Trohanka v sedle Tri studne

14. 02. 2015
Medzi dvomi významnými vrcholmi Volovských vrchov – Kloptaň (1155 m) a Kojšovská hoľa (1246 m) - sa priamo pri červenej značke (Cesta hrdinov SNP) nachádza malá lúčka, ktorá ponúka na nocľah hneď dva kryté prístrešky, ktoré veľmi dobre poslúžia k núdzovému úkrytu alebo tiež k prenocovaniu.

Ako som spomenul, prístrešky sa nachádzajú približne na polceste medzi Kojšovskou hoľou a Kloptaňou. Na malej lúčke, zvanej Trohanka, sa nachádza turistický smerovník Tri studne, kde sa pripája žltá značka z Medzeva. Na okraji lúky ležia vedľa seba dve malé, ale pekné búdy či skôr prístrešky. Obe búdy sú vhodným miestom k oddychu alebo prenocovaniu, či už pri diaľkovej turistike po Ceste hrdinov SNP (E 8), alebo len pri túre Volovskými vrchmi.

Objekty

Jedna búda je nižšia so šikmou strieškou a drevenou podlahou. Je vhodná na spanie. Pôdorys má odhadom 3 x 2 m. Predná strana prístreška je otvorená, ale bočnice sú celkom slušne zakryté a teda ochránia pred dažďom aj vetrom, ak nefúka rovno oproti otvorenej časti. V tejto búde sa vyspí pohodlne najviac pätica ľudí.

Druhá stavba je postavená skôr ako prístrešok. Je vyššia, približne rovnakých rozmerov, tiež má otvorenú prednú časť a boky kryté doskami, avšak hlinenú podlahu. Vo vnútri je menej miesta na spanie, keďže je tam stôl a lavice na sedenie. Ale zmestí sa sem dvojica, maximálne trojica ľudí. V oboch prípadoch je izolačná podložka (karimatka) a spací vak nutnosťou pre pohodlný spánok.

V blízkom okolí je výdatný zdroj vody – prameň pri Troch studniach (N48.76548° E20.92058°), od Trohanky je vzdialený necelých 5 minút chôdze. Priamo pred prístreškom je upravené ohnisko.

Ďalšie fotografie:
foto č. 1
foto č. 2

Autori fotografií: Stanislav Ďurica a Martin Hruban.

Trohanka v sedle Tri studne 13/04/20 14:42 13 príspevkov

Túra Päť vihorlatských pralesov za dva dni Na turistike mám najradšej jej rôznorodosť - jeden deň môže byť človek na štítoch v Tatrách, potom v dolinách Slovenského raja, v jaskyni, v lužnom lese, v historických mestečkách... možností je vždy neúrekom. A jednou z nich je aj obyčajné motanie sa nádhernými lesmi či dokonca pralesmi a spoznávanie prírody v jej najprirodzenejšej forme. My sme sa počas veľkonočných sviatkov vybrali takto spoznávať pralesy vo Vihorlatských vrchoch. 29/02/20 Stanislav Ďurica Vihorlatské vrchy
Túra Sitno – okruh cez Vlčiu jamu Hrad Sitno pozná zo Slovenských povestí asi každý. No pre nás, turistov z východu, sú napríklad Štiavnické vrchy trocha od ruky, a tak sa do týchto končín nedostávame často. Tentokrát sme sa to však rozhodli zmeniť a kde inde začať spoznávanie pre nás neznámeho pohoria, ako práve na známom vrchu s hradom. 27/02/20 Stanislav Ďurica Štiavnické vrchy
Túra Strimba – výstup z Koločavy Ukrajina nás ako Východniarov láka svojou blízkosťou dlho, lenže všetky turistické plány brzdí predstava hodín v kolónach na hranici. Akosi sme to neustále odkladali a nechávali na inokedy. Na začiatok mája sme si všetci konečne vybavili voľno na predĺžený víkend a vybrali sme sa spoznať okolie známej a možno aj komerčnej dediny Koločava a Sinevirského národného parku. 11/02/20 Stanislav Ďurica Svet

Túra Tribeč sever (4): Kopanica – Osečný vrch – Šípok Máme už tri dni v nohách, preto štvrtý deň plánujeme opatrne a provizórne. Navyše, na dnes hlásia prudký vietor. Odvezieme sa do Kolačna odtiaľ pôjdeme na Kopanicu pohľadať skalnú bránu a ak bude počasie priať, vyjdeme aj na Osečný vrch a potom sa uvidí. dnes Danka Tomášiková Tribeč
Prístrešok Lesný zrub Šarvíz Pri putovaní zo Žarnovice na rozhľadňu Háj som doputoval po modrej značke k TIM Horáreň Šarvíz (tiež Zadný Šarvíz). Smerovník ma upozornil, že Zbojníčke studničky sú vzdialené 50 m dole po lesnej cestičke, a tak som sa išiel na ne pozrieť. V horúčave, čo bola, sa mi veľmi hodila čerstvá, studená voda z pekne upraveného prameňa. Umyl som sa, napil a prečítal si informačnú tabuľu o Zbojníckych studničkách. včera Miroslav Svítek Pohronský Inovec, Vtáčnik
Túra Holica – na okraji Západných Tatier Tatranský národný park končí nenápadným vrcholom s názvom Holica. Bližšie upútal moju pozornosť túto jar, keď kvôli vírusu hľadám nejaké pokojnejšie miesto na túru. Je už mimo národného parku, takže netreba riešiť ani pohyb po značených chodníkoch či sezónnu uzáveru. 05/06/20 Soňa Mäkká Západné Tatry

Trohanka v sedle Tri studne 13/04/20 14:42 13 príspevkov
    • Slovenské rudohorie - Volovské vrchy: sedlo Tri studne medzi vrchmi Kloptaň a Kojšovská hoľa, na červenej značke Cesta hrdinov SNP (E 8)
    • 5 ľudí v jednej búde a 3 ľudia v druhej búde s vlastnou karimatkou a spacákom
    • prameň Tri studne (3 minúty po žltej značke smerom na Prakovce)
    • upravené vonkajšie ohnisko a drevené posedenie