Chatka Zvarková na Veľkých lúkach

03. 01. 2015
Pri putovaní na novembrovú stretávku štarťáckych turistov na Chate Baské som opäť išiel okolo chatky neďaleko modrej značky z Krásnej Vsi na Veľké lúky. Po návrate domov som si overil, že nie je o nej zmienka na Hikingu a hoci sú asi tieto končiny málo navštevované turistami, bola by škoda o možnosti prenocovania neinformovať eventuálnych záujemcov.

Chatka sa nachádza na lúke vedľa turistického chodníka, po ktorom ide modrá značka z Krásnej Vsi na Veľké lúky. Je to neveľká lúčka, asi 5 minút od smerovníka.

* Po modrej značke z Krásnej Vsi za cca 55 minút.
* Po žltej a modrej značke z Chaty Baské a cez Veľké lúky za cca 1:10 hod.
* Po zelenej značke z Petrovej Lehoty za cca 1:55 hod.
* Neznačene po asfaltke z Motešíc s odbočením pri horárni Slače za cca 1 hod.

Ide o malú drevenú chatku s krytou terasou v tvare písmena L. Do výšky pása je ohradená drevenou stienkou. Podlaha je z betónových štvorcov, na ktorých je niečo ako linoleum. Napravo od vstupu na terasu je stolík a dve lavice do L-ka. Strechu nad terasou držia štyri stĺpy a bočné steny chatky. V stĺpoch a nosných trámoch sú namontované kovové vešiaky. Rozmery terasy sú asi 2,5 x 3,0 m.

Pohodlne sa na vlastných karimatkách vyspia minimálne štyria nocľažníci. V prípade dažďa bude asi treba vstup zakryť pončami alebo celtami.

Oproti chatke, za hŕbou dreva, sa nachádza latrína. Na jednom zo stromov, ktoré stoja pri chatke, je stolík, ktorý sa môže použiť pri opekaní na ohnisku za chatkou, ako pracovný a ten na terase ako stravovací. V okolitom lese sa určite nachádza dostatok dreva, aby bolo na čom opekať. Neďaleko sa nachádza prírodná rezervácia Žrebíky a na okolí sú jaskyne Dúpna diera, jaskyňa v Lieští, Vieška a Fortúna.

Studničku som nenašiel, ale cez Veľké lúky preteká potôčik, ktorý je asi 5 minút vzdialený, a tak by nemal byť problém s vodou.

Chatka Zvarková na Veľkých lúkach 09/03/19 15:20 1 príspevok

Túra Píla – Budmerice – Báhoň Prechod Lúčanskou Fatrou a debata s kamarátom ma inšpirovala k plánovaniu účasti na Špačinskej stovke, respektíve jej polovičke po Myjavu. To som však zabudol, že som pred časom kúpil lístky do divadla na sobotu večer. Bolo treba zvoliť niečo, z čoho sa dá v rozumnom čase vrátiť domov a scivilizovaný sa vybrať za kultúrou. Ešteže mám v šuplíku vždy pár tipov, kam sa chcem vybrať. Rozhľadňa pri Jablonci a Náučno-poznávací chodník popri Gidre bol jedným z nich, a tak sme sa tam vybrali s kamarátkou. 11/09/20 Miroslav Svítek Podunajsko
Túra Víkend vo Vtáčniku Kamarát má chalupu nad Jedľovými Kostoľanmi a keď oznámil, že tam ide na týždeň, pridal som sa k nemu aspoň na víkend. Vyrazili sme autom v piatok po robote a cestou sme sa stavili v súkromnej ZOO v Pustých Úľanoch. Keďže je veterinár, doniesol lieky pre zvieratká a na oplátku sme naložili zemiaky a divinu na guláš. V Obyciach sme nabrali do fliaš vodu z miestnej minerálky a po 18 hod. sme sa už na chalupe venovali vareniu gulášu. 22/08/20 Miroslav Svítek Vtáčnik
Túra Soblahov – sedlo Lúčky – Opatová Regionálna rada KST Trenčianskeho kraja pripravila pre záujemcov Turistický odznak 7 divov Trenčianskeho samosprávneho kraja. Pre jeho získanie je treba navštíviť Bojnický zámok, Trenčiansky hrad, hrad Beckov, Mohylu generála M. R. Štefánika na Bradle, Čachtický hrad, Považský hrad a rímsky nápis na skale Trenčianskeho hradu. 10/08/20 Miroslav Svítek Považský Inovec

Túra Dva dni v Marmarole (Dolomity) Pred piatimi rokmi som prešiel v Dolomitoch kus Sorapiss a kraj Marmarole. V Sorapiss sa mi páčilo, ale Marmarole ma očarili. Za pol dňa, čo som tam bol, som nestretol ani nohy, chodníky boli vychodené slabo a krajina bola divoká. Po návrate domov som si naplánoval trasu a tento rok som ju chcel prejsť. Lenže korona to zmenila. Ako cudzinec som si netrúfal spať v bivakoch, budem spať v aute. A tak som behom dvoch dní prešiel iba západnú časť pohoria s cestou Sanmarchi. dnes Martin Knor Svet
Pozvánka 12. ročník Horomil Festu v Považskej Bystrici bude! Od 24. do 26. septembra sa uskutoční už 12. ročník snáď najviac etablovaného festivalu v Považskej Bystrici – Horomil Festu. Ide o sviatok pre všetkých milovníkov hôr, cestovania a športu, ktorý sa každoročne koná v priestoroch Kina Mier v Považskej Bystrici. včera sponzorovaný článok Festivaly a premietania
Túra Dolinou Parichvost na Baníkov Ak by ste sa mali rozhodnúť, či ísť na zaujímavý vrchol trasou cez horskú chatu alebo mimo nej, ako by ste sa rozhodli? Pár rokov dozadu by som určite volila túru cez chatu. Ale čím som staršia, tým mám na horách menej rada príliš veľa ľudí. Pretože, kde sa ľudia zoskupujú? Okolo chát. Takže keď sa rozhodujem, kade vyjsť na Baníkov, obľúbený vrchol v roháčskej časti Západných Tatier, čo mi padne do oka? Áno, správne, dolina Parichvost. Tam určite nikto nebude. Je rozhodnuté. Pôjdeme na Baníkov tade a nie cez Žiarsku chatu alebo zo Zverovky. včera Andrea Morongová Západné Tatry