Búda Búda pri Malom Šturci

Malá búda, nedá sa hovoriť o útulni, ktorá však v nepriaznivom počasí poskytne dobré útočisko pre každého v núdzi. Pojme približne 2-3 ľudí. Nachádza sa blízko známeho cestného horského priechodu Malý Šturec medzi Kremnickými vrchmi a Veľkou Fatrou.

Cca 15-20 min od sedla Malý Šturec smerom na horský hotel Kráľova studňa
1000 m n. m.
2-3 ľudia
celoročna
najbližšie na horskom hoteli Kráľova studňa
Cena
zadarmo
Spojenie
zo sedla Malý Šturec, alebo z horského hotela Kráľova studňa po červenej značke

Celodrevená búda so strechou z asfaltového šindľa. Strecha vyzerá byť čerstvo zrekonštruovaná. Škoda len, že búda nie je opatrená dvermi, čo môže spôsobovať problémy pri daždi so silným vetrom. Podlahu tvorí len utlačená hlina, preto je potrebné mať aspoň karimatku. Vo vnútri je aj jedna lavica na sedenie. Podľa môjho uváženia sa však na nej nedá spať, je dosť priúzka. Rozmery sú síce skromné, ale hlavne je, že v nečase máte kde skloniť hlavu. Aj napriek skromným rozmerom sa vo vnútri vyspia 2-3 ľudia.

Ak idete po červenej značke zo sedla Malý Šturec smerom k horskému hotelu Kráľova studňa alebo naopak, nemôžte ju minúť. Aj priamo na búde je namaľovaná červená turistická značka. Presnejšie sa nachádza asi 15-20 minút za sedlom Malý Šturec smer horský hotel Kráľova studňa na ostrej zákrute.
GPS súradnice sú len orientačné, keďže nevlastním GPS prijímač a podľa mapy som nebol schopný presne určiť polohu.