Chodník na Záruby od Čertovho žľabu nepriechodný

12.12.14
Čas vianočných dovoleniek a s tým spojených pobytov v prírode je o pár dní tu a s tým sú spojené turistické výlety na atraktívne miesta. V Malých Karpatoch je takýmto miestom bez pochýb najvyšší vrch Záruby. A práve preto chceme touto správou upozorniť na možnú komplikáciu pri výstupe na ne.

Začiatkom decembra totiž pod hlavným hrebeňom padla menšia kalamita priamo na modrom turistickom chodníku, konkrétne medzi TIM Čertov žľab a TIM sedlo Záruby. Silná ľadová námraza dolámala a povyvracala stromy a tie teraz značne komplikujú priechod turistickým chodníkom, resp. ho znemožňujú. Niektoré stromy sú stále nahnuté priamo nad trasou a je otázkou času, kedy padnú. Na niektorých stromoch sú vo výške aj polámané haluze – tiež hrozí ich padanie dole. Najkritickejší úsek je dlhý cca 150 metrov (mapa).

Keďže ide o územie národnej prírodnej rezervácie Záruby, kde platí 5. - najprísnejší stupeň ochrany prírody a krajiny, situácia sa nevyrieši za pár dní. Najrozumnejším riešením je momentálne využívať na výstup od Smoleníc alternatívne trasy cez Havraniu skalu alebo od Bukovej.

Stav fotografií je z 10. 12. 2014.

Chodník na Záruby od Čertovho žľabu nepriechodný 14/12/14 21:48 6 príspevkov

Túra Okruh na Watrisko zo Stráňanského sedla Je presná polovica apríla a vonku vládne bláznivé počasie. Aj keď nie je práve najideálnejšie počasie na turistiku, idem otvoriť jarnú sezónu do Pienin, pretože predpoveď na najbližšie dni je ešte bláznivejšia (naozaj vyšla). Voľba začiatku túry padá na Stráňanské sedlo, odtiaľ sa budem chcieť dostať za štátnu hranicu na bradlo Watrisko, o ktorom tu veľa informácií nie je. No a potom nejako naspäť lesmi a lúkami po neznačených chodníkoch. Už sa dopredu teším, pretože budem spoznávať nové končiny. 28/05/17 Lukáš Varšík Pieniny
Túra Gorce - výstup na Lubaň (Lubań) Lubaň. Gorce. Poznáte niekto? Myslím, že väčšina asi nie. To preto, lebo ide o poľské pohorie, ktoré so Slovenskom nespája nič, ani len spoločná hranica. A pritom sa nachádza len pár kilometrov za hranicami, hneď za Pieninami. Z tohto dôvodu je teda aj v „závetrí“ hlavného záujmu turistov, drvivá väčšina uprednostní Pieniny alebo blízke Tatry. Zo Slovenska je pohorie Gorce dobre viditeľné z rôznych smerov a už pár rokov som po ňom poškuľoval a plánoval som ho navštíviť. Keď som sa dozvedel, že na vrchole Lubaň stojí od roku 2015 nová, moderná rozhľadňa, nestála už otázka, či tam vôbec pôjdem, ale kedy tam pôjdem. V auguste sa mi podarilo na akciu zlanáriť parťáka - mladého svišťa Adama. 02/05/17 Lukáš Varšík Svet
Túra Hrad Kamenica Jedného pekného zimného dňa sa rozhodnem dovolenkový deň stráviť návštevou nejakého hradu a jeho okolia. Ako prvý mi napadne hrad Plaveč, dávno som na ňom nebol. Ale to by bolo málo, spojím to aj s návštevou ďalšieho hradu - Kamenica, veď vzdušnou čiarou ich delí len 14 km. Na hrade Kamenica som ešte nikdy nebol, skoro nič o ňom neviem a podľa mapy to vyzerá na prechádzku trvajúcu pár desiatok minút. Nakoniec to skončilo tak, že pôvodne vedľajší cieľ výletu sa stal nečakane jeho hlavným cieľom. 20/03/17 Lukáš Varšík Čergov

Cyklotúra Oberweiden a Weikendorf, za naviatymi pieskami Tak ako Záhorská nížina je známa výskytom naviatych pieskov, tak aj na druhom brehu Moravy sa vyskytujú duny a presypy. Vydáme sa preskúmať jedny z najbližších k Bratislave, a to na Moravskom poli (Marchfeld) v Rakúsku. Budeme sa prepletať pomedzi políčka zeleniny a ovocia. dnes Roman Matkovčík Svet
Recenzia Solárna nabíjačka BlitzWolf 15 W Nabíjanie telefónov, fotoaparátov, navigácií, či iných zariadení možno v outdoore riešiť rôzne. Najjednoduchšou možnosťou je powerbanka alebo náhradné batérie. To však na dlhšiu akciu mimo dosah elektrickej siete nemusí stačiť a vtedy je dobré využiť energiu slnka. Napríklad so solárnou nabíjačka BlitzWolf s deklarovaným výkonom 15 W. včera Ľubomír Mäkký Ostatné
Rozhovor Malofatranská stovka oslavuje 5. narodeniny Ultra-trail za posledné roky nabral na Slovensku značne na obľube a aj podujatí s týmto zameraním poriadne popribúdalo. Malofatranská stovka vedie atraktívnym hrebeňom Krivánskej Malej Fatry a nie až tak masovo navštevovaným, ale tiež krásnym a divokejším hrebeňom Lúčanskej Malej Fatry. Preteky sú náročné nielen svojou dĺžkou a prevýšením, ale aj vysokohorskými podmienkami, ktoré často na hrebeni Malej Fatry panujú. Tento rok sa koná už 5. ročník Malofatranskej stovky a keďže je to pekné číslo, porozprávali sme sa s riaditeľom pretekov Martinom Drozdom. 27/06/17 Soňa Mäkká Rozhovory