom vody je upravená studnička Jordán vzdialená pár minút chôdze (smer Hrádok) po lesnej ceste.

Chatka Lučice pod Magurou 30/06/19 15:53 2 príspevky

Túra Prečo rastie deväť sekvojovcov pri Novej Bani Cez prázdniny mnohí balia kufre a mieria za hranice všednej každodennosti. Merajú dlhé cesty a precestujú pol sveta, aby videli jeho divy. Čuduj sa svete aj na krpatom Slovensku máme tiež mnohé kuriozity, divy a unikáty. Netreba cestovať stovky či viac kilometrov. Netreba ani vracať ľudom Slovensko. Stačí sa lepšie pozrieť za vlastné humná a poriadne sa rozhliadnuť. Objavíme mnoho zaujímavostí, ktoré nás doslova zaskočia. 02/08/19 Tomáš Trstenský Pohronský Inovec, Vtáčnik, +
Recenzia Zakarpatí - Sprievodca bývalou Podkarpatskou Rusou Podkarpatská Rus sa presne pred 100 rokmi (1919) stala súčasťou Československa, odkedy začali vychádzať výpravné cestopisy o kraji pod Východnými Karpatami. Klub československých turistov začal zakladať na Podkarpatsku svoje odbory, budovať značené chodníky a stavať horské chaty. Aby prilákali výletníkov z ostatných častí republiky, boli vydávaní knižní sprievodcovia po podkarpatských horách i obciach. 24/07/19 Tomáš Trstenský Mapy a knihy
Útulňa Chatka Zigovka Milú a výborne zariadenú lesnú chatku som objavil úplnou náhodou. Išiel som pozrieť kamaráta do Hornej Marikovej pešo cez hory a tu sa tesne pod horským sedlom vrchu Zigov (Milechovská Kýčera) ukázal medzi stromami nový zrub. Keďže bol blízko modrej značky, tak som si ho išiel pozrieť. O to väčšie bolo prekvapenie, že je voľne prístupný. 20/07/19 Tomáš Trstenský Javorníky

Recenzia Tatry - turistický sprievodca Nová publikácia z vydavateľstva DAJAMA: Tatry Vysoké, Belianske, Západné z edície turistický sprievodca, ma oslovila pri poslednom love v kníhkupectve. Pri káve som si ju prelistovala a už nejaký čas je v našej tatranskej a turistickej knižnici. dnes Daniela Mäkká Mapy a knihy
Podcast Pacific Crest Trail s Filipom Valúchom (trojdielna miniséria) AKTUALIZOVANÉ – Diaľkové trasy sú dnes populárne. Nedávno sme sa v HIKING podcaste rozprávali s Julkou, ktorá prebehla Cestu hrdinov SNP za 12 dní. Teraz vám v trojdielnej podcastovej minisérii spolu s Filipom Valúchom predstavíme 4265 kilometrov dlhú Pacifickú hrebeňovku, tzv. PCT. Filip diaľkovú trasu z mexicko-americkej na kanadsko-americkú hranicu cez Kaliforniu, Oregon a Washington prešiel tento rok za 136 dní. 11/11/19 Ľubomír Mäkký Svet
Pozvánka Vysoké hory Nitra 2019 Tretí novembrový víkend bude v Nitre už po štrnástykrát patriť tradičnému festivalu. Pozostáva z hlavného festivalového dňa, soboty s bohatým programom pre širokú verejnosť, ktorému predchádza „detský piatok“ pre žiakov nitrianskych škôl. Podujatie uzavrie nedeľný poznávací výlet na Zobor. včera Redakcia Festivaly a premietania

Chatka Lučice pod Magurou 30/06/19 15:53 2 príspevky
    • Slovenské rudohorie - Revúcka vrchovina: medzi vrchmi Veľká Šteť a Magura pri zvážnici (zelená značka)
    • 2 ľudia pohodlne (3 maximálne) s vlastným spacím vakom a karimatkou
    • studnička Jordán smerom Hrádok (zelená značka)
    • Hrádok (bus) - smer Ostrý vrch (zelená značka)