Chatka Zvarková na Veľkých lúkach

03.01.15
Pri putovaní na novembrovú stretávku štarťáckych turistov na Chate Baské som opäť išiel okolo chatky neďaleko modrej značky z Krásnej Vsi na Veľké lúky. Po návrate domov som si overil, že nie je o nej zmienka na Hikingu a hoci sú asi tieto končiny málo navštevované turistami, bola by škoda o možnosti prenocovania neinformovať eventuálnych záujemcov.

Chatka sa nachádza na lúke vedľa turistického chodníka, po ktorom ide modrá značka z Krásnej Vsi na Veľké lúky. Je to neveľká lúčka, asi 5 minút od smerovníka.

* Po modrej značke z Krásnej Vsi za cca 55 minút.
* Po žltej a modrej značke z Chaty Baské a cez Veľké lúky za cca 1:10 hod.
* Po zelenej značke z Petrovej Lehoty za cca 1:55 hod.
* Neznačene po asfaltke z Motešíc s odbočením pri horárni Slače za cca 1 hod.

Ide o malú drevenú chatku s krytou terasou v tvare písmena L. Do výšky pása je ohradená drevenou stienkou. Podlaha je z betónových štvorcov, na ktorých je niečo ako linoleum. Napravo od vstupu na terasu je stolík a dve lavice do L-ka. Strechu nad terasou držia štyri stĺpy a bočné steny chatky. V stĺpoch a nosných trámoch sú namontované kovové vešiaky. Rozmery terasy sú asi 2,5 x 3,0 m.

Pohodlne sa na vlastných karimatkách vyspia minimálne štyria nocľažníci. V prípade dažďa bude asi treba vstup zakryť pončami alebo celtami.

Oproti chatke, za hŕbou dreva, sa nachádza latrína. Na jednom zo stromov, ktoré stoja pri chatke, je stolík, ktorý sa môže použiť pri opekaní na ohnisku za chatkou, ako pracovný a ten na terase ako stravovací. V okolitom lese sa určite nachádza dostatok dreva, aby bolo na čom opekať. Neďaleko sa nachádza prírodná rezervácia Žrebíky a na okolí sú jaskyne Dúpna diera, jaskyňa v Lieští, Vieška a Fortúna.

Studničku som nenašiel, ale cez Veľké lúky preteká potôčik, ktorý je asi 5 minút vzdialený, a tak by nemal byť problém s vodou.

Chatka Zvarková na Veľkých lúkach 09/03/19 15:20 1 príspevok

Prístrešok Chata Lesov SR Vydrica Pri mojom trojtýždňovom pobyte v kúpeľoch Sklené Teplice som neraz kráčal Vydričnou dolinou. Zatiaľ čo kroky drvivej väčšiny kúpeľných hostí sa končili pri odbočke k miestnej časti Sady, kde sa nachádzala stajňa miestneho salaša, ja som ju prešiel celú zopárkrát. Tak isto som vyšiel aj všetkými lesnými odbočkami z nej do okolitých lesov. Keď som si naplánoval, že neznačene prejdem cez Holý vrch Čečetkovým lesom na samotu Konice, narazil som pár metrov od asfaltky na chatu Lesov SR, štátny podnik Banská Bystrica, odštepný závod Žarnovica. dnes Miroslav Svítek Štiavnické vrchy
Túra GSB: Bacówka w Bartnem – Nowa Wieś Večer sme si s Borisom preprali nejaké veci, no hoci sme ich na paličkách vystrčili z okna von, ráno vôbec neboli suché. Chatár sa ponáhľal k lekárovi, a tak sme museli do ôsmej opustiť chatu. Raňajky o siedmej vôbec neboli na škodu. Parťáci si dali praženicu a dostali ju vcelku na jednej panvici. Ja som chcel klobásu, no večer sme všetky zjedli, a tak boli párky. Deň sa ukazoval byť opäť slnečný, tak sme vykročili na náš piaty deň putovania po Beskydskej magistrále (GSB) ovešaní neuschnutým prádlom. 21/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Poľsko
Túra GSB: Jaworzyna Krynicka – Bacówka w Bartnem Po úžasnej večeri sme strávili skoro hodinu nad papierovými mapami a rozoberali, kade zajtra pôjdeme. Čakala nás najdlhšia etapa nášho šesťdenného putovania a vzhľadom na horúčavy sme nechceli kráčať ani o meter viac. Pelé neverí elektronickým mapám, a tak všetko preveroval na papierových. Ale napokon vybrali časovo najkratšiu a presne takú, ako som naplánoval. Čiže od chaty po zelenej. Dnes dáme červenej GSB zbohom. 14/07/19 Miroslav Svítek Nízke Beskydy, Ľubovnianska vrchovina, +

Túra Okolo Omšenia cez Baské, Homôľku a Bartošovicu Bez mučenia sa priznám, že Strážovské vrchy sú pre mňa takmer nedotknutým terénom. Lezenie pri Omšenskej Babe a silvestrovský pobyt v Chvojnici sa odohrali ešte hlboko v minulom tisícročí. Už ani neviem, prečo som sa začal ňúrať v mape práve okolo Omšenia – vrchy, výhľady, pramene, prístrešky – každopádne sa mi zrodil v hlave hrubý koncept. Najprv som mal ísť sám, ale potom sa Monike podarilo odtrhnúť sa od povinností, a tak sme mohli vyraziť v kompletnej zostave aj s Hugom a Čili. včera Pavol Timko Strážovské vrchy
Túra Mních z Martinčeka Liptov je plný skvelých miest ako stvorených pre výlet. Napriek tomu sa vám môže hodiť aj tento môj tip, vhodný najmä pre rodiny s deťmi. Vyberieme sa totiž na krátku prechádzku na vŕšok Mních, týčiaci sa rovno nad Ružomberkom. Výhľady sú zaručené. 17/10/19 Andrea Morongová Veľká Fatra a Choč